/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Crasher jeres Chimera Navigator også her?
Fra : Per Madsen


Dato : 06-01-03 00:45
 
 
Henrik Münster (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 06-01-03 02:23

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> http://news.bbc.co.uk/

Ikke umiddelbart.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (06-01-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 06-01-03 05:36

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
>
> > http://news.bbc.co.uk/
>
> Ikke umiddelbart.

Men det er en tung og grim side.
Brug Berlingeren, det er noget af det bedste der er på nettet. Og så har
de en glimrende TV guide.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Storm (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 06-01-03 11:07

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> http://news.bbc.co.uk/

Nej - min er kun crasched 3 gange i den tid jeg har brugt den, og det
var i forbindelse med en af de første gange jeg brugte ChimeraKnight.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Morten Lind (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-01-03 14:22

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
>
> > http://news.bbc.co.uk/
>
> Nej - min er kun crasched 3 gange i den tid jeg har brugt den, og det
> var i forbindelse med en af de første gange jeg brugte ChimeraKnight.

Næh - heller ingen krak her - Chimera er aldrig krakket hos mig(default)
- faktisk hat jeg ikke haft et krak, efter skiftet til OS X, kun et par
forfrysninger i begyndelsen for halvandet år siden, og siden X,10.1.5
har der intet været og det er kun blevet bedre og bedre.
Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Per Madsen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 06-01-03 15:09

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> > Nej - min er kun crasched 3 gange i den tid jeg har brugt den, og det
> > var i forbindelse med en af de første gange jeg brugte ChimeraKnight.
>
> Næh - heller ingen krak her - Chimera er aldrig krakket hos mig(default)
> - faktisk hat jeg ikke haft et krak, efter skiftet til OS X, kun et par
> forfrysninger i begyndelsen for halvandet år siden, og siden X,10.1.5
> har der intet været og det er kun blevet bedre og bedre.
> Morten Lind

Hmmm, mine browsere crasher alle næsten en gang hver dag-

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Kaj Christiansen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 06-01-03 14:16

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> http://news.bbc.co.uk/

Nej, men hos mig er den helt sikker hver gang på:
http://dr.dk/kbh

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Storm (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 06-01-03 14:23

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
>
> > http://news.bbc.co.uk/
>
> Nej, men hos mig er den helt sikker hver gang på:
> http://dr.dk/kbh

Ja - øv...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

David Blangstrup (06-01-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 06-01-03 17:01

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
>
> > Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
> >
> > > http://news.bbc.co.uk/
> >
> > Nej, men hos mig er den helt sikker hver gang på:
> > http://dr.dk/kbh
>
> Ja - øv...

Ikke her. Er det mon fordi jeg sagde nej til en småkage?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Storm (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 06-01-03 17:35

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
> >
> > > Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
> > >
> > > > http://news.bbc.co.uk/
> > >
> > > Nej, men hos mig er den helt sikker hver gang på:
> > > http://dr.dk/kbh
> >
> > Ja - øv...
>
> Ikke her. Er det mon fordi jeg sagde nej til en småkage?

Ja, og så har du slået reklamerne fra.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

David Blangstrup (06-01-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 06-01-03 19:58

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> >
> > > Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
> > >
> > > > Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:
> > > >
> > > > > http://news.bbc.co.uk/
> > > >
> > > > Nej, men hos mig er den helt sikker hver gang på:
> > > > http://dr.dk/kbh
> > >
> > > Ja - øv...
> >
> > Ikke her. Er det mon fordi jeg sagde nej til en småkage?
>
> Ja, og så har du slået reklamerne fra.

Ingen småkager, ingen reklamer. Ah, en fri og ny verden. Lige som mine
to nytårsforsætter: Da jeg er holdt op med at ryge for et par år siden,
har jeg fået en uudholdelig trang til nørdede ting som Macs, Cola og
slik. Jeg besluttede mig for at holde mig fra de to sidstnævnte ting, og
gik sporenstrengs (hvor kom det ord fra?) første januar direkte hen til
den tyrkiske og købte 2 liter Cola og et par tons slik. Ach, men jeg var
da ude og rende i sneen med en kælk og to store unger, og jeg følte mig
som Monkey Boy Steve Palmer (Gasp! Wheeze!), efter hans optræden med de
fire ord: I love this company! (Urgh!)
http://www.ntk.net/media/dancemonkeyboy.mpg
Når jeg ser ham, føler jeg mig fit som en finke! Næh, lad os så få Steve
Jobs (i morgen).


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Henrik Münster (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 06-01-03 21:04

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg besluttede mig for at holde mig fra de to sidstnævnte ting, og
> gik sporenstrengs (hvor kom det ord fra?)

spor/en/streg+s ¯ tysk sporenstreichs, spornstreichs genitiv af
Spornstreich 'hug med sporerne' ¯ Sporn 'spore' + Streich 'hug, slag,
streg'; egl. 'i fuld galop'
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-01-03 21:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> spor/en/streg+s ¯ tysk sporenstreichs, spornstreichs genitiv af
> Spornstreich 'hug med sporerne' ¯ Sporn 'spore' + Streich 'hug, slag,
> streg'; egl. 'i fuld galop'

Er det sådan nogle forklaringer der er inde i den der nye flade
Bakskuld, du har fået af Fnullergøj, Ud og Spørg med doktoren og
skattefar (delvist)?

Honi soit qui mal y pense - siger jeg bare.

Min Chimera (hvis det altså er den jeg har forklædt som Mozilla) har
også crashed én gang (på et par uger - nyt (gen)bekendtskab). Det var da
jeg skulle save en side fra tdconline med mine nye emailadresser - for
at huske dem. Da gid Mozzilla ned .... og jeg kan ikke huske mine nye
emailadresser Nå, pyt, de virker heller ikke alligevel ...

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Henrik Münster (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 06-01-03 22:23

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er det sådan nogle forklaringer der er inde i den der nye flade
> Bakskuld, du har fået af Fnullergøj, Ud og Spørg med doktoren og
> skattefar (delvist)?

Det er fra Politikens Store Ordbog til OS X. Jeg tror i øvrigt, jeg
kalder min computer for Basil. Jeg så Halløj på Badehotellet (Fawlty
Towers) i sidste uge. Mañuel havde en tam rotte ved navn Basil, som de
hele tiden kaldte på. De havde først bildt Basil ind, at den hed Sybil.
Folkene bag Macintosh har før ladet sig inspirere af Monthy Python til
deres Easter Eggs og den slags, så det er da ikke helt hen i vejret.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-01-03 22:59

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det er fra Politikens Store Ordbog til OS X.

Ja, det må være lækkert at have den sådan lige under tastefingrene ...
er lidt misundelig Jeg må se at få anskafet den. Men først skal jeg
vist lige have CocoAspell til at virke ... for det gør den ikke.

> Jeg tror i øvrigt, jeg
> kalder min computer for Basil. Jeg så Halløj på Badehotellet (Fawlty
> Towers) i sidste uge. Mañuel havde en tam rotte ved navn Basil, som de
> hele tiden kaldte på. De havde først bildt Basil ind, at den hed Sybil.
> Folkene bag Macintosh har før ladet sig inspirere af Monthy Python til
> deres Easter Eggs og den slags, så det er da ikke helt hen i vejret.

Nej, nej og atter nej. Jeg synes skam også, at tv-serien var morsom ....
havde faktisk en del af afsnittene på bånd takket være en venligsindet
svoger. Men jeg synes nu ikke, at den holder. På trods af et meget
morsomt persongalleri ....

Hvis ikke du kalder din computer noget 'fladt' vil jeg omtale
lægevillaen som FnullerTowers. Ja, jeg vil!

Ja. ligefrem på vores næste mac-møde

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Jonas Voss (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 07-01-03 12:26

In dk.edb.mac, Mich. Ottosen wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Det er fra Politikens Store Ordbog til OS X.
>
> Ja, det må være lækkert at have den sådan lige under tastefingrene ...
> er lidt misundelig Jeg må se at få anskafet den. Men først skal jeg
> vist lige have CocoAspell til at virke ... for det gør den ikke.

Jeg kan huske du skrev noget om det for et stykke tid siden, altså at
cocoAspell ikke virkede, og det er jo ærgerligt, for det er et fint
program, med en herlig funktion. Har du prøvet at geninstallere og alt
det der?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   "The ships hung in the sky
   in much the same way that bricks don't."

Mich. Ottosen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-01-03 22:47

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg kan huske du skrev noget om det for et stykke tid siden, altså at
> cocoAspell ikke virkede, og det er jo ærgerligt, for det er et fint
> program, med en herlig funktion.

I lyset af den overstrømmende begjstring, der er/var her i gruppen,
ville jeg jo også gerne havde det til at fungere.

>Har du prøvet at geninstallere og alt
> det der?

Ja, da. Kommer også så langt, at jeg prøver at vælge Dansk i Word 2001
(det møjprogram , men selvom jeg har valgt det og genstartet
programmet, er den tilbage til English.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Jonas Voss (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 08-01-03 00:52

In dk.edb.mac, Mich. Ottosen wrote:

> Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
>
>>Har du prøvet at geninstallere og alt
>> det der?
>
> Ja, da. Kommer også så langt, at jeg prøver at vælge Dansk i Word 2001
> (det møjprogram , men selvom jeg har valgt det og genstartet
> programmet, er den tilbage til English.

Jeg er ret sikker på, at cocoAspell ikke virker i Word 2001, og slet
ikke hvis du har det kørende i Classic. cocoAspell virker, som navnet
svagt antyder, kun i Cocoa-applikationer, dvs. dem er der lavet til OS
X, og skrevet i Cocoa <http://developer.apple.com/cocoa/>.

Det er Word 2001 i Classic så langt fra.

De programmer det virker i, er f.eks. Mail.app, hvor du i Edit-menuen
har muligheden for at vælge "Spelling". Programmer der ikke har dette
menupunkt understøttes ikke af cocoAspell. Desværre.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Mich. Ottosen (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-01-03 23:07

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg er ret sikker på, at cocoAspell ikke virker i Word 2001, og slet
> ikke hvis du har det kørende i Classic.

Ja, den kører under Classic, sååå .... øv.

>cocoAspell virker, som navnet
> svagt antyder, kun i Cocoa-applikationer, dvs. dem er der lavet til OS
> X, og skrevet i Cocoa <http://developer.apple.com/cocoa/>.
>
> Det er Word 2001 i Classic så langt fra.

Nej, det har du da ret i.
>
> De programmer det virker i, er f.eks. Mail.app, hvor du i Edit-menuen
> har muligheden for at vælge "Spelling". Programmer der ikke har dette
> menupunkt understøttes ikke af cocoAspell. Desværre.

Mærkeligt, men i min Mail (fra os X 10.1.5) virkede det ikke - i går
aftes. Men det virker sørme nu, jeg kan bede mailen om at vælge Danish
(aspell) og så gennemgå en mail. Men der er er stadigvæk 'grimme' røde
streger under vlekendte danske ord ... ?

Men tak for dine råd. Nu skal jeg lige teste Aspell i AW til X

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Jonas Voss (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 09-01-03 13:10

On Wed, 8 Jan 2003 23:06:46 +0100, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
>
>> De programmer det virker i, er f.eks. Mail.app, hvor du i Edit-menuen
>> har muligheden for at vælge "Spelling". Programmer der ikke har dette
>> menupunkt understøttes ikke af cocoAspell. Desværre.
>
> Mærkeligt, men i min Mail (fra os X 10.1.5) virkede det ikke - i går
> aftes. Men det virker sørme nu, jeg kan bede mailen om at vælge Danish
> (aspell) og så gennemgå en mail. Men der er er stadigvæk 'grimme' røde
> streger under vlekendte danske ord ... ?

Hvis du skifter fra et sprog til et andet, mens du har et aktivt
vindue med tekst i, bliver de røde streger fra det oprindelige sporg
hængende. Det er lidt dumt, men sådan er det nu en gang, og det er
ikke bedre i Mail 1.2 og X.2.3.

Man kan komme ud over dette problem ved at:

*   Skifte ordbogssprog.
*   Sætte markøren øverst i den skrevne tekst.
*   Holde skiftespor og -> nede indtil markøren har nået slutningen af
   dokumentet.
   
Så skulle den have opdateret de røde streger til at reflektere
retstavningen for det aktuelle sprog.

Lidt klumpet, men det virker. Håber du kan bruge det. Ang.
default-sproget, så virker det i X.2.3. - systemwide. Altså hvis jeg
sætter sroget til dansk i GyazMail, så er det også dansk i Safari
[hvis det gav nogen som helst mening].

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

"One's never alone with a rubber duck."

