Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ø: online fotoalbum
Fra : @m

Dato : 06-01-03 10:10

Findes der nogle online fotoalbum som er bedre end opasie/tic ? og hvor man
kan uplade mange billeder af gangen
og evt. downloade ?

Mvh

@m

Fra : Lagerhead

Dato : 06-01-03 10:24

@m <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der nogle online fotoalbum som er bedre end
> opasie/tic ? og hvor man kan uplade mange billeder af
> gangen og evt. downloade ?
>
> Mvh
>
> @m

Prøv http://www.megapixel.dk ?

Mvh Espen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-01-03 10:34

@m skrev:

>Findes der nogle online fotoalbum som er bedre end opasie/tic ? og hvor man
>kan uplade mange billeder af gangen
>og evt. downloade ?

Jeg er for nylig blevet gjort opmærksom på dette - og det fungerer
bare:

http://gallery.menalto.com/

Det kræver dog at du har webserver/webhotel med bl.a. PHP-support.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 06-01-03 10:42

Goddag mand økseskaft "@m"
Prøv Politikens,det virker fint.
med venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Lars H

Dato : 06-01-03 14:04

"@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der nogle online fotoalbum som er bedre end opasie/tic ? og hvor
> [...]

Hej @m

Jeg tog nytårsaften en stak billeder til en fest jeg var til og alle der var
der ville naturligvis gerne se disse billeder.
Jeg uploadede dem til en side der hedder www.pbase.com. Jeg troede først jeg
skulle til at uploade dem enkeltvis, men fandt så senere ud af at jeg blot
kunne pakke alle billederne(69MB) i en zip-fil og uploade den. Så pakkede
serveren dem ud og lavede thumbnails af dem. Det virker rigtig godt og så er
det gratis.......

Når du opretter dig får du en personlig side der hedder noget i retnning af
det her : www.pbase.com/brugernavn, når så du laver et galleri kommer det
til at hedde www.pbase.com/brugernavn/gallerinavn, begge riemlig nemme
adresser hvis man skal give det videre til andre.

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-01-03 14:52

Lars H skrev:

>Jeg tog nytårsaften en stak billeder til en fest jeg var til og alle der var
>der ville naturligvis gerne se disse billeder.

Samme her

>Jeg uploadede dem til en side der hedder www.pbase.com. Jeg troede først jeg
>skulle til at uploade dem enkeltvis, men fandt så senere ud af at jeg blot
>kunne pakke alle billederne(69MB) i en zip-fil og uploade den.

Jeg bruger Gallery ( http://gallery.menalto.com/ ) - og der kan man
også blot uploade en enkelt zippet fil (via et webinterface).

Lige nu bruger jeg dog Gallery Remote, som er et simpelt program til
div. platforme, som gør arbejdet ganske udemærket.

>Så pakkede serveren dem ud og lavede thumbnails af dem.

Yes yes...

>Det virker rigtig godt og så er det gratis.......

Også her

> [...]
>til at hedde www.pbase.com/brugernavn/gallerinavn, begge riemlig nemme
>adresser hvis man skal give det videre til andre.

Jeg bestemmer selv hvad siderne skal hedde, det ligger på mit eget
domæne, og havde jeg serveren stående lokalt - så havde jeg nok valgt
at tage de oprindelige filer og lagt ud (der bliver automatisk lavet
thumbs og mindre udgaver), og have dem liggende der.

Gallery kan ses i funktion på mit site: http://gallery.fergusons.dk/

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : @m

Dato : 06-01-03 16:13

Hej og tak for linkene.

I www.pbase.com kan man ikke ha' en lukket brugergruppe ?

mvh
@m

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-03 18:49

"@m" <markers@sol.dk> wrote in message
> Findes der nogle online fotoalbum som er bedre end opasie/tic ? og hvor
man
> kan uplade mange billeder af gangen
> og evt. downloade ?

Jeg bruger selv http://www.imagestation.com, der er ganske glimrende selvom
man af og til får lidt spam fra Sony, som ejer sitet.
Der er ingen begrænsninger på antallet af billeder, og du kan også uploade
video mv.

Kan klart anbefales.

- Tom

Fra : Kenneth

Dato : 06-01-03 18:56

Godt nok ikke dansk - http://www.photobox.co.uk/

Fra : Lars H

Dato : 07-01-03 18:27

Lige en update til www.pbase.com , jeg var inde på deres side og se og der
stod at til februar skulle der betales for deres service, så det er nok ikke
så fedt alligevel..... desværre.