ferie rejse til unge på 16 - 17 år
Fra : Dorthe

Dato : 06-01-03 13:12

>>Hej NG.

Jeg har sammensat et indlæg (der består dele af et andet indlæg) for
evt at få hjælp til følgende:

>Jeg har en søn der til sommer omkring sin 17 års fødselsdag vil ud at
>rejse sammen med en eller flere venner. Han er åben over for både
>rejsemål og måden - lige fra "arbejdsferie" til chartertur. Da det er
>første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
>gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen
>må ikke være dyr)

Tilføjelse
Vi har kigget/søgt og læst -
det vi søger her i NG er mere personlige og konkrete erfarringer -
der ikke er kommercielt "poppet op" .. hvis de da findes !
Rejsen må vare fra 1 op til 4 uger.

han og en ven har "fundet" en rejse -
Kærligst Dorthe

Fra : René Jørgensen

Dato : 06-01-03 16:43

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har sammensat et indlæg (der består dele af et andet indlæg) for
> evt at få hjælp til følgende:

Send ham til Callela i Spanien. Der vil jeg tage hen som 17 årig.

Byen er fuld af danskere på samme alder, og de taler dansk de fleste steder.

Man kan altid tage på alternative ferier når man bliver gammel

Øh, et alternativ er at købe et togkort til DSB. Jeg kan ikke huske hvad det
hedder, men det er til ubegrænset rejse i hele landet i en periode, og man
overnatter gratis på skoler i de forskellige byer.

Hvis det skal være billigt kan han tage ud som jordbærplukker, man skal bare
sindsygt tidligt op. Desuden bor man i telt, hvilket ikke er ret sjovt når
det har regnet i en uge.

Hilsen

René

Fra : Michael

Dato : 06-01-03 18:46

Hej...

Det med alderen på 17 år synes jeg ikke du skal være bekymret over. Hvis
drengene kan en smule engelsk eller tysk, kan man altid sammen finde en
løsning på problemerne. Jeg var sammen med min kæreste i tyrkiet sidste år,
og der havde vi ingen problemer overhovedet, alle dernede var behjælpsomme.
Vi var 18.

Som René nævner, et alternativ med DSB, med sådan et "Rejs så meget du
vil i en måned" vil jeg fraråde. Jeg har en god ven som prøvede det, og han
sagde at godtnok kunne de rejse gratis, men de fleste steder krævede det
siddeplads, og det kostede. Desuden var der mange ventetider rundt omkring,
og i sidste ende blev det _noget_ dyere end de regnede med.

Jeg søgte selv tidligere i denne gruppe om en måde at komme billige på
sommerferie, og fik et godt tip. ryanair.com til london (Koster ikke mere
end 150,- alt i alt hvis man finder de billige afgange) og derfra til f.eks.
Palma
eller Ibiza. Denne rejse tur return kan fås til ca. 1000,- kr. At finde et
hotel
i Palma havde jeg ingen problemer med - en enkel søgning på google.com
bragte mig til en side med tonsvis af hoteller dernede - det var bare at
vælge
hvad man ville have (De gode hoteller var dyrest - klart). En sådan rejse
kan laves for noget under de 4000,- Og hvis man er flere der vil afsted kan
man altid klare det, hvis der kommer problemer med f.eks. omstigningen i
london.

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-01-03 11:09

Nu er dyrt jo smag og behag, men prøv en tur til Indien. Der kan man bo for
under 150,- pr. nat, og hvis man er to kan man sagtens bo for 100,- pr.
person. Billetterne kan være lidt pebrede men med Aeroflot er det ikke så
galt. Prøv at kontakte Jysk Rejsebureau.

Indien er meget spændende og vil helt klart give inspiration til fremtidige
rejser. Desuden er det ikke for eksotisk. Det er nemt at rejse og alle kan
tale Engelsk. Rajastan på 4 uger ville være en god ide. Alternativt Kolkatta
til Delhi. Det vil tage ca. 3 uger. Husk dog, at sommeren er for varm i
Rajastan og at vinteren omvendt kan være endog meget kold i Kolkatta. Prøv
evt. også Egypten. Det er også nemt at rejse rundt i og ikke for
fremmedartet.

Mvh

Kennet

Fra : Kisser

Dato : 07-01-03 23:19

Hvis han er åben overfor en arbejdsferie skulle i næsten prøve at kigge på
http://www.exis.dk de har en masse forskellige tilbud over hele kloden. Og
det er også en rigtig god måde at rejse alene på første gang, da man jo ikke
er helt "alene" idet man bliver hentet i lufthavnen og hjulpet lidt på vej i
starten (man får en kontaktperson på skolen osv.) og så kan man jo altid
udforske landet på egen hånd når man først er faldet lidt til.

Kirsten