Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera?
Fra : Susanne Togeby

Dato : 06-01-03 15:23

Jeg skal købe et digital kamera på min arbejdsplads, og jeg har derfor
været på nettet for at læse anmeldelser mv., men jeg synes bestemt ikke
jeg er blevet klogere af dette. Mange af de begreber, der nævnes, ved
jeg slet ikke, hvad betyder, og der ufatteligt mange forskellige
modeller og mærker. Derfor håber jeg, at der i denne gruppe er nogen med
overblik og erfaring, som vil give nogle tips.

Jeg regner med at kunne bruge omkring 5000 kr. (prisen kan kan måske
justeres op, hvis jeg har gode argumenter).

Det skal være nemt at betjene (der er ikke brug for manuel instilling af
alt muligt - det ved jeg alligevel ikke, hvordan man gør).
Det skal bl.a. bruges til "medarbejderportrætter", så det må ikke have
tendens til at give røde øjne.
Kvaliteten skal være så god, at billederne kan printes.

Venlig hilsen

Susanne T

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-01-03 16:13

"Susanne Togeby" <susannet@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
> tendens til at give røde øjne.
> Kvaliteten skal være så god, at billederne kan printes.

===========

Hej Susanne.

Selv har jeg et Ricoh RDC-7, som giver nogle fine billeder til almindelig og
lidt mere avanceret amatørbrug.

De tekniske oplysninger om kameraet kan findes her:

<http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/37729/details>

<http://www.imaging-resource.com/PRODS/RDC7/RD7A.HTM>

Du kan se billeder jeg har taget med kameraet, på:

<http://www.furnituretiger.dk/images/mywalls/page_01.htm>

<http://www.furnituretiger.dk/images/Ferrari/page_ferrari.htm>

<http://www.furnituretiger.dk/austria.htm>

Samt på <http://www.bmwmc.dk> under Galleri - Bakkeåbning 2002.

Desværre har jeg ikke taget nogle rigtige portrætbilleder - det er ikke det
der interesserer mig mest, så det kan jeg desværre ikke fremvise.

Håber at du finder det kamera der er bedst til jeres brug - jeg er svært
tilfreds med mit bette Ricoh.

MvH Aragorn_dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-01-03 19:56

"Susanne Togeby" <susannet@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tendens til at give røde øjne.
> Kvaliteten skal være så god, at billederne kan printes.

De fleste kameraer i den prisklasse du nævner opfylder kravene, så det
nemmeste og mest reele vil være at besøge den nærmeste velassorterede
digitalkameraforhandler og spørge denne til råds!

mvh
Per F Andersen

--------------------
http://www.grafolog.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-03 20:28

Susanne Togeby wrote:

> Jeg regner med at kunne bruge omkring 5000 kr. (prisen kan kan måske
> justeres op, hvis jeg har gode argumenter).

Tag et kik på Fuji's digicam, der får du en god ydelse i
forhold til prisen, og de har kameraer i alle prislejer,
men køb det dyreste/bedste du har råd til.

http://www.fujifilm.com

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen