Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne
Fra : Michael

Dato : 07-01-03 16:31

Hejsa.

Kan man fjerne røde øjne i Photoshop 6.0 ???

Jeg har ledt og ledt, men kan intet finde i programmet.

Mvh.
Michael

Fra : MP Jakobsen

Dato : 07-01-03 18:10

Røde øjne er ikke så svært at fjerne manuelt. Der er flere måder man kan
gøre det på. En af dem ser du her:

http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/624redout.html

(godt nok til MAC, men du kan nok se ideen)
MP

Fra : Michael

Dato : 07-01-03 19:53

Hej MP.

MP Jakobsen skriver:

> [...]
>
> http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/624redout.html
>
> (godt nok til MAC, men du kan nok se ideen)

Ok, tak.

Mvh.
Michael

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-01-03 19:29

Michael wrote:

> Kan man fjerne røde øjne i Photoshop 6.0 ???
>
> Jeg har ledt og ledt, men kan intet finde i programmet.

Der er ikke en standardfunktion i PhotoShop, men du kan jo
prøve at rethuchere dem på helt normal vis, og der findes
ikke et program der kan fjerne røde øjne, det handler om at
der "males" nogle kunstige og syntetiske øjne, som sjældent
er særligt vellignende...

Tag et kik på flg. FAQ om "blitzfotografering og røde øjne",
der kan du finde en enkel forklaring på hvordan du helt
undgår problemet med røde øjne.

http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 07-01-03 19:55

Hej Niels.

Niels Ebbesen skriver:

> [...]
>
> Tag et kik på flg. FAQ om "blitzfotografering og røde øjne",
> der kan du finde en enkel forklaring på hvordan du helt

Jeg ved godt hvordan man undgår "røde øjne", men jeg har haft lånt mit
Digicamera ud til en god ven som har taget en masse billeder, og hvorfra
der er ca. 50 billeder med røde øjne.

Mvh.
Michael

Fra : 2rb1

Dato : 08-01-03 13:28

Yes du kan..... du skal bare konvertere billedet til grayscale ;0)

Mvh. 2rb1