Nervepirrende NFL
Fra : Philip Haargaard

Dato : 06-01-03 13:29

Sikke dog en dejlig søndag aften, med 7 timers dødspændende NFL.

Jeg var helt færdig efter den første kamp, og søreme om den anden ikke var
ligeså spændende.

Tak til ZULU!!!!

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 06-01-03 19:40

"Philip Haargaard" <p_h@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sikke dog en dejlig søndag aften, med 7 timers dødspændende NFL.
>
> Jeg var helt færdig efter den første kamp, og søreme om den anden ikke var
> ligeså spændende.
>
> Tak til ZULU!!!!

Ja det var satme en stor aften igår!
Fordælen, jeg var lige ved at gå ud af mit gode skind da Bryant skulle
sparke fieldgoal til sidst - håbede på han brændte -

Nu håber jeg bare at 49'ers går hele veje! Og også Eagles de er satme nogen
hårde hunde - Go McNapp (eller hvad han hedder)

Glæder mig allerede til næste søndag!

Hyg jer
/Mikkel

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-01-03 20:24

Mikkel Paulsen skrev
> Ja det var satme en stor aften igår!
> Fordælen, jeg var lige ved at gå ud af mit gode skind da Bryant skulle
> sparke fieldgoal til sidst - håbede på han brændte -

Jeg rystede over hele kroppen og adrenallinen pumpede kraftigt i anden
havleg af begge kampe.

> Nu håber jeg bare at 49'ers går hele veje! Og også Eagles de er satme
nogen
> hårde hunde - Go McNapp (eller hvad han hedder)

Donovan McNabb, den startende QB de sidste mange runder har været A.J.
Feeley. McNabb blev skadet lige inde de mødte 49ers

> Glæder mig allerede til næste søndag!

Ditto - Giv mig mereeeeeeeee!

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 21:09

> Jeg rystede over hele kroppen og adrenallinen pumpede kraftigt i anden
> havleg af begge kampe.

Sådan havde jeg det også. Og mit favorithold var endda slet ikke
involveret - selvom jeg holdt med Browns og Giants af sportslige grunde
(Browns=nem kamp for Raiders, Giants=mødte Raiders' ærkerivaler).

> nogen
>
> Donovan McNabb, den startende QB de sidste mange runder har været A.J.
> Feeley. McNabb blev skadet lige inde de mødte 49ers

Korrekt. McNabb spiller dog mod Falcons, men man skal næppe regne med at se
ham scramble alt for meget. En 100%-McNabb vs Vick kunne ellers være sjov at
se.

> Ditto - Giv mig mereeeeeeeee!

Aye. Også stort tillykke til Elming for to rigtige gæt. En stor dag for ham!

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-01-03 22:25

Zilla skrev
> Sådan havde jeg det også. Og mit favorithold var endda slet ikke
> involveret - selvom jeg holdt med Browns og Giants af sportslige grunde
> (Browns=nem kamp for Raiders, Giants=mødte Raiders' ærkerivaler).

Jeg var ellers sikker på at det var Cowboys som var ærkerivalerne for 49ers,
men det var måske kun i slutningen af 80erne og starten af 90erne.

> [...]
se
> ham scramble alt for meget. En 100%-McNabb vs Vick kunne ellers være sjov

Jeg har ikke set Vick endnu, men en QB som laver det hele selv er for
kedeligt for mig. For mig er det i lange kast (derfor har Farve en særlig
plads) som virkelig sætter humøret i højsædet og imponerer.

Misforstå mig ikke. Det er da fedt når quarterbacken vælger at løbe selv -
som Garcia (og McNabb) gør en del i, men når det er en en-mands-hær som
Falcons ofte betegnes som - så er det vist kun sjovt for det hold og deres
fans (me forbehold for at ændre menig efter jeg har set en kamp).

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 23:19

> Jeg var ellers sikker på at det var Cowboys som var ærkerivalerne for
49ers,
> men det var måske kun i slutningen af 80erne og starten af 90erne.

