Tarteletter med høns i asparges
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-03 18:44

Hej

I går aftes fik vi tarteletter med høns i asparges, hønen var dog
udskiftet med en kylling. I dag skal vi så have hjemmelavet medister
med brun sovs, kartofler og rødkål, altså god gammeldags
husmandskost, som jeg sagde til min mand, som så spørger:

Hvor gammeldags er tarteletter med høns i asparges egentlig? Jeg har
ledt efter opskriften i både nye og gamle kogebøger, men har ikke
kunnet finde den. Altså ikke fordi jeg gerne vil have opskriften, den
kan jeg, men for at se hvornår den opstod i kogebøgerne.

Er der nogle der kan hjælpe mig her? Tarteletter som vi kender dem,
har jo nok heller ikke været det nemmeste at lave i et brændekomfur.

Mvh Trine, som glæder sig til kartoflerne er kogte!

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-01-03 19:10

> Hvor gammeldags er tarteletter med høns i asparges egentlig?

De er med i min Carla Meyer fra 1941 under "Selskabsmad" - og de er nævnt i
Store Nordiske konversationsleksikon fra 1923.
Hvor meget ældre de så er, kan jeg selvsagt ikke sige.

Hilsen Inger

Fra : Deleuran

Dato : 07-01-03 20:50

> Hvor gammeldags er tarteletter med høns i asparges egentlig?

Ingeborg Suhrs kogebog fra 1910 har tarteletter "der fyldes med en eller
anden stuvning"

Og genoptrykket af Frøken Jensen fra 1901 nævner tarteletter "der kan fyldes
med det samme som krustader"
bl. a. "høns i champignon"

Høns i asparges findes ikke nogen af dem.

Lone