Skovle sne?
Fra : Bitten

Dato : 06-01-03 12:04

Nu har jeg så været ude og skovle sne (det er jo lige vejr til det!
men sneen hænger fast i skovlen! Arrgh...

Er der ikke en der har erfaring med hvordan man undgår det? Jeg tænkte
på om der er noget man kan smøre skovlen ind i?
Det vil jo gøre arbejdet lidt sjovere/hurtigere ikke at skulle banke
skovlen af hver gang...

--
Venlig hilsen Bitten.

Fra : P Nissen

Dato : 06-01-03 12:11

On Mon, 06 Jan 2003 11:04:22 GMT, bitt1@sol.dk (Bitten) wrote:

> [...]
>på om der er noget man kan smøre skovlen ind i?
>Det vil jo gøre arbejdet lidt sjovere/hurtigere ikke at skulle banke

WD40 eller silikonespray.
Det virker både på plastic og metal
( men ikke på træ )

Fra : Niels

Dato : 06-01-03 15:21

"P Nissen" <nospam@invalid> skrev i en meddelelse

> WD40 eller silikonespray.
> Det virker både på plastic og metal
> ( men ikke på træ )

Der fungerer linolie til gengæld fint..

Niels

Fra : Morten DH

Dato : 06-01-03 20:31

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

> Der fungerer linolie til gengæld fint..

Det behøver vel så ikke være koldpresset vel?

Fra : Dorthe

Dato : 06-01-03 12:18

> [...]

>på om der er noget man kan smøre skovlen ind i?
>Det vil jo gøre arbejdet lidt sjovere/hurtigere ikke at skulle banke

Du får lige den billigste udgave -
Gnid skovlen med stearin - altså bare nogle rester julelys - blev
brugt i gamle dage til kælke med "jernmeder"
Kærligst Dorthe

Fra : Møller

Dato : 06-01-03 14:55

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> wrote in message

> Du får lige den billigste udgave -
> Gnid skovlen med stearin - altså bare nogle rester julelys - blev
> brugt i gamle dage til kælke med "jernmeder"
> Kærligst Dorthe

Jernsneskraber: varm den op, og følg Dortes råd.
Træ: Stearin udmærket, men jeg bruger nu alligevel silikone, det virker,
selv om det modsatte er anført tidlige
--
Møller

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-01-03 18:55

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Gnid skovlen med stearin - altså bare nogle rester julelys - blev
> brugt i gamle dage til kælke med "jernmeder"

Nemlig - i øvrigt gned vi også ski ind i stearin, da jeg var barn.
Garanteret håbløst forældet, men virksomt. Og som regel har man det ved
hånden.

Hilsen Inger

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-01-03 13:24

Hej Bitten.
Det er NEMT...
Opbevar skovlen udendørs, så den har samme eller lavere temperatur end sneen
du skal skovle i. Problemet opstår fordi sneen smelter en smule på skovlen
og derfefter fryser fast.

mvh Carsten

Fra : PH

Dato : 09-01-03 14:18

> Opbevar skovlen udendørs, så den har samme eller lavere temperatur end
sneen
> du skal skovle i. Problemet opstår fordi sneen smelter en smule på skovlen
> og derfefter fryser fast.

he he, så må jeg have skovlet så aktivt her den anden dag, at metallet på
skovlen blev helt varmt. For sneen hang altså fast på trods af at skovlen
havde stået udendørs.

Pia