SPV :-((
Fra : Prestij

Dato : 07-01-03 21:13

Ok....Men altså helt ærlig... nu er jeg VIRKELIG uheldig tror jeg eller
også....ja jeg ved snart ikke hvad

Jeg køber en SPV tlf hos Orange d. 18-12-02.
MP3 filerne og WMA filerne hakker meget.
Fra starten af kunne jeg hverken logge på nettet eller msn.
Så prøver jeg at lytte til musik via headsettet den anden dag...kører ok men
hakker lidt. Den anden dag hakker den HELT VILDT og går fuldstændig kold.
Jeg kunne hverken slukke eller gøre andet. Eneste løsning....tage batteriet
af.
Starter tlf om igen og den kører fint igen.
Dagen efter snakker jeg med en i kundeservice,som mener at det er en windows
fejl i selve telefonen. Bad luck.
Mht internet og MSN...virker stadig ikke.

Jeg henvender mig til butikken og de prøver en demo tlf med mit sim kort.
Heller ikke der kan den logge på nettet.
Ok...siges der... vi bytter telefonen til en sprit ny tlf og du får et NYT
sim kort.
Fint....

Men ak....internet og MSN virker perfekt. Men stadig problemer med musikken.
Musikken er encoded således :

MP3 filer : 128kbs 44.000 khz
WMA filer: 64 / 96kbs.

Storage cardet er et 128MB.

Men som jeg sagde før er det er ikke ALTID den hakker....den hakker fx fra
starten eller inde i musikken. Og det er heller ikke hver gang timeglasset
fremkommer.
Når den hakker skynder jeg mig hurtigt at se om den søger efter net eller
andet. Men næh nej...nettet er helt i top.

Jeg har fx idag hørt musik via headsettet i ca. 30 minutter og den har
hakket 10 gange. Når den hakker i musikken hakker den 2-3 gange.

Jeg fatter det virkelig ikke....lad os sige at den bruger for meget
resourccer...derfor har jeg lagt en simpel homescreen...baggrunds billedet
fylder højst 3kb og heller ikke det hjælper mit problem.

Kan man på en eller anden måde se om der kører andre programmer i
baggrunden??

Jeg går ud fra at når man første gang tænder sin tlf og sætter den til
afspille musik kører der intet i baggrunden....eller hvad??

Mht til når man tænder sin SPV kommer der en orange skærm frem hvor man kan
downloade spil og andet. Kan man slå den fra??

Jeg håber der er andre bud

Jeg skulle aldrig have solgt min Nokia 6310 i

Fra : Tom

Dato : 07-01-03 21:27

> [...]
> hakker lidt. Den anden dag hakker den HELT VILDT og går fuldstændig kold.
> Jeg kunne hverken slukke eller gøre andet. Eneste løsning....tage

Hmm har du købt den brugt af Microsoft?
Sidste messe jeg var på skulle deres sælger også demonstrere MP3 på SPV og
gosh hvor lyden hakkede, det forstod han ikke lige hvorfor, så han prøvede
at resette den men fik den aldrig til at holde op med at hakke i lyden

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Prestij

Dato : 07-01-03 21:47

Gid jeg var til stede der

Alt andet virker totalt godt.....men jeg kunne godt tænke mig en ordentlig
afspiller.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-01-03 21:53

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> Når den hakker skynder jeg mig hurtigt at se om den søger efter net eller
> andet. Men næh nej...nettet er helt i top.

Der skulle være en hel del med i den nye software som kommer om 12-14 dage.
(Ja, ja, jeg ved godt at de sagde december!)

Den skulle bla. hjælpe en hel del på batteri levetiden og den generelle
hastighed.

\MK

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-01-03 01:15

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote

> MP3 filerne og WMA filerne hakker meget.

Prøv at uploade denne mp3....den virker uden probs i min SPV:
http://wargamez.dk/rivmin/spv/mp3/Ferrari-F1-burnout.mp3

Bare for at udelukke, om det evt er dine mp3'er der ikke kan så godt med
SPV'ens afspiller.

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 08-01-03 08:31

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message

> Kan man på en eller anden måde se om der kører andre programmer i
> baggrunden??

Ikke så'n set - men prøv lige at kig i Programs -> Settings -> About for at
se hvor meget ledig plads der er på din tlf.

Min SPV siger:
Available Storage: 5.04 MB
Total Storage: 7.50 MB
Available memory: 3.48 MB
Total Memory: 11.82 MB

Jeg har ingen problemer med MP3-hakken.

> Mht til når man tænder sin SPV kommer der en orange skærm frem hvor man
kan
> downloade spil og andet. Kan man slå den fra??

Hvad står der i din \IPSM\Windows\Startup mappe?

Jeg har flg. shortcuts:
AddContact
coldinit
eloff
EzPushRouterRegister
Orange Support
SmsClassZero
Traffic Counter SPE
Usbcnect

Hvis der står flere shortcuts kan det muligvis gi' dig en idé om hvike
programmer kører i baggrunden og sluger RAM.

--
Chris
: )

Fra : GiWeo

Dato : 08-01-03 09:12

Hejsa

>Storage cardet er et 128MB.

Der er problemet sikkert - er det et "Multimedie kort" eller et "SD
kort"

128 multimedie kort er håbløst på SPV - kortet kan simptelhen ikke nå
at aflevere dataene hurtigt nok - kortet er for langtsomt....

Du må have et SD kort der er meget hurtigere til at aflevere data - og
så vil det ikke hakke...

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Howard

Dato : 08-01-03 20:39

"GiWeo" <giweo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må have et SD kort der er meget hurtigere til at aflevere data - og
> så vil det ikke hakke...

Jeg synes ellers at have læst at SPV overførelses hastighed på porten til
SD/MMC er så langsom, at det ikke spiller nogen rolle for hvad kort man
bruger.

Carsten

Fra : GiWeo

Dato : 09-01-03 09:48

Hejsa

>Jeg synes ellers at have læst at SPV overførelses hastighed på porten til
>SD/MMC er så langsom, at det ikke spiller nogen rolle for hvad kort man
>bruger.

Man læser så meget - min er ikke til at have med at gøre med MMC
kort - men det går fint med SD kort - så forkel er der altså.