MC med brintmotor?
Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-01-03 19:29

I Berlingske Tidende i søndags var der et par artikler om brintdrevne
biler. Ganske interessant at man i dag er i stand til at bygge en helt
traditionel bil, med stort set traditionelle egenskaber (undtagen
el-motorens moment på 2900 Nm(!), og så lige prisen).

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=243722/
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=243726/

Gad vide om vi også får en brintdrevet MC i handelen imens vi stadig er unge
nok til at føre den forsvarligt (for mit eget vedkommende antageligvis inden
for de næste 50-60 år).
Sikkert er det nok, at MC firmaerne lader bilbranchen tage de store
udviklingsomkostninger, så det bliver først efter at bilerne er kommet.

Det må alligevel være lidt tamt med lyden fra en el-motor drevet kværn. Tænk
lige en bakkeåbning kl. 18.50...! (hviiiin, hviiiiiiiin) - men man
slipper jo nok for vibrationer.

Asger
ZX-10 (med sølle 106 Nm)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-03 22:04

Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
> [...]
Tænk
> lige en bakkeåbning kl. 18.50...! (hviiiin, hviiiiiiiin) - men man

Til den tid kan du sikkert vælge lyd og styrke, samt indstille kunstige
vibrationer fra nul til begyndende analkrampe.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-01-03 23:05

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> samt indstille kunstige
> vibrationer fra nul til begyndende analkrampe.
> --
*ROFLMAO*

Thore

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 07-01-03 01:26

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Tænk
> lige en bakkeåbning kl. 18.50...! (hviiiin, hviiiiiiiin) - men man

Der findes en gut, vist tysker der har konstrueret en knallert (lille mc)
med brintmotor. Har læst en artikkel i Motorrad. mvh Erland

Fra : Henning

Dato : 07-01-03 20:30

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3e19cb51$0$47420$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ZX-10 (med sølle 106 Nm)

Ja, det vil jeg også mene er sølle. Min store cykel har 513Nm. Cyklen jeg kører på nu har 443Nm. ... Nåja, på baghjulet i første gear :) :)

--
Who, what, where: http://move.to/henning