/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Blanke cd'er uden afgift i DK
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 06-01-03 15:32

På hjemmesiden www.shopman.dk kan man købe brændbare cd'er uden afgift.

citat: "DANMARKS BILLIGSTE - NU OGSÅ MED CD-R SKIVER - UDEN AFGIFT!"

På hjememsiden kan man også læse en profil af firmaet:
http://www.shopman.dk/0Profile.asp

De skriver at de yder en service som formidler, mellem en butik i
udlandet, og forbrugeren i Danmark. Dette opkræver de naturligvis et
gebyr for. Men er det lovligt? Så vidt jeg har forstået loven, må man
ikke indføre cd'er fra fx. Tyskland, og så videresælge dem i Danmark. Og
det er vel i praksis det de gør?

Hvis det ER lovligt, hvorfor bruger de store kæder, computerbutikker
osv. ikke også denne metode?

--
Mvh.
Peter Bak





 
 
Mark Sandberg (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 06-01-03 18:03


"Peter (8464)" skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg har forstået loven, må man
> ikke indføre cd'er fra fx. Tyskland, og så videresælge dem i Danmark. Og
> det er vel i praksis det de gør?

Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.

Klip fra deres site:

Shopman er svaret på dine bønner. Vi bestiller produkterne på dine vegne og
får dem leveret til din dør - hos leverandører vi kender og har testet godt
og grundigt. Aldrig har det været lettere og mere trygt at handle i
udlandet.

Shopman - vi er til for dig både før, under og efter dit køb af produkter i
udlandet.


/Mark.



Bertel Lund Hansen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-01-03 18:13

Mark Sandberg skrev:

>Klip fra deres site:

Hvorfor citerer du ren reklame uden nogen reelle oplysninger?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Rasmussen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Rasmussen


Dato : 06-01-03 19:25


"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
news:e7ej1v8va91qmj5q769k510dlq9i99nacq@news.stofanet.dk...
> Mark Sandberg skrev:
>
> >Klip fra deres site:
>
> Hvorfor citerer du ren reklame uden nogen reelle oplysninger?

Den giver da den oplysning at der ikke er tale om et køb af shopman, men en
slags mægler funktion.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Martin Moller Peders~ (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 07-01-03 13:56

In <3e19c9d6$0$47421$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Morten Rasmussen" <Gobolan@hotmail.com> writes:


>"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
>news:e7ej1v8va91qmj5q769k510dlq9i99nacq@news.stofanet.dk...
>> Mark Sandberg skrev:
>>
>> >Klip fra deres site:
>>
>> Hvorfor citerer du ren reklame uden nogen reelle oplysninger?

>Den giver da den oplysning at der ikke er tale om et køb af shopman, men en
>slags mægler funktion.

Vel, saa er Foetex vel ogsaa maegler mellem mig og Arla, naar jeg kober
maelk ?

Shopman vroevler.

/Martin





David T. Metz (07-01-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 07-01-03 15:26

Martin Moller Pedersen kalligraferede, i
news:aveipm$a2m$1@news.net.uni-c.dk
> In <3e19c9d6$0$47421$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Morten
> Rasmussen" <Gobolan@hotmail.com> writes:

>> Den giver da den oplysning at der ikke er tale om et køb af shopman,
>> men en slags mægler funktion.
>
> Vel, saa er Foetex vel ogsaa maegler mellem mig og Arla, naar jeg
> kober maelk ?
>
> Shopman vroevler.

Njah - det seneste er at man betaler direkte til den udenlandske butik i
stedet for til shopman - i modsætning til at du betaler Føtex og ikke Arla.

David



Henrik Stidsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-01-03 21:38

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote in
news:aveipm$a2m$1@news.net.uni-c.dk

> Vel, saa er Foetex vel ogsaa maegler mellem mig og Arla, naar
> jeg kober maelk ?

Nej, for Føtex køber mælken af Arla og sælger den videre til dig -
som jeg forstår det køber shopman varen i dit navn og til din
adresse, med andre ord vil det svare til at du sender nabodrengen ned
til kiosken og købe smøger for dig. (hvis du nu ryger).

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Thunderbird @ 7100 (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird @ 7100


Dato : 06-01-03 19:24

On Mon, 6 Jan 2003 18:03:24 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote:

>
>"Peter (8464)" skrev i en meddelelse
>
>> Så vidt jeg har forstået loven, må man
>> ikke indføre cd'er fra fx. Tyskland, og så videresælge dem i Danmark. Og
>> det er vel i praksis det de gør?
>
>Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.
>
>Klip fra deres site:
>
>Shopman er svaret på dine bønner. Vi bestiller produkterne på dine vegne og
>får dem leveret til din dør - hos leverandører vi kender og har testet godt
>og grundigt. Aldrig har det været lettere og mere trygt at handle i
>udlandet.
>
>Shopman - vi er til for dig både før, under og efter dit køb af produkter i
>udlandet.

Tja de er stadig for dyre.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Peter \(8464\) (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 06-01-03 19:52

> Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.

For mig, virker det som om at det foregår på følgende måde:
1. Man betaler dem penge.
2. De køber billige cd'er i udlandet uden afgift.
3. De sender cd'erne til mig.

Det kan godt være at de bare "mægler" en kontakt mellem mig og butikken
i udlandet, men reelt køber de jo cd'er i udlandet, og sælger videre til
mig med fortjenste - og UDEN at betale afgift.

Er det virkelig lovligt at gøre på den måde?
I dk.marked.privat.edb har der været en del diskusioner om folk der
køber cd'er i Tyskland og sælger dem videre uden afgift. Kan de ikke
blot påstår at de også bare "mægler" en kontakt mellem butikken i
udlandet og køberen i Danmark, og gøre deres import og salg lovligt ad
den vej?

Mvh.
Peter Bak


Povl H. Pedersen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 06-01-03 23:02

In article <avcj6u$8g$1@sunsite.dk>, Peter (8464) wrote:
>> Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.
>
> For mig, virker det som om at det foregår på følgende måde:
> 1. Man betaler dem penge.
> 2. De køber billige cd'er i udlandet uden afgift.
> 3. De sender cd'erne til mig.
>
> Det kan godt være at de bare "mægler" en kontakt mellem mig og butikken
> i udlandet, men reelt køber de jo cd'er i udlandet, og sælger videre til
> mig med fortjenste - og UDEN at betale afgift.

De er kun formidlere. Al garanti er en sag mellem dig og tyskerne.

Brug i stedet www.nierle.de - de er nok billigere, og her betaler man
ved at sætte penge ind på deres danske konto.

> Er det virkelig lovligt at gøre på den måde?
> I dk.marked.privat.edb har der været en del diskusioner om folk der
> køber cd'er i Tyskland og sælger dem videre uden afgift. Kan de ikke
> blot påstår at de også bare "mægler" en kontakt mellem butikken i
> udlandet og køberen i Danmark, og gøre deres import og salg lovligt ad
> den vej?

Nej, ikke medmindre de får den tyske forretning til at sende
CD'erne direkte til de individuelle modtagere med individuelle
fakturaer.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Morten Bjergstrøm (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 07-01-03 11:31

"Peter \(8464\)" <admin@silkeborgmuseum.dk> skrev:

>> Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.
>
> For mig, virker det som om at det foregår på følgende måde:
> 1. Man betaler dem penge.
> 2. De køber billige cd'er i udlandet uden afgift.
> 3. De sender cd'erne til mig.

Mon ikke nærmere:

1. Man betaler dem penge
2. De bestiller og betaler varerne i ens navn
3. Det tyske firma sender det bestilte

Ikke at jeg ved det - det kunne aldrig falde mig ind at bruge en
formidler når det er ligeså nemt og billigere selv at købe fra
udlandet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Thunderbird @ 7100 (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird @ 7100


Dato : 07-01-03 14:38

On 7 Jan 2003 10:31:10 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>"Peter \(8464\)" <admin@silkeborgmuseum.dk> skrev:
>
>>> Nej, de er blot mælgere i en handel du selv gør i udlandet.
>>
>> For mig, virker det som om at det foregår på følgende måde:
>> 1. Man betaler dem penge.
>> 2. De køber billige cd'er i udlandet uden afgift.
>> 3. De sender cd'erne til mig.
>
>Mon ikke nærmere:
>
>1. Man betaler dem penge
>2. De bestiller og betaler varerne i ens navn
>3. Det tyske firma sender det bestilte
>
>Ikke at jeg ved det - det kunne aldrig falde mig ind at bruge en
>formidler når det er ligeså nemt og billigere selv at købe fra
>udlandet.

faktisk 1 kr pr cd billigere såfremt at man bestiller fra england.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Jean (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 06-01-03 19:56

Peter skrev:
> Hvis det ER lovligt, hvorfor bruger de store kæder, computerbutikker
> osv. ikke også denne metode?