"Ærkerivaler" er måske nok det forkerte ord, når jeg tænker nærmere over
det. "Lokalrivaler" er bedre. Man kan vel trods alt ikke tale om
ærkerivaler, når de kun mødes hvert 4. år og spiller i hver sin conference.
Men mit klare indtryk er, at hadet mellem Raiders og 49ers er større end
hadet mellem f.eks. Raiders/Broncos, Raiders/Chiefs eller 49ers/Cowboys.
Cowboys tages jo ikke rigtig alvorligt længere efter tre 5-11 sæsoner i
træk.

Husk på, at Raiders og Niners nok er de to mest succesrige NFL-hold i
historien, og med kun en bugt til at adskille dem, må der være en høj grad
af rivalisering. Fans af de to hold mødes dagligt på arbejdspladserne, i
supermarkedet osv. Tro mig - det gør MEGET ondt på Raiders-fans, at
Niners-fansne har håneretten indtil 2006.

> Jeg har ikke set Vick endnu, men en QB som laver det hele selv er for
> kedeligt for mig. For mig er det i lange kast (derfor har Farve en særlig
> plads) som virkelig sætter humøret i højsædet og imponerer.

Det er selvfølgelig smag og behag. Garcia er jo selv en af dem der løber
meget, og Gannon gjorde det i sine yngre dage. Vick gør det bare LANGT mere.
I nogle kampe løber han lige så mange yards som han kaster - i mine øjne er
det SÅ underholdende at se på. Vick er en to-i-en-spiller - running back og
quarterback på én gang.

Man kan se sådan på det : er Favre underholdningen værd, når han kaster
vigtige interceptions som mod Falcons? Vick har 8 interceptions i hele
sæsonen hidtil - halvt så mange som Favre. Og selvom Vick løber så fem gange
så meget som Favre, har han kun fumblet to gange mere end Favre. Han er ikke
bare underholdende, men også uhyre driftsikker. Forresten kaster Vick 7.0
yards i gennemsnit pr. completion - Favre ligger på 6.6 yards...

Men som sagt : jeg kan sagtens forstå at nogle foretrækker Favre. Lange kast
ER underholdende når de lykkes. Nu må du nyde Favre mens du kan - efter
næste sæson stopper han jo.

> [...]
> Falcons ofte betegnes som - så er det vist kun sjovt for det hold og deres
> fans (me forbehold for at ændre menig efter jeg har set en kamp).

At sige at han laver det hele selv er selvfølgelig en overdrivelse. Uden en
stærk offensive line kan han ikke spille som han gør. Han har to gode RB's i
Dunn og Duckett, som modstanderne er nødt til at holde øje med. Finneran og
Crumpler er gode receivere (Crumpler er TE), som før sæsonen var fuldkommen
upåagtede. Selvfølgelig er Vick klart hovedmanden i Falcons offense, men han
er langt fra alene.

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 07-01-03 15:02

Zilla skrev
> [...]
> hadet mellem f.eks. Raiders/Broncos, Raiders/Chiefs eller 49ers/Cowboys.
> Cowboys tages jo ikke rigtig alvorligt længere efter tre 5-11 sæsoner i

De kommer tilbage nu hvor de har fået ny træner. Jeg håber min ven nr 22
tager et par sæsonner ekstra.

Hvordan hadet er mellem forskellige hold ved jeg ikke noget om. Kun at de
elsker at lege cowboyder og indianer, og den endte 1-1 i år.

> [...]
> supermarkedet osv. Tro mig - det gør MEGET ondt på Raiders-fans, at
> Niners-fansne har håneretten indtil 2006.

Indtil videre har Raiders "kun" vundet SuperBowl 4 gange, mens 49ers og
Cowboys har vundet hver 5, og så er der jo liige Packers. Her er et hold som
er 12 gange verdensmestre (3 af dem SB). Men jeg har da Raiders som et af
holdene jeg tror på i år.

> Men som sagt : jeg kan sagtens forstå at nogle foretrækker Favre. Lange
kast
> ER underholdende når de lykkes. Nu må du nyde Favre mens du kan - efter
> næste sæson stopper han jo.

Tjah, det kan godt være. Jeg har bare set han siger han spiller for Packers
i 2003, om der står han står han stopper bagefter er da kedeligt, men der
kommer jo nye hvert år, og der er mange andre gode.

Mon der er andre end os to som læser med i denne tråd?

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Zilla

Dato : 07-01-03 16:27

> [...]
som
> er 12 gange verdensmestre (3 af dem SB). Men jeg har da Raiders som et af

Hvis man kun anvender Super Bowl-sejre i udregningen har du ret (Raiders har
faktisk kun tre). Men hvis du kigger på All-time rangeringen
(http://www.tarik.com.au/nflteams/alltimerankings.shtml), som er en
statistik over holdenes resultater efter NFL blev til, er Niners nr. 2 og
Raiders nr. 5. Packers er nr. 12. Desuden er Raiders det eneste hold, der
har winning records mod samtlige andre hold i NFL. Så begrebet "mest
succesrige" er selvfølgelig svært at definere. Men jeg må da erkende, at jeg
havde glemt Cowboys i min noget vovede påstand.

> Mon der er andre end os to som læser med i denne tråd?

Sikkert ikke. Måske burde de give os vores egen NG .

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 07-01-03 23:01

Zilla skrev
> [...]
jeg
> havde glemt Cowboys i min noget vovede påstand.

Du har ret med Raiders, det er Pittsburg med 4 - Raiders er lige efter på
min liste
Det er så herligt med US, der er alle slags rekorder. Synes i øvrigt det er
lidt skummelt at de to hold jeg først lærte at kende ligger 1 og 2, men det
passer jo godt med at de havde det godt i starten af 90erne. Lidt overrasket
er jeg over at Buffalo Bills ligger helt nede som nr 13 - de havde jo de 4
AFC-titler på stribe.

Listen viser også at det bliver 49ers som vinder i år. 5 gange i SB og ingen
nederlag, imens Raiders har prøvet at tabe. Vi vil ikke ændre vores
statistik

> Sikkert ikke. Måske burde de give os vores egen NG .
Den er jeg med på. Jeg flavre rundt omkring i en række, men det er vist dig
jeg skriver mest med PT (altså udover den på ICQ)

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-01-03 20:25

Philip Haargaard skrev
> Sikke dog en dejlig søndag aften, med 7 timers dødspændende NFL.

Jep, allerede nu er de 125 kr givet godt ud.

> Jeg var helt færdig efter den første kamp, og søreme om den anden ikke var
> ligeså spændende.

Mere spændende
> Tak til ZULU!!!!

og tak til den dårlige kaster fra New York

--
Venlig hilsen

Ole
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 21:14

> og tak til den dårlige kaster fra New York

Ja, stakkels mand. Jeg får helt ondt af ham når jeg læser referaterne rundt
omkring. Junkin var retired, men blev overtalt til at komme til Giants da
deres center blev skadet tidligere på ugen. Nu er han manden, som kostede 58
spillere videre deltagelse i slutspillet.

Der bør vel også gå lidt ris til NY's holder, som åbenbart havde glemt at
det var 3.down. Havde han bare spiket bolden i stedet for at løbe med den,
havde Giants fået et nyt forsøg på FG.

Carsten

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 23:35

> Der bør vel også gå lidt ris til NY's holder, som åbenbart havde glemt at
> det var 3.down. Havde han bare spiket bolden i stedet for at løbe med den,
> havde Giants fået et nyt forsøg på FG.

Hm. Det viser sig åbenbart nu, at Giants ikke kunne spike bolden. Til
gengæld skulle der have været kaldt pass interference på 49ers, og Giants
skulle dermed have haft et nyt fieldgoal-forsøg fra samme position.

http://msn.espn.go.com/nfl/playoffs02/s/2003/0106/1487933.html

Dermed dikterer historien, at 49ers vinder Super Bowl. Sidste år var det som
bekendt Patriots, der i playoffs på en dommerfejl fik foræret sejren over
Raiders, hvorefter de senere vandt Super Bowl. I år er det åbenbart 49ers
tur. Så tillykke med det, Ole......

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 07-01-03 15:20

Zilla skrev
> [...]
> Raiders, hvorefter de senere vandt Super Bowl. I år er det åbenbart 49ers

Vi tager da imod ringen når vi får den, men ellers er det sjovere at vinde
uden fejl.

I er da velkommen til at vinde AFC. Jeg har ikke nogen særlig kærlighed for
nogle af holdene, det havde jeg for LA Raiders. Jeg finder i øvrigt gerne
20K frem til en SB billet hvis de to hold mødes.