Snerydning
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-03 12:25

Hej NG

I den ejendom, hvor jeg bor, skal man for at komme ind til lejlighederne,
ud på et stykke af taget og derpå ind i opgangen igen. Vi har ingen fast
vicevært, så der er ikke ryddet sne på dette stykke.

Jeg er ikke så meget i tvivl om, at grundejers erstatningspligt ved skader
som følge af manglende snerydning er gældende for dette stykke. Derimod er
jeg lidt i tvivl om det er omfattet af strafansvaret - det er jo sådan set
ikke offentlig vej.

Nogen, der har nogen bud?

/kristian

p.s. Snerydningen på vores fortov bliver klaret på anden måde - så det er
ikke noget problem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-01-03 14:05

Kristian Storgaard wrote:

> Nogen, der har nogen bud?

Nemt nok. Stil en skovl ved indgangen. Den der føler sig mest generet
af manglende snerydning: skovl sne.

Det tager ikke så lang tid som man tror.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-03 18:48

On 07/01/03 14:05, in article 3E1AD087.C62A8F5C@carben.dk, "Carsten Riis"
<cr@carben.dk> wrote:

> Nemt nok. Stil en skovl ved indgangen. Den der føler sig mest generet
> af manglende snerydning: skovl sne.

Tak for et ubrugeligt svar på mit spørgsmål som omhandlede straf- og
erstatningsansvar.
Jeg har skovlet sneen - men hvor mange beboere i lejligheder har lige en
skov stående?

/kristian

Fra : K. Thomsen

Dato : 07-01-03 19:06

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BA40D158.151F2%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> skov stående?

En sådan kan skam købes - i Danmark er forekomsten af sne ikke helt
overraskende, så det burde være sket for et par måneder siden.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-01-03 15:04

> [...]

> stykke. Derimod er jeg lidt i tvivl om det er omfattet af
> strafansvaret - det er jo sådan set ikke offentlig vej.

Er det helt usandsynligt, at I som beboere selv skal stå for rydningen
af det pågældende areal? Der kan evt. stå noget i husreglementet eller
lignende.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-03 18:50

On 07/01/03 15:03, in article Xns92FC99408F87B.miljokemi.dk@130.133.1.4,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Er det helt usandsynligt, at I som beboere selv skal stå for rydningen
> af det pågældende areal? Der kan evt. stå noget i husreglementet eller
> lignende.

Nærliggende tanke, men det skal vi ikke. Der er ikke noget husreglement og
udlejeren har alt hvad der hedder udvendig vedligeholdelse.

/kristian

Fra : K. Thomsen

Dato : 07-01-03 19:09

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BA407782.15165%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> Hej NG
|
| Hvilken vej skal f.eks. postbudet for at aflevere post ??
|
| Hvis nogen har behov for eller adgang til bopælen skal det naturligvis
| ryddes iht. lovgivningen.

Venligst
Knud