Fordele og ulemper med kogeø!
Fra : Per Fogtmann

Dato : 06-01-03 18:32

Hej NG.

Jeg skal til at indrette et nyt køkken og kunne derfor godt tænke mig at
høre jeres mening om at bruge kogeø. Jeg synes personlig at det ville være
det pæneste til lige mit køkken men er der mange ulemper ved brugen af en
kogeø.

Vil der foreksemple være problemer med udsugningen fra emfang, iforhold til
hvis den var op af vægen.

Hvis i har nogen erfaring med ovenstående kunne jeg godt tænke mig at høre
lidt fordel ulemper ved en kogeø

MVH
Per

Fra : OK

Dato : 06-01-03 20:13

M.h.t. emfang skal du være opmærksom på at et frithængende er væsentligt
dyrere end et vægmonteret.

M.v.h. Ole

Fra : Keld

Dato : 07-01-03 04:02

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> wrote in message news:<3e19bd77$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Hvis i har nogen erfaring med ovenstående kunne jeg godt tænke mig at høre
> lidt fordel ulemper ved en kogeø

Fra Forbrugerinformation:

En kogeø er sjældent en god løsning, dels fordi man mangler
sammenhængen med tilberedningspladsen og opvaske/rensepladsen, dels
fordi en kogeø kræver megen plads, hvis den skal fungere praktisk og
sikkerhedsmæssigt. Der skal være:
- mindst 80 cm arbejdsplads på den ene side af komfuret og mindst 40
cm frastillingsplads på den anden side
- plads til en udslagsvask med vandhane, så varme gryder ikke skal
bæres over gulvet til vasken
- plads rundt om kogeøen, så der er det nødvendige friareal på 120 cm
foran alle arbejdspladser (se Friarealer;friarealer/).
I et meget stort køkken kan det dog være praktisk med en kogeø som
opdeling af rummet.

http://www.fi.dk/hjemmet/boligen/koekken/kogeplads/

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-01-03 09:13

Vi har haft kogeø i 7 år nu......Og den fungerer fintfint. Men nu læser jeg
jo heller ikke "forbrugerinformation"

Mvh
/Søren

Fra : Hanne

Dato : 08-01-03 12:21

Vi har haft kogeø i ca. 25 år nu, det fungerer rigtigt godt, og jeg ville
vælge det samme igen, hvis jeg skulle have nyt køkken.

mvh
Hanne