Fortrydelse/tilbagelevering
Fra : KC

Dato : 07-01-03 22:08

Hej

NG

En person køber et EDB program over nettet og får det leveret elektronisk.

Programmet, viser det sig efterfølgende, ikke at kunne opfylde de krav der
ved aftalen var forudsat....Kan ikke håndtere en eksisterende database.

Firmaet vil ikke yde support eller tage programmet tilbage. Hvordan er
personen stillet?

mvh

KC

Fra : DS

Dato : 07-01-03 23:28

> [...]
> ved aftalen var forudsat....Kan ikke håndtere en eksisterende database.
>
> Firmaet vil ikke yde support eller tage programmet tilbage. Hvordan er

Mht. returret, så er der ikke dette på software så han kan næppe "returnere"
det (hvordan gør man det ved elektronisk-leveret software? ;)) og få pengene
igen.

Men der er selvfølgelig 2 års reklamationsret, og hvis der er fejl ved
programmet skal firmaet afhjælpe disse. Hvis ikke de vil/kan det, så kan det
i yderste konsekvens betyde at handelen kan annuleres, og at du får dine
penge igen.

/Daniel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-03 23:58

DS skrev:

>Mht. returret, så er der ikke dette på software

Jo, den skal blot være i ubrudt forsegling.

Jeg vil faktisk gerne høre juristernes mening om hvordan det står
til med returretten når man selv henter programmet på nettet og
ikke har haft mulighed for at afprøve det først - forudsat at man
overhovedet ikke installerer og altså ikke benytter programmet.

Men har man først benyttet programmet, vil jeg mene at det ikke
kan returneres - svarende til at man har brudt forseglingen.
Ligeledes går jeg ud fra at der ikke er returret på f.eks.
registrering af shareware som man jo bare kan prøve først.

--
Bertel

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-01-03 23:39

Scripsit "KC" <kay-verner@privat.dk>

> Firmaet vil ikke yde support eller tage programmet tilbage. Hvordan er
> personen stillet?

Hvad er der aftalt?

--
Henning Makholm "Gå ud i solen eller regnen, smil, køb en ny trøje,
slå en sludder af med købmanden, puds dine støvler. Lev!"

Fra : KC

Dato : 08-01-03 17:29

> Scripsit "KC" <kay-verner@privat.dk>

> Hvad er der aftalt?
>
> --
> Henning Makholm

Dette her er det eneste

"
Dette står på siden hvor man bestiller:

MidiCart is a Try-Before-You-Buy Shopping Cart Software, that provides all
you need to create, operate, and maintain a professional Internet shop.
MidiCart ASP and PHP is extremely easy to use, flexible, powerful and
affordable Shopping Cart system for your web site. No programming knowledge
necessary. Includes many features such as connectivity with payment
gateways.

If you have not already tried the package, please download the (free)
evaluation version to make sure that this is the product and version that
you wish to purchase.

Buy a complete e-commerce solution for just USD 59.00

mvh

KV

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-01-03 18:25

In article <avhjju$btl$1@sunsite.dk>, KC wrote:

> [...]
> you wish to purchase.
>
> Buy a complete e-commerce solution for just USD 59.00

Så hænger du på den. De har tilbudt dig en gratis demo, og du har
således haft muligheden for at teste inden købet.

Fra : David Bouch

Dato : 08-01-03 00:41

elektronisk.

Ved ikke med sikkerhed om det har betydning, men hvis programmet er hentet
fra udlandet, er det formentlig ikke dansk ret som kan lægges til grund. I
international løsørekøb er den almendelig regel "Sælgers land" (dog i visse
tilfælde afhængig af salgsmomentet.) Det kan også tydelig fremgå af aftalen
hvilken lands køberetlige regler kan lægges til grund. (Fremgår ofteste af
firmaets almendelige bestemmelser)

personen stillet?

Igen, skal du højst sandsynligst kigge i leveringskontrakten, som du burde
have modtaget med softwaren.

Som sagt, har jeg ikke helt styr på det her men i mangel af et bedre bud,
opfordrer jeg ekspertene at bidrage.

mvh

David