David Blangstrup (09-01-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-01-03 14:21

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> On Wed, 8 Jan 2003 23:06:46 +0100, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:
>
> > Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
> >
> >> De programmer det virker i, er f.eks. Mail.app, hvor du i Edit-menuen
> >> har muligheden for at vælge "Spelling". Programmer der ikke har dette
> >> menupunkt understøttes ikke af cocoAspell. Desværre.
> >
> > Mærkeligt, men i min Mail (fra os X 10.1.5) virkede det ikke - i går
> > aftes. Men det virker sørme nu, jeg kan bede mailen om at vælge Danish
> > (aspell) og så gennemgå en mail. Men der er er stadigvæk 'grimme' røde
> > streger under vlekendte danske ord ... ?
>
> Hvis du skifter fra et sprog til et andet, mens du har et aktivt
> vindue med tekst i, bliver de røde streger fra det oprindelige sporg
> hængende. Det er lidt dumt, men sådan er det nu en gang, og det er
> ikke bedre i Mail 1.2 og X.2.3.
>
> Man kan komme ud over dette problem ved at:
>
> * Skifte ordbogssprog.
> * Sætte markøren øverst i den skrevne tekst.
> * Holde skiftespor og -> nede indtil markøren har nået slutningen af
> dokumentet.
>
> Så skulle den have opdateret de røde streger til at reflektere
> retstavningen for det aktuelle sprog.
>
> Lidt klumpet, men det virker. Håber du kan bruge det. Ang.
> default-sproget, så virker det i X.2.3. - systemwide. Altså hvis jeg
> sætter sroget til dansk i GyazMail, så er det også dansk i Safari
> [hvis det gav nogen som helst mening].

Det er da meget nemmere at lære at stave rigtigt!
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Morten Lind (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-01-03 14:47

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:
>
> > On Wed, 8 Jan 2003 23:06:46 +0100, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:
> >
> > > Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
> > >
> > >> De programmer det virker i, er f.eks. Mail.app, hvor du i Edit-menuen
> > >> har muligheden for at vælge "Spelling". Programmer der ikke har dette
> > >> menupunkt understøttes ikke af cocoAspell. Desværre.
> > >
> > > Mærkeligt, men i min Mail (fra os X 10.1.5) virkede det ikke - i går
> > > aftes. Men det virker sørme nu, jeg kan bede mailen om at vælge Danish
> > > (aspell) og så gennemgå en mail. Men der er er stadigvæk 'grimme' røde
> > > streger under vlekendte danske ord ... ?
> >
> > Hvis du skifter fra et sprog til et andet, mens du har et aktivt
> > vindue med tekst i, bliver de røde streger fra det oprindelige sporg
> > hængende. Det er lidt dumt, men sådan er det nu en gang, og det er
> > ikke bedre i Mail 1.2 og X.2.3.
> >
> > Man kan komme ud over dette problem ved at:
> >
> > * Skifte ordbogssprog.
> > * Sætte markøren øverst i den skrevne tekst.
> > * Holde skiftespor og -> nede indtil markøren har nået slutningen af
> > dokumentet.
> >
> > Så skulle den have opdateret de røde streger til at reflektere
> > retstavningen for det aktuelle sprog.
> >
> > Lidt klumpet, men det virker. Håber du kan bruge det. Ang.
> > default-sproget, så virker det i X.2.3. - systemwide. Altså hvis jeg
> > sætter sroget til dansk i GyazMail, så er det også dansk i Safari
> > [hvis det gav nogen som helst mening].
>
> Det er da meget nemmere at lære at stave rigtigt!

*lol*
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

David Blangstrup (06-01-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 06-01-03 23:36

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:
>
> > Er det sådan nogle forklaringer der er inde i den der nye flade
> > Bakskuld, du har fået af Fnullergøj, Ud og Spørg med doktoren og
> > skattefar (delvist)?
>
> Det er fra Politikens Store Ordbog til OS X. Jeg tror i øvrigt, jeg
> kalder min computer for Basil. Jeg så Halløj på Badehotellet (Fawlty
> Towers) i sidste uge. Mañuel havde en tam rotte ved navn Basil, som de
> hele tiden kaldte på. De havde først bildt Basil ind, at den hed Sybil.
> Folkene bag Macintosh har før ladet sig inspirere af Monthy Python til
> deres Easter Eggs og den slags, så det er da ikke helt hen i vejret.

Kald den Manuel... I know nooooothing

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste