Ibook-WLAN
Fra : Husum

Dato : 06-01-03 08:18

Hej NG.

Jeg overvejer at anskaffe mig en IBook. I den forbindelse har jeg et par
spørgsmål.

Kan man benytte "alm" WLAN-kort f.eks. Avaya, eller SKAL man bruge
AirPort-kort?
Kan jeg lave netværk til pc og derved få adgang til pc´ens filer?

På forhånd tak.

Fra : Højsholt

Dato : 06-01-03 10:25

On 06/01/03 8:18, in article 3e192dbc$0$143$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
"Husum" <admin@nammenam.dk> wrote:

> [...]
> AirPort-kort?
> Kan jeg lave netværk til pc og derved få adgang til pc´ens filer?

iBook'en har ikke PCMCIA slot, så du kan ikke benytte et almindeligt
WLAN-kort.

Et AirPort kort er umiddelbart den eneste løsning ...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-03 17:57

In article <BA3F09FD.7870%dennis@hojsholt.dk>, Højsholt wrote:

> iBook'en har ikke PCMCIA slot, så du kan ikke benytte et almindeligt
> WLAN-kort.
>
> Et AirPort kort er umiddelbart den eneste løsning ...

Så vidt jeg kan se, så er der et PCMCIA stik i iBook'en, nemlig det
til Airport kortet. Det tager desværre dun 2/3 længde kort, hvor jeg
kun kender Apple's. Men teoretisk kunne man vel med en ledning
føre stikke ud ....

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-01-03 10:33

admin@nammenam.dk writes:
>Kan jeg lave netværk til pc og derved få adgang til pc´ens filer?

Det kan du godt.

/ben

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 06-01-03 10:49

> [...]

> AirPort-kort?
> Kan jeg lave netværk til pc og derved få adgang til pc´ens filer?

Du kan sagtens se andre pc'ere på dit netværk, og få adgang til filer på de
computere, hvis de altså er delt på de respektive pc'ere. Dette forudsætter
(vist nok) os 10.2 Jaguar. Hvis du har DAVE, kan du også logge på netværket,
som en pc, men forskellen er vist akademisk.

Mvh
Brandur Ellingsgaard

Fra : Tommy bernholm

Dato : 06-01-03 15:14

"Brandur Ellingsgaard" <brandur@ellingsgaard.com> skrev i en meddelelse

> [...]
netværket,
> som en pc, men forskellen er vist akademisk.

Hej

Du skal selv med jaguar have DAVE for at logge på et windows domæne. Du kan
dog på adgang til serverdrevene uden, men skal du have den fulde
funktionalitet af domænet (WINS og lign.), skal du bruge DAVE.

Er det bare filer på en windows server, så er jaguar altså nok.

MVH

Tommy