"Frem"-lejeproblemer
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-01-03 15:41

En lidt speget affære vi er havnet i.

Vi (min kæreste og jeg - selvom det kun er mig der står på
lejekontrakten) har (frem-)lejet en 2 vær lejlighed af en der bor i en
boligforening.

Lejemålet løber til 1/5 03 og kan opsiges med 3 mds varsel af begge jf
§11 i lejekontrakten. Vi står som lejere af hele boligen i kontrakten.

Sagen er at boligforeningen ikke vil acceptere at vi bor 2 i
lejligheden, der betragtes som ("delvist") fremlejet, selvom lejeren
vitterligt er bortrejst - men lejeren vil ikke flytte
folkeregistereadresse væk fra lejligheden, så vi begge kan få
folkeregister-/postadresse der.

Hvad er vores stilling?

PFT.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : David Bouch

Dato : 07-01-03 16:03

Hvor længe har i haft bopæl i lejligheden, og kan det dokumenteres?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-01-03 16:27

David Bouch:

> Hvor længe har i haft bopæl i lejligheden, og kan det
> dokumenteres?

Lejemålet begyndte 15/11 - og der blev meldt flytning i begyndelsen
af/midt i december.

Fra : David Bouch

Dato : 07-01-03 17:15

Hvis det er 15/11/2001 så har i så godt som ingen rettigheder. Desværre. Det
kommer lidt an på lejekontrakten som udlejer af fremlejen har indgået med
ejendomsselskabet. I princip kan fremleje forbydes.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-01-03 17:42

David Bouch:

> Hvis det er 15/11/2001 så har i så godt som ingen rettigheder.

Det er endnu værre - 2002!

> Desværre. Det kommer lidt an på lejekontrakten som udlejer af
> fremlejen har indgået med ejendomsselskabet. I princip kan
> fremleje forbydes.

Udlejeren må godt, men der må kun bo 2 i lejligheden af gangen.
Udlejere har ikke fået tilladelse af boligselskabet endnu.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-03 18:16

Hvor lang tid vil der i praksis gå før fogeden kommer ? Der er jo kun tale om
nogle måneder endnu, før det er den 1/5.

JonB

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-01-03 18:30

Jon Bendtsen:

> Hvor lang tid vil der i praksis gå før fogeden kommer ? Der er jo
> kun tale om nogle måneder endnu, før det er den 1/5.

Det støreste praktiske problem er jo at vi ikke kan få vores navn på
døren. Og der måske er problemer med forsikring?

Fra : Henning

Dato : 07-01-03 20:37

On 07 Jan 2003 17:29:58 GMT, Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

>Jon Bendtsen:

>Det støreste praktiske problem er jo at vi ikke kan få vores navn på
>døren. Og der måske er problemer med forsikring?
Kontakt folkeregistret og forklar dem sagen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-01-03 21:10

Henning:

> Kontakt folkeregistret og forklar dem sagen.

Jow, men hvis varmemesteren fjerner vores navn fra dørtelefonen (ikke
uden for vores dør), så er det vel svært for posten at levere breve?

Fra : torup bachmann

Dato : 07-01-03 22:25

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Henning:

> Jow, men hvis varmemesteren fjerner vores navn fra dørtelefonen (ikke
> uden for vores dør), så er det vel svært for posten at levere breve?

Det tror jeg helt bestemt posten er ligeglad med. Han har jo nøgle.
På vores dørtelefon står der et efternavn som ingen af os har også som ikke
står på vores dør og det er da gået fint de sidste 2 år
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 07-01-03 22:19

> Det støreste praktiske problem er jo at vi ikke kan få vores navn på
> døren. Og der måske er problemer med forsikring?

Hvis I bare har en indboforsikring i den enes navn, er det fint nok med
forsikringen - en indboforsikring dækker hele hustanden, i princippet hvad
enten man er kærester eller ej.

/Anne

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 08-01-03 00:48

Anne Lindholt Ottosen:

> [...]
> nok med forsikringen - en indboforsikring dækker hele hustanden, i
> princippet hvad enten man er kærester eller ej.

Hvis den originale lejer stadig har adresse der - hvad så?
Dobbeltforsikring (jeg går ud fra han har en).

Fra : Peter G C

Dato : 07-01-03 20:40

David Bouch skrev i news:3e1aee2e$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Hvor længe har i haft bopæl i lejligheden, og kan det dokumenteres?

[klip]

Hej David Bouch

Jeg har vist ikke set dit navn før i denne NG, og vil gerne byde dig
velkommen.

Også dette forum gælder en række regler for god opførsel - eller god skik om
du vil. Således på den baggrund skal jeg høfligst anmode dig om, venligst at
klippe det væk, du ikke svarer på og dernæst skriver under det, du rent
faktisk svarer
på. Du kan læse om det her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Der er mere om god skik her: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

På forhånd tak.