Outlook XP er langsom til at læse mail
Fra : salva

Dato : 07-01-03 10:38

Hvordan kan det være at Outlook 2002 er langsom til at hente mails fra en
exchange server?

Hvis jeg skifte mellem 2 mails som fylde 1K, så tager det ca. 5 sekunder for
at hente den frem.

Vi bruger Win2k Server, Exchange 2k begge fuldt patch og Outlook 2002 på
klienten.
Det skal siges, at det kun er mig der har problemet...

Er det en indstilling eller???

-Salva

Fra : Ivan D. K. Hansen

Dato : 07-01-03 19:06

On Tue, 7 Jan 2003 10:37:42 +0100, "salva" <salvanone@hotmail.com>
wrote:

Kan det skylles at du har dine mails ligge på serveren, mens de andre
har deres ligge lokalt?

VH

Ivan

Fra : salva

Dato : 08-01-03 09:28

Nej, alle har dem liggende på serveren. Computeren har også været hurtig nok
til at vise dem før hen, men et par dage efter vi skiftede over til en ny
server, så begyndte den på dette...

Jeg kan ikke installere servicepacks oven i igen (den siger de allerede er
installeret), så jeg må vel prøve at installere outlook forfra...

-salva

Fra : Ivan Hansen

Dato : 09-01-03 22:03

tjaaaa, Kunne være....
Men det lyde mere som et netværks problem hvis i har skifte server....
Men jeg ved af erfaring at outlook og exchange nogen gange kan blive
lidt "tungnemme" overfor hinnanden, specielt efter et server skift....
hvis problemet bliver ved, så prøv at melde din putte ud af netværket
og melde den ind igen... så er sikkeheds, tingen i hvert fald på plads
(lad være med at gøre det hvis du ikke er adminstrator da du kan
resiker ikke at kunne komme på igen)....

MVH Ivan

Fra : salva

Dato : 14-01-03 12:31

"Ivan Hansen" <ivan@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (lad være med at gøre det hvis du ikke er adminstrator da du kan
> resiker ikke at kunne komme på igen)....

Nu fandt jeg endelig ud af problemet. Det er MSN der på en eller andet måde
bliver checket eller startet og derefter lukkes igen inden mailen vises.

-Salva