Pakning af motor?
Fra : Birger Poulsen

Dato : 06-01-03 19:49

Konens Virago har fået Engelsk syge!
Den er utæt ved bundpakningen til bageste cylinder.
Så kommer spørgsmålet med delte meninger til.
Når flancerne er rene og fri fra gammelt pakningsmateriale skal der nye
pakninger til.
Fugter I pakningerne (- toppakning) med olie el. lign. inden de monteres,
eller bliver de normalt monteret tørre?
Hvordan sikrer man bedste resultat?
--
Hilsen
Birger

Fra : Jens Jessen

Dato : 06-01-03 20:15

Tørt, men du kan smøre lidt siliconepakmasse på begge sider af pakningen.
Alt skal være rent og fedtfrit.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 06-01-03 20:45

Birger Poulsen wrote:
> [...]
> Fugter I pakningerne (- toppakning) med olie el. lign. inden de
> monteres, eller bliver de normalt monteret tørre?

Sørg altid for at O-ringe _altid_ monteres på helt tørre flader, da de
ellers kan glide i stedet for at blive trygget sammen. Derudover smører jeg
altid lidt tyndt siliconebaseret flydende pakning på pakningerne.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100 (der ikke har været adskilt i "maven")

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-03 21:30

> Derudover smører jeg
> altid lidt tyndt siliconebaseret flydende pakning på pakningerne.

Silikone pakning & olie er ikke altid en god ide !!

Se feks her

http://www.mercurycapri.com/technical/engine/general/rtvsst.html

Der er mange der bruger det, men det kan ødelægge meget, hvis det kommer ind
i det hellige.

Silikone er bedre til akvarier og bryster

Hilsen
jesper
www.dynomet.dk

> --
> Arne Rohr Pedersen
> Honda ST 1100 (der ikke har været adskilt i "maven")
> http://dfm.divvy.dk/?id=166

i>

Fra : Søren Johansen

Dato : 06-01-03 22:04

"Birger Poulsen" skrev:
> [...]
> pakninger til.
> Fugter I pakningerne (- toppakning) med olie el. lign. inden de monteres,

Jeg smører altid mine pakninger med fedt, før jeg samler. Det bliver ALTID
helt tæt og man kan ofte bruge pakningerne flere gange, da de ikke går i
stykker ved demontering.
Som du selv skriver skal fladerne være helt rene og plane.

Mvh
Søren
Ducati 888

Fra : Birger Poulsen

Dato : 20-01-03 22:42

Tak for svarene.
Der er stadig pro og con, men jeg tror stadig jeg holder mig til olien.
Pakningerne er stadig ikke ankommet da Y'ha har skiftet computer med hvad
deraf følger.

Der er stadig gammelt pakmasse på fladerne, så de må have brugt flydende
pakmasse af en slags på fabrikken.
Findes der et middel (genvej) til at løsne de meget hårde rester med? Eller
er det det skarpe barberblad der skal skrabe videre?

Birger
SV650

Fra : Bjørn S

Dato : 20-01-03 23:15

> [...]
Eller
> er det det skarpe barberblad der skal skrabe videre?

En skrabe, og resten med noget fint smærgellærret ( håber det er dansk for
sandpapir korn 120 eller finere.
For en god ordens skyld, put noget papir eller en klud i cylinderen, og blæs
godt rent i alle kanaler. Til sidst kan du sprøjte lidt olie i cylinderen,
køre cylinderen til top og ned igen, og tørre af det som hænger tilbage på
cylindervæggene, så er du 100 % på den sikre side.
/Bjørn

Fra : Poul B-H

Dato : 21-01-03 00:15

"

> "Birger Poulsen" <b.poulsen@tdcadsl.dk> skrev
> Eller

Gamle papir pakninger efterlader også rester, selvom der ikke er anvendt
pakmasse. De kan løsnes med noget spray som bl.a. louis.de har.

Poul B-H

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 02:06

> Findes der et middel (genvej) til at løsne de meget hårde rester med?
Eller
> er det det skarpe barberblad der skal skrabe videre?

Brun sæbe natten over, eller længere, er før blevet nævnt her på
gruppen!

--
Armand.

Fra : Birger Poulsen

Dato : 21-01-03 19:52

> Brun sæbe natten over, eller længere, er før blevet nævnt her på
> gruppen!
>
> --
> Armand.

Tak, jeg lister uset ud i det mærkelige skab som konen har og nupper lidt

Birger