Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
uskarpe billeder
Fra : Jesper Madsen

Dato : 06-01-03 17:52

Er der nogen der kender til fujifinepix2800zoom kameraet. jeg har det
problem med det at indendørs billeder med blits bliver uskarpe og
mørke. Det er dog ikke altid at de bliver det. hvis man zomer er det
ligesom at det sker oftere. Ellers er det et rigtigt godt kamera
syntes jeg. Det tager perfekte billeder i solskin. er der andre det
har haft problemer?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-01-03 11:49

Du skal være opmærksom på om kameraet når at fokusere, det kan godt tage
noget tid hvis det er mørkt. Og det kan også forklare hvorfor det sker
oftere når du zoomer, for så kommer der nemlig endnu mindre lys ind. Jeg
kender ikke dit kamera, men jeg formoder at der må være en indikation af om
fokus er låst ?

Mvh
/Søren
--
Se billeder og "MiniMarked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Mark Enoch

Dato : 10-01-03 08:57

Hej,

Det lyder som om, kameraet har svært ved at fokusere helt korrekt ved svag
belysning. Prøv evt. at fokusere manuelt.

Mht. til at billederne bliver for mørke, så er det et generalt problem ved
flashbilleder indedørs. Det sker fordi at baggrunden ikke bliver belyst nok
i forhold til forgrunden. Løsningen er at vælge flash på lange lukkertider.
Prøv om du kan finde, en funktion som hedder slow-sync / rear-sync og slå
den til. Ellers stil om på nat-program og slå flashen til.

Med Venlig Hilsen,

Mark Enoch.