keyworld
Fra : Nico de Jong

Dato : 06-01-03 12:07

Er der mon nogen der har modtaget en kreditnota fra dette firma ?

Nico

It has been noticed, that hackers and other lowlifes use my e-mail address
as a hiding place.
Please be informed, that I run a respectable business and would never do
such a thing.
I regret the inconvenience these pirates give you

Fra : morten sorensen

Dato : 06-01-03 12:24

"Nico de Jong" <nico@IGNOREfarumdata.dk> wrote in message
> Er der mon nogen der har modtaget en kreditnota fra dette firma ?

'Kampagnen' er vel heller ikke slut ?

morten sorensen

Fra : Leonard

Dato : 06-01-03 12:57

On Mon, 6 Jan 2003 12:06:48 +0100, "Nico de Jong"
<nico@IGNOREfarumdata.dk> wrote:

>Er der mon nogen der har modtaget en kreditnota fra dette firma ?

Ca. 100.000 modtog den vel før jul ...
Du skal ikke søge længe for at finde lange tråde i forskellige grupper
om det.
ComputerWorld har også en del artikler om firmaet.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 06-01-03 13:26

"Leonard" skrev:
> en kreditnota fra dette firma ?
> Ca. 100.000 modtog den vel før jul ...

Det var fakturaen.

Mvh, Lars

Fra : Leonard

Dato : 06-01-03 16:01

On Mon, 6 Jan 2003 13:26:17 +0100, "Lars Ladingkaer"
<larl@et-soft.dkX> wrote:

>Det var fakturaen.

Selvfølgelig, læsefejl fra min side.
Nej, jeg har 3 fakturaer liggende, men ingen kreditnotaer.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Per

Dato : 10-01-03 00:39

Hej Nico
"Nico de Jong" <nico@IGNOREfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> such a thing.
> I regret the inconvenience these pirates give you

Da der ingen seriøsitet er i dette reklamestunt / firma, der kan finde på
sådanne fremgangsmåder, skal du nok ikke forvente en kreditnota.

Så skal de jo bruge penge på porto en gang til !!

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.

Fra : Nico de Jong

Dato : 10-01-03 08:48

"Per" <info@kkom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådanne fremgangsmåder, skal du nok ikke forvente en kreditnota.
>
> Så skal de jo bruge penge på porto en gang til !!

Det er da korrekt. Jeg ser mere på de fra T & S's side. De er jo rigtige
fakturaer der er sendt ud, ergo må de betale momsen. Det der med at man bare
kan smide den væk, holder nok ikke regnskabsmæssigt.

Nico

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 13-01-03 16:20

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Nico de Jong"
<nico@IGNOREfarumdata.dk> mumbled in
> Er der mon nogen der har modtaget en kreditnota fra dette firma ?

Der stod desværre kun i brevet at de vil "krediterer ... den når
kampagnen er slut.". Det betyder, så vidt jeg har kunne læse mig
til f.eks. i news:dk.videnskab.jura, at de ikke behøver at sende
kreditnotaer ud, men bare skal opdatere deres eget fakturerings=
system, men med de fisk der er faldet i vandet, er det vel ikke
noget problem at bruge tid (og penge) på at få de "udeblevende"
tilmeldinger krediteret internt! Surt show, men sådan er det
vist desværre - men jeg vil nyde, hvis de han trækkes igennem
deres eget lort!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 14-01-03 09:22

[snip]

> [...]
> tilmeldinger krediteret internt! Surt show, men sådan er det
> vist desværre - men jeg vil nyde, hvis de han trækkes igennem

Fair nok - men Nico har vel en pointe? De skal vel indberette og afregne
moms (og i princippet også selskabsskat), eftersom det er reelle faktura...
Det må da være en halvdyr omgang? Eller har jeg overset et eller andet?

/Kristian

Fra : Nico de Jong

Dato : 14-01-03 10:12

"Kristian Mogensen" <kristian@isys.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
faktura...
> Det må da være en halvdyr omgang? Eller har jeg overset et eller andet?

Det var præcis det jeg mente. Hvis de nu havde lavet samme "kampagne"
indenfor et kalenderkvartal, så kunne det måske have virket. Nu kender jeg
ikke deres omsætning (dvs ved siden af "kampagnen"), men det kunne meget vel
tænkes at de nu er så højt oppe at der skal afregnes moms hver måned !
Det må da være en elendig samling amatører; enhver revisor eller bare
regnskabskyndig burde have råbt vagt i gevær.

Nico