Popnummer fra 70'erne, der starter med "bø~
Fra : Jim Pedersen

Dato : 06-01-03 00:37

Hej NG

Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.

Er der nogen, der på så få oplysninger kan hjælpe med forslag til kunstner
og titel ?

Godt nytår!
Jim

Fra : Steam80

Dato : 06-01-03 00:44

Hej Jim !!

Er det et instrumental nummer ???

Det jeg lige kommer til at tænke på med Bølgebrus fra 70'erne er Jean-Michel
Jarre's Oxygene part IV :)

Kanon nummer....

men ikke sikkert det er det nr. du leder efter....

Mvh.

Søren

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-01-03 00:53

"Jim Pedersen" <jim@eriksminde.dk> wrote:

> [...]
>Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.
>
>Er der nogen, der på så få oplysninger kan hjælpe med forslag til kunstner

Cherish med Kool and the Gang fra '85 ?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 06-01-03 00:58

Hej Jim

Tim Buckley udgav i 1968 pladen Happy Sad; skæring tre "Love from room 109 at the Islander(On Pacific Coast Highway)" starter med bølgebrus: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=6:54:47|PM&sql=6Love|from|Room|109|at|the|Islander|(On...

Mvh
Jørgen

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-01-03 01:34

> Hej NG
>
> Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.

Kan det være "Riders on the Storm" fra 1971 med The Doors?
Du kan gå ind på siden www.thedoors.com/discography/fa=lawoman
og høre lidt af nummeret, hvis du har en Real Player.
MVH Jan Andersen.

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-01-03 01:59

"Jan Andersen" <jpa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kan gå ind på siden www.thedoors.com/discography/fa=lawoman
> og høre lidt af nummeret, hvis du har en Real Player.

Unskyld herfra Jan Andersen.

Fra : Jim Pedersen

Dato : 06-01-03 09:12

Har lige lyttet til den... nej det er ikke den. Den var mere disco-præget.
Jim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-01-03 01:39

Jim Pedersen wrote:
> Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.
Hej. Der er lidt bølgebrus (+ lidt mågeskrig)
på denne dejlige sang:

Redding, Otis . . (Sitting on) The Dock Of The Bay . . 1967

> Godt nytår!
Tak i lige måde.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-01-03 01:41

Jim Pedersen wrote:
> [...]
Hej. Der er lidt bølgebrus (+ lidt mågeskrig)
på denne dejlige sang:

Redding, Otis . . (Sitting on) The Dock Of The Bay . . 1967

Tak i lige måde.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-01-03 02:12

> Hej NG
>
> Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.

Hvis nummeret kun er instrumental, kunne det så være "Albatross" fra 69
med Fleetwood Mac.
Jan Andersen.

Fra : Jacob E

Dato : 06-01-03 02:39

"Jim Pedersen" <jim@eriksminde.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.

Så er mit bud "Goombay Dance Band - Sun of Jamaica"

Mvh Jacob E

Fra : preben nielsen

Dato : 06-01-03 07:27

> [...]
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.
>
> Er der nogen, der på så få oplysninger kan hjælpe med forslag

Mit bud:

Keith Marshall - Only Crying

Meeeeget tydelig bølgebrus !

Godt nok fra 1981, meeeen....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jim Pedersen

Dato : 06-01-03 09:17

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud:
>
> Keith Marshall - Only Crying
>
> Meeeeget tydelig bølgebrus !
>
> Godt nok fra 1981, meeeen....

Preben, der er noget der "ringer". Jeg tror dit bud rammer. Jeg vender
tilbage med af- / bekræftelse, så snart jeg har fundet og lyttet til den.

Jim

Fra : preben nielsen

Dato : 06-01-03 09:25

> Preben, der er noget der "ringer". Jeg tror dit bud rammer. Jeg
vender
> tilbage med af- / bekræftelse, så snart jeg har fundet og lyttet
til den.

Yessss, he scores !

Skal jeg sende den som mp3 i en email ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jim Pedersen

Dato : 06-01-03 18:29

Preben ramte plet! Jeg huskede den fra mine unge dage ... så jeg har vel
også følt mig ung i 81

Tak til alle for jeres hjælp!

Jim

Fra : -V-

Dato : 06-01-03 07:36

> Hej NG
>
> Jeg søger et pop-nummer fra 70'erne (tror jeg) - måske tidligere.
> Det starter ligesom med bølgebrus, der slår ind mod en strand.

Det er selvfølgelig Rivers Of Babylon med Boney M, fra 1978.
Eller?

-V-