køling
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 07-01-03 16:51

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

nogen der har erfaring med sådan en køling???

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-01-03 17:17

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1
>
> nogen der har erfaring med sådan en køling???

Ja, masser!

Hvad vil du vide?
Hvilket grafikkort skal det køle?

Dem jeg har installeret (små 100 stk.) virker fremragende. Bør ikke bruges
til kort som skal OC's voldsomt UDEN aktiv køling i form af en blæser som
blæser kølig luft hen over profilen.

Kenneth

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 07-01-03 17:55

hvad siger kortet til det???
får det problemer med at køre ordenligt??+
er det nem at montere??
kan du evt hjælpe mig med at montere?altefter hvor du er fra?

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e1afd72$0$47421$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-01-03 18:20

> hvad siger kortet til det???
> får det problemer med at køre ordenligt??+
> er det nem at montere??
> kan du evt hjælpe mig med at montere?altefter hvor du er fra?

Hvad kortet siger!? INTET. Det er absolut lydløst
Der er absolut INGEN problemer med at få det til at køre ordenligt og det er
virkelig nemt at montere. Ingen problemer der. Bare følg vejledningen og
der er ingen problemer. En 3 årig med 10 tommelfingre (no offense) kan gøre
det.
Prøv først selv, det er ikke svært.

Kenneth

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 07-01-03 18:29

kan du skaffe denne køleprofil billigt??
"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e1b0c31$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-01-03 19:06

> kan du skaffe denne køleprofil billigt??

Ikke billigere end du selv kan købe den på nettet. F.eks hos BSmultimedia.
De har den dog ikke på lager før i uge 4.

Kenneth

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 07-01-03 19:42

jeg tror sku jeg prøver

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e1b16fb$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-01-03 19:44

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tror sku jeg prøver

Det kan anbefales herfra også!

- Marti

Fra : pondus

Dato : 07-01-03 20:55

Helt enig det virker helt efter hensigten, dejligt lydløst.
der er en vidio hos zalman som beskrive påsætning:
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm
klik på billedet hvor der står installation
prøv at sætte det på uden brug af pasta så du er sikker på hvordan det skal
sættes sammen
og kom så pasta på når du skal samle det rigtigt

mvh
kuno

---

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-01-03 22:06

"\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in

> Ja, masser!
>
> Hvad vil du vide?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen er på
ZM80-HP og ZM80A-HP?

Jeg synes ikke lige de ser så forskellige ud når jeg ser på
monteringsvejledningerne (eller jo, den ene har lidt flere riller i
køleribben end den anden) - er der performancemæssige forskelle eller
er det rent kosmetiske?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-03 23:21

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
(klip)
> [...]
> monteringsvejledningerne (eller jo, den ene har lidt flere riller i
> køleribben end den anden) - er der performancemæssige forskelle eller

Det tekniske ved jeg intet om, men forskellen er rent praktisk, at
A-modellen kan klare et Geforce 4-kort, hvilket frarådes med den gamle
model, så A-modellen kan åbenbart køle mere/bedree.

Min ZM80A-HP _er_ bestilt - jeg venter bare på at Studiedata når ned til min
ordre i den store bunke.

Mvh, Ulrik

Fra : Uni Bull

Dato : 08-01-03 00:33

Ulrik ® wrote:
> Det tekniske ved jeg intet om, men forskellen er rent praktisk, at
> A-modellen kan klare et Geforce 4-kort, hvilket frarådes med den gamle
> model, så A-modellen kan åbenbart køle mere/bedree.

Det er da vist en sandhed med modifikationer....
ZM80-HP kan jf. Studiedata bruges til GF4-Ti4x00
Ligeledes gælder det ZM80A-HP.

Teknisk set:
ZM80-HP har en overflade på 1000cm2
ZM80A-HP har en overflade på 1300cm2
--
Uni Bull
København K

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-03 01:15

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message

> Det er da vist en sandhed med modifikationer....
> ZM80-HP kan jf. Studiedata bruges til GF4-Ti4x00
> Ligeledes gælder det ZM80A-HP.

Det er muligt jeg tager fejl, men jeg er ret sikker på at jeg læste den
anbefaling på et website, der solgte begge. Du nævner endda selv tallene,
som er forklaringen på den fysiske forskel.

> Teknisk set:
> ZM80-HP har en overflade på 1000cm2
> ZM80A-HP har en overflade på 1300cm2

Det er næppe nogen hemmelighed at GF4 har behov for bedre køling end
forgængeren - sådan er det med alle de processorer jeg kan huske, både CPU
og GPU. Der er jo nok en årsag til at Zalman har lavet en køler med større
overflade, og hvad mon den kan være? Konklusionen er nærliggende, synes du
ikke?

Jeg skrev heller ikke, at de ikke _kunne_ anvendes, kun at det blev
frarådet.

Mvh, Ulrik

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 08-01-03 08:03