Musvåger
Fra : Jynis

Dato : 06-01-03 15:31

Jeg fodre de små havefugle. I dag så jeg en musvåge. Naturens gang , Men den
skal også være her, hvad kan jeg med god sanvitighed fodre / hjælpe den med
?

Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Møller

Dato : 06-01-03 18:10

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg fodre de små havefugle. I dag så jeg en musvåge. Naturens gang , Men
den
> skal også være her, hvad kan jeg med god sanvitighed fodre / hjælpe den
med

Prøv med
-mosegrise
-mus
-solsorte
-musvitter
eller hvad der nu kommer til foderautomaten.

Hos mig tager spurvehøgen et par stykker om ugen.
Så der er ikke andet at gøre, end at lokke rovfuglefoder til foderbrættet.
Så er der foder til alle.
Jeg har et automatisk foderhus til ca 5 kg solsikker.

Samt et fuglebad, jeg prøver at holde isfrit hele vinteren.
Selv en spurvehøg kan blive tørstig.
Og så kan du lægge mærke til de forskellige måder fugle drikker på:
Duer: ned med snablen og sug op
Næsten alle andre: ned og fyld næbet, hovedet tilbage og så synk.
--
Møller

Fra : Jynis

Dato : 07-01-03 08:44

"Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Duer: ned med snablen og sug op
> Næsten alle andre: ned og fyld næbet, hovedet tilbage og så synk.

Tak for dit svar. Jeg skal altså ikke gøre noget for at trække rogfugle til
,bare fodre videre som nu. Jeg bruger ca. 1 l solsikkekerner og 1 l
havefugle blanding om dagen.Lidt brødrester, evt. en rest kogte kartofler og
et par æbler. Der hænger også fugleboller rundt herude.
Jeg blev virkelig fasineret , da musvågen kom svævende ikke mere end 2 m.
fra mit køkkenvindue. For ca. 8 år siden var der en der spiste madrester i
min hønsegård. Er det ikke meget usædvanlig ?Den tog ikke mine høns.
Der er flere små rovfugle i området , men dem er jeg ikke så god til at
kende navne og forskelle på.

--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk