Word2000: Skabelon og gem (2 gange)
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 07-01-03 10:59

Jeg har et standardbrev, der er baseret på en skabelon. Adressat hentes via
en fletning med en tekstfil.

Når man gemmer det (*.doc filen) og efterfølgende vil lukke dokumentet,
spørger den igen, om man vil gemme. Dette irriterer mig noget. Der er ikke
andre "datafelter" end flettefelterne i dokumentet, og det er ikke dem, der
forårsager det.

Nogen bud på mit problem?

Henrik

Fra : pre

Dato : 07-01-03 13:18

En udvej kunne være at aktivere den knap der lukker alle dokumenter. du
kan afprøve den ved at trykke på Skift og klikke på Filermenuen. Så
dukker den frem. Fra Tilpas kan du finde ikonet for kommandoen og
placere den på en værktøjslinie.

© pre 2002

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nospam.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1aa4f2$0$134$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
:

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-01-03 14:25

> [...]
> andre "datafelter" end flettefelterne i dokumentet, og det er ikke dem,

Hvis du fx udskriver dokumentet sker der måske en baggrundssideinddeling af
dokumentet, og det opfatter Word som en ændring, selv om du ikke kan
registrere nogen ændring selv.

Jan

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 08-01-03 08:11

> Hvis du fx udskriver dokumentet sker der måske en baggrundssideinddeling
af
> dokumentet, og det opfatter Word som en ændring, selv om du ikke kan
> registrere nogen ændring selv.

OK, men er ikke tilfældet her. Jeg gemmer med Gem-ikonet på menulinien. Og
umiddelbart derefter (uden at foretage andet) trykket jeg på lukke "X"'et i
øverste højre hjørne af dokumentet - og så får jeg spørgsmålet "Skal
ændringerne i xxxx.doc gemmes?".

Har også på testens skyld prøvet at trykke "Gem" flere gange i træk, men
spørgsmålet dukker alligevel op. Det er somom Word ikke registreret, at den
faktisk HAR gemt dokumentet.

Henrik

Fra : pre

Dato : 08-01-03 10:30

Det er fuldstændig rigtigt og er en plage for mange. Derfor foreslog
jeg knappen "Luk alle" som har den fordel at det ikke er nødvendigt at
gemme før i sidste øjeblik. Det er også nemt at sidde med en finger på
"N".
Selv har jeg udvidet systemet, så en ny fil gemmes allerede i starten.
Derved får Word det aktuelle filnavn mm., og det kommer altid frem
foroven. Du kan evt. følge Leo Heusers vejledning til en Event-makro
som fornylig (igen) er beskrevet (Word gruppen, 23.12). Derved kan det
"køre" næsten automatisk.

meddelelse news:3e1bcf22$0$168$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...