Fortrydelsesret
Fra : Juggernaut

Dato : 06-01-03 15:33

Hejsa.
Jeg har netop købt et spil til min xbox i Elgiganten. Men ak..Det er ikke
lige min smag. Derfor ringede jeg til dem og hørte om det kunne lade sig
gøre at bytte det til et andet. Det sagde de nej til fordi det er
computerspil......Jeg troede man havde 8 dages fortrydelsesret. Er jeg helt
forkert på den?

Mvh
Mette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-03 15:40

Juggernaut skrev:

> [...]
>gøre at bytte det til et andet. Det sagde de nej til fordi det er
>computerspil......Jeg troede man havde 8 dages fortrydelsesret. Er jeg helt

Hvis du har handlet direkte i butikken, er der ingen returret.

Hvis du har foretaget fjernhandel, er der 14 dages returret - dog
med den betingelse ved bl.a. computerprogrammer at forseglingen
ikke må have været brudt.

Hvis du har spillene i ubrudt emballage og har købt det ved
fjernhandel, så kan forretningen ikke nægte dig at returnere
spillet og få alle dine penge tilbage inden for fristen.

--
Bertel

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 06-01-03 16:32

"Juggernaut" <mettestengaard@privat.dk> wrote in message
> [...]
> gøre at bytte det til et andet. Det sagde de nej til fordi det er
> computerspil......Jeg troede man havde 8 dages fortrydelsesret. Er jeg

Da ikke når spillet har været taget i brug. Og medmindre der er tale om
fjernsalg, har du ingen automatisk returret medmindre forretningen selv
tilbyder dette.

Og tilbyder de dette har jeg aldrig hørt om nogen der tager et spil retur
der har været brugt. Du kan jo have kopieret det, osv.

/Jógvan Lindenskov

Fra : David Bouch

Dato : 07-01-03 13:24

I DK er der ikke noget der hedder automatisk returret.

Det er dog almenenlig i de fleste brancher (musik og spil branchen er en af
de få undtagelser). Der er kun noget der hedder returret hvis sælger har
lovet det på forhånd, eller i visse reklamationssager.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 07-01-03 14:03

"David Bouch" <bouchandborggreen@mail.tele.dk> wrote in message

> I DK er der ikke noget der hedder automatisk returret.

Jo, hvis der er tale om fjernsalg har du "automatisk" 14 dages returret, i
Danmark. Mere enkelt kan det vist ikke siges.

Fra : David Bouch

Dato : 07-01-03 14:19

Jo det ved jeg godt men han har købt i butikken. Jeg gjorde bare opmærksom
at den udbredt opfattelse at der er automatisk bytteret er en stor
misforståelse.