Nye dæk på geden
Fra : RacerNiels

Dato : 06-01-03 16:32

Hej rødder,

Der går nok ikke så lang tid ind i den nye sæson før de gamle Pilot
Sport skal skiftes ud, men hvad skal jeg så putte på?? Jeg har været
fuldt ud tilfreds med Pilot'erne, men jeg vil også gerne prøve nogle
andre fabrikater.

Bridgestone BT 010 er den mest oplagte mulighed.
Pirelli MTR 21/22 er jeg også hooked på.
Pirelli Diablo ser også fine ud, men jeg kender ikke priserne.
Dunlop D207 er de dyreste jeg kan finde.
Metzeler er udelukket (pånær Sportec M1, men de er dyre).
Avon er udelukket.

Nogen kloge hoveder med kommentarer hertil??

Geden er en SV650 og der skal køres sving og ballade.

Lækkert baghJUL, (160/60 iøvrigt
Niels
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 06-01-03 16:42

> [...]
> Avon er udelukket.
>
> Nogen kloge hoveder med kommentarer hertil??
>
> Geden er en SV650 og der skal køres sving og ballade.

Jeg kan kun anb. Dunlop 207D de er meget "v"- formede og perfekte til når
"der skal køres sving og ballade."
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : RacerNiels

Dato : 07-01-03 16:33

"Rune \(Bandit600R\)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> wrote in message news:<3e19a3c2$0$194$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Jeg kan kun anb. Dunlop 207D de er meget "v"- formede og perfekte til når
> "der skal køres sving og ballade."

Hej Rune,

Jeg har lige luret på din hjemmeside.. JEg kan se 207 foran, men hvad
er det du har bagpå? De gamle billeder er vist med Macadam 90, men
hvad er de nye med??

Niels

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 07-01-03 17:42

> [...]
>
> Jeg har lige luret på din hjemmeside.. JEg kan se 207 foran, men hvad
> er det du har bagpå? De gamle billeder er vist med Macadam 90, men

Det er også 207D, det er bare touring versionen, jeg måtte skifte dæk på
ferieturen til Norge og dæk er altså noget dyrere der oppe... og du har ret
med hensyn til Macadam 90 det kom på da jeg købte Banditten august sidste
år.

Fra : Birger Poulsen

Dato : 06-01-03 19:29

> [...]
> Avon er udelukket.
>
> Nogen kloge hoveder med kommentarer hertil??
>
> Geden er en SV650 og der skal køres sving og ballade.

Hej Niels
Jeg har slidt et sæt BT010 op på 12.000 km ved dels frisk kørsel og dels
touring. Nok den mest økonomiske blanding.
Nu var det ikke økonomien du tænkte mest på
BT 010 har ikke svigtet mig i noget sving, men jeg har det nok som dig, at
jeg ville prøve alternativer.
Det blev Metzeler som maskinen jo er født med.
Jeg vil ikke tøve med at montere BT 010 igen, ikke fordi jeg er utilfreds
med Metzeler, men der er måske færre km i disse.

Hilsen
Birger
SV 650 (den som giver lange arme)

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-01-03 00:16

"RacerNiels" <niellerboy@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Dunlop D207 er de dyreste jeg kan finde.
> Metzeler er udelukket (pånær Sportec M1, men de er dyre).

Øhh... voffer det? Altså det med Metzeler. Jeg står og skal ha' nyt bagdæk
på min egen SV'er, og havde da regnet med enten Z4 eller måske Sportec. Hvad
skulle der være galt i det? Nu skal det lige siges, at jeg hælder mest til
Z4, da mit fordæk stadig ser ud som nyt og ikke behøver udskiftning, og de
to dæk skal jo helst være nogenlunde ens...

Mvh
Freddy

Fra : RacerNiels

Dato : 07-01-03 16:24

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e1a1009$0$261$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
> Z4, da mit fordæk stadig ser ud som nyt og ikke behøver udskiftning, og de
> to dæk skal jo helst være nogenlunde ens...

Hej Freddy,

Der sad også Z4 på min da jeg fik den. De var dog temmelig slidt -
forhjulet spidst med en flad bane på midten og bagdækket bare fladt
generelt. Der var heller ikke nok dæktryk i hvilket nok bærer en del
af skylden.
Jeg syntes dog at de kørte forfærdeligt (sikkert stadig pga
skævslidningen) men jeg vil bare ikke have dem på igen. De er faktisk
også rimelig dyre... i hvert fald når man kan få BT010 til samme pris.

Jeg har hørt fra andre i klubben som har haft dem på cykler fra ny af,
og de er fine de første 1500km, men så er der ikke så meget greb
tilbage i..
U C??

Hvis jeg var dig ville jeg sætte Sportec M-1 på. Måske endda kyle det
ellers fine fordæk ad h*nda til og købe et helt sæt Sportec M-1.
Det kommer sæ'fø'li' også an på hvordan du kører og hvad du forventer
af dine dæk.

Niels