Radeon M6 på Dell laptop!
Fra : JO

Dato : 07-01-03 16:18

Hvordan H..... får jeg min tv ud port til at
virke jeg sætter S-vhs adapteren i så det bliver til phono og så phono til
phono ingangen på tv'et
(da mit fjernsyn ikke har S-vhs) ! men jeg får intet signal på tv'et ej
heller lov til at "vælge tv'et i skærm indstillingen"

hvad kan der være galt ?

JO

Fra : JRS

Dato : 07-01-03 21:09

"JO" <JOgi_1981@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (da mit fjernsyn ikke har S-vhs) ! men jeg får intet signal på tv'et ej
> heller lov til at "vælge tv'et i skærm indstillingen"

Husker du at trykke taste kombinationen ? Alle bærbare har det med at man
skal trykke "function + 3" eller noget i den retning .. Er vist på tasterne

MVH
JRS

Fra : JO

Dato : 07-01-03 22:56

> Husker du at trykke taste kombinationen ? Alle bærbare har det med at man
> skal trykke "function + 3" eller noget i den retning .. Er vist på
tasterne

hmmm syntes ikke at kunne finde en sådan tast
der er dig en crt\lcd tast men det er tilsyneladende ikke
den da den kun skifter til den alm monitor

Fra : JRS

Dato : 08-01-03 15:01

> tasterne
>
> hmmm syntes ikke at kunne finde en sådan tast
> der er dig en crt\lcd tast men det er tilsyneladende ikke
> den da den kun skifter til den alm monitor

Tjaa.. Det er noget af det rigtige du har fat i .. Nu kender jeg ikke lige
din bærbar, men der plejer osse være en tast til tv/lcd ..

MVH
JRS

Fra : Uni Bull

Dato : 08-01-03 15:21

JRS wrote:
> Tjaa.. Det er noget af det rigtige du har fat i .. Nu kender jeg
> ikke lige din bærbar, men der plejer osse være en tast til tv/lcd ..

I er altså gal på den!
Den tastekombination i snakker om - og tænker på - er den der
skifter mellem LCD og ekstern monitor (eksempelvis en tilsluttet
projektor).
TV-out skal aktiveres i skærmindstillingerne, men TV'et skal være
korrekt tilsluttet før det bliver muligt at "enable".
Check at du har tilsluttet dit phono-kabel til det rigtige stik på "Dell-
konverteren" og at TV er tændt.
Genstart herefter computeren, og så skulle du kunne "aktivere" tv-out.

Det er den procedure jeg bruger på min Inspiron8000 m. GF2Go
--
Uni Bull
København K

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-03 15:36

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> crashed Echelon writing

> Det er den procedure jeg bruger på min Inspiron8000 m. GF2Go

Bemærk det er et Radeon kort, og ATI's ældre kort faktisk ikke har nogen
menu til TV-Out (jvf. Compaq's skødetoppe 17XL)

--
Bjarke Andersen

Fra : Uni Bull

Dato : 08-01-03 23:49

Bjarke Andersen wrote:
> Bemærk det er et Radeon kort, og ATI's ældre kort faktisk ikke har
> nogen menu til TV-Out (jvf. Compaq's skødetoppe 17XL)

Ok - hvis det er tilfældet så.... ??

Fra : JO

Dato : 08-01-03 15:57

hmmm det syntes jeg at have prøvet men det er stadig ikke muligt at aktivere
tv i menuen !

Fra : Uni Bull

Dato : 08-01-03 23:50

JO wrote:
> hmmm det syntes jeg at have prøvet men det er stadig ikke muligt at
> aktivere tv i menuen !

Hmmm - strange! ...prøv en anden driver!?

Fra : JO

Dato : 09-01-03 11:11

ja men nu har jeg lige prøvet med et S-vhs til scart der kan jeg godt få
billed på men det er i sort hvid og så er det i 1024X768 hvilket er for
stort til tv'et så man er nødt til at sætte den primære driver ned til
800X600, men stadig igen farve og det er stadig ikke muligt med min "s-hvs
til phono"

JO

Fra : Uni Bull

Dato : 10-01-03 01:07

JO wrote:
> [...]
> er for stort til tv'et så man er nødt til at sætte den primære driver
> ned til 800X600, men stadig igen farve og det er stadig ikke muligt

SVHS-scart i S/H skyldes enten at dén TV-indgang ikke understøtter
SVHS.
Men på din Dell-konverter... Har du da ikke en phono (composite) udgang?
Den skulle du kunne køre direkte i TV'et eller evt. via (endnu) en konverter
i et scart-stik.

Fra : JO

Dato : 10-01-03 01:28

kan godt være at der er noget med den der conveter ! det er den fra mit
geforce kort ! har både phono udgang og en phono>>scart con veter