DK-Discount http://www.dk-discount.com/dk/menu.asp gør det samme, og det er
fuldt ud lovligt...

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger', tilmeldingen tager under 1 minut)



BB (06-01-2003)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 06-01-03 20:03

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
news:3e19d151$0$248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Peter skrev:
> > Hvis det ER lovligt, hvorfor bruger de store kæder, computerbutikker
> > osv. ikke også denne metode?
>
> DK-Discount http://www.dk-discount.com/dk/menu.asp gør det samme, og det
er
> fuldt ud lovligt...
>
> Mvh Jean
>
> --
> Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
> så prøv Wanna-save.com! (dansk side)
> http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
> (Klik på 'Bliv bruger', tilmeldingen tager under 1 minut)
>
>

Det er ikke det samme. De sender ude fra DK.

VH, Regards
BB
Copenhagen


*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.



Peter \(8464\) (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 06-01-03 20:09

> DK-Discount http://www.dk-discount.com/dk/menu.asp gør det samme, og
det er
> fuldt ud lovligt...

Okay.
Er der nogen grund til at DK-Discount betaler dansk moms, og man hos
shopman.dk betaler udenlandsk moms?
DK-Discount har også adresse i Flensburg, så derfra kan jeg lidt bedre
forstå at de kan sælge cd'er uden dansk afgift.

--
Mvh.
Peter Bak


Jógvan Lindenskov (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jógvan Lindenskov


Dato : 07-01-03 02:52


"Peter (8464)" <admin@silkeborgmuseum.dk> wrote in message

> Hvis det ER lovligt, hvorfor bruger de store kæder, computerbutikker
> osv. ikke også denne metode?

Prøv og læs Bog&Ide's netop udkommet tilbuds-avis. Der står med rimlig store
bogstaver noget med "Cd'er, nu UDEN afgift".

Jeg rynker lidt på næsen. Hvordan kan det lade sig gøre?

/Jógvan Lindenskov



David Bouch (07-01-2003)
Kommentar
Fra : David Bouch


Dato : 07-01-03 13:15

Fordi de er købt hjem inden afgiften blev pålagt. Afgiften pålægges kun på
CD-R som var bestilt EFTER loven trådt i kraft. Mener selv at de fleste
storleverandører har været så snu at sørge for at de har de mange år frem
endnu, som er bestilt til de gamle priser. Og at overskuddet ryger lige til
firmaets overskud. Bruger selv kun Kodak Cd'er og har lagt mærke til store
prisstigninger på produktet, selvom den udgik fra produktion INDEN
afgiftsloven trådt i kraft.


"Jógvan Lindenskov" <spam@spam.sp> wrote in message
news:3e1a32c2$0$71634$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter (8464)" <admin@silkeborgmuseum.dk> wrote in message
>
> > Hvis det ER lovligt, hvorfor bruger de store kæder, computerbutikker
> > osv. ikke også denne metode?
>
> Prøv og læs Bog&Ide's netop udkommet tilbuds-avis. Der står med rimlig
store
> bogstaver noget med "Cd'er, nu UDEN afgift".
>
> Jeg rynker lidt på næsen. Hvordan kan det lade sig gøre?
>
> /Jógvan Lindenskov
>
>



Christian B. Andrese~ (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-01-03 13:41


"David Bouch" <bouchandborggreen@mail.tele.dk> wrote in message
news:3e1ac7c2$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Din citatteknik lader en del tilbage at ønske

> Fordi de er købt hjem inden afgiften blev pålagt. Afgiften pålægges kun på
> CD-R som var bestilt EFTER loven trådt i kraft. Mener selv at de fleste
> storleverandører har været så snu at sørge for at de har de mange år frem
> endnu, som er bestilt til de gamle priser.

Det er jo lang tid siden afgoften blev pålagt, mon de stadig ligger inde med
cd'er uden afgift ?

> Og at overskuddet ryger lige til
> firmaets overskud. Bruger selv kun Kodak Cd'er og har lagt mærke til store
> prisstigninger på produktet, selvom den udgik fra produktion INDEN
> afgiftsloven trådt i kraft.

Mener du at der ikke laves nye Kodak cd'er mere ?

Nå men jeg kan vel også være ligeglad med Koda / CopyDan, jeg køber i
Tyskland til 2,50 kr / stk for 80 min Platinum.


--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408904
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste