hjælp !!
Fra : Henrik Absalon

Dato : 07-01-03 09:22

Hejsa
Jeg har lavet et lille program som bruger en db.
Programmet har jeg installeret på en computer med Win98, installationen
forløb uden problemer, men når jeg forsøger at køre programmet får jeg en
fejl "Provider cannot be found. It may not be properly installed"

Hvad gør jeg ?

Jeg har tidligere installeret programmet på en maskine med Win98, hvor det
køre uden problemer.

Henrik

Fra : Jens Brandt

Dato : 07-01-03 12:13

Hej Henrik
Du fortæller ikke ret meget om hvilken database du anvender, er det
Access? og hvordan forbinder du til den?, via ADO!

Noget kunne tyde på at du mangler at installere de komponenter der skal
anvendes for at kunne connecte til databasen. Det kan tyde på at du
mangler at installere mdac_typ.exe (den kan du downloade fra microsoft)

/Jens

reply or mail:
replace "nomail."
with "mail."

Fra : Henrik Absalon

Dato : 07-01-03 13:08

Ja, det er en Access db og der er ADO.

Jeg har prøvet at installer mdac_typ.exe (V.2.6), men det virker stadig ikke
!

Henrik

Fra : Jens Brandt

Dato : 09-01-03 11:19

Heyyyyy de nyeste MDAC mangler Jet interfacet, så du skal også
installere sådan et, f.eks. jet40sp5.exe (kan også findes på Microsofts
hjemmeside)
reply or mail:
replace "nomail."
with "mail."