Har de ikke Mayonnaise og Remoulade i USA ~
Fra : Bo

Dato : 06-01-03 22:36

Jeg hørte idag at en mor måtte sende Mayonnaise og Remoulade i en pakke til sin datter i
USA.
Samt at det kostede en "formue" i porto!

Har nogen nogle gode "nemme" opskrifter, jeg kan give hende

Jeg har på fornemmelsen uden at have spurgt, at bare det smager som Netto's det billigste,
hvad det så end hedder er det godt nok, idet jeg nævnte at Heinz da har noget i et glas,
men nej det smager ikke godt ?

Hvis jeg en enkelt gang skal bruge noget remoulade til en fisk, køber jeg mængden dertil
hos fiskehandleren, den er godt nok solid og "fed", men smager fortrinligt.

vh bo

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-01-03 23:02

"Bo" <bolten@Xofir.dk> wrote in message news:avcss3$9l$1@sunsite.dk...
> Jeg hørte idag at en mor måtte sende Mayonnaise og Remoulade i en pakke
til sin datter i
> USA.
> Samt at det kostede en "formue" i porto!

Mayonnaise kan da sagtens fås i USA i masser af forskellige varianter. Jeg
køber oftest Hellmann's (hedder Best Foods i det vestlige USA).

Remoulade findes derimod ikke men jeg er heldig at bo tæt på en dansk
forretning, så jeg er som regel velforsynet med remoulade og ristede løg.
Hun kan evt. kigge på http://www.nordichouse.com de har både Kolding og
Bähncke remoulade, sikkert billigere end at få det sendt fra Danmark.

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 06-01-03 23:30

Hej

"NETTO" sælger ikke mayonaise og remoulade, det ligner bare ! og smager
derefter.

Claus

Fra : Hauge

Dato : 06-01-03 23:48

Hejsa

"Claus Lauritsen" <claus@jagt.net> wrote in message
> "NETTO" sælger ikke mayonaise og remoulade, det ligner bare ! og smager
> derefter.

Vel en smagssag som så meget andet, jeg mener jo det samme om McD, men der
er der jo osse en masse der "spiser"..

Mvh Hauge

Fra : Thïngmand

Dato : 07-01-03 11:01

> Har nogen nogle gode "nemme" opskrifter, jeg kan give hende

Tja, majonæse* kan man få i USA og i hvert fald også pickles. Så er det
bare at hakke/blende pickles og blande lidt majonæse i.

* http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=majon%E6se

Ellers en remolade (inkl. majonæse) opskrift fra bunden:

Joels Remoladeopskrift

Hej med jer jeg så at i ikke kan få remoulade, men frygt ikke for det kan
man lave selv. Først skal man lave mayonaise:
1 æggeblomme (pasteuriseret) 1knsp. salt 1tsk citronsaft 1/4-1/2 tsk sennep
(ikke sød) 1knsp hvid peber 1 1/2dl olie sørg for at æg og olie har samme
temp ca.
Tag en rundbundet skål. Rør æggeblommen med salt, citronsaft, sennep, peber
til den bliver sej. tilsæt olie under kraftig piskning 1tsk ad gangen (evt.
med el-pisker). Når mayonaisen begynder at stivne tilsættes olien i en tynd
stråle (stadig lidt ad gangen (hvis den bliver for stiv tilsættes et par
dråber vand. Denne portion giver ca. 200gr. Når det er gjort kan man begynde
at lave remoulade: 75gr mayonaise 2 spsk ymer 2 spsk pickles 1 skalotteløg 1
spsk kapers 1 spsk persille salt 1 knsp karry et stænk citronsaft hak
pikles, kapers løg og persille (evt. i en gammeldags persillehakker) rør det
hele sammen og smag til med resten af indgredientserne. Så skulle i have en
rigtig god remoulade.

Fra http://www.sturup.subnet.dk/484353.htm