iCab ud af kiosk mode
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 10:53

Det her er godt nok lidt pinligt, men hvordan er det nu lige,
man får iCab 2.4DK ud af kiosk mode? Den er i kiosk mode, når jeg
starter den, og jeg er nødt til at tvangslukke den, for at lukke iCab
eller bruge andre programmer. Jeg synes, der var en dialog, da jeg satte
den i kiosk mode, hvor der stod, at man skal trykke æble-T, men det
virker ikke. Jeg har prøvet alle mulige andre tastkombinationer uden
virkning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 11:34

In article <1epy635.1nbap7f1i6il5yN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg har prøvet alle mulige andre tastkombinationer uden
> virkning.

Har du tastet en kode ind?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 12:24

> Har du tastet en kode ind?

Øh nej. Skal man da det?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 13:12

In article <1epyadl.gu3p4z1pfkkzaN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Øh nej. Skal man da det?

Det be'r den da om hos mig, ikke at jeg har prøvet at gå videre.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 23:25

> Det be'r den da om hos mig, ikke at jeg har prøvet at gå videre.

Det gjorde min også, men jeg indtastede ikke noget. Jeg regnede
med at så kunne man bare komme ud af kiosk mode uden kodeord.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-03-01 13:47

> Det gjorde min også, men jeg indtastede ikke noget. Jeg regnede
> med at så kunne man bare komme ud af kiosk mode uden kodeord.

Det kan man også, hvis man _ikke_ har indtastet et kodeord, på at se om
du ikke ved en fejl skulle have ramt mellemrumstasten.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-01 22:59

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Det kan man også, hvis man _ikke_ har indtastet et kodeord, på at se om
> du ikke ved en fejl skulle have ramt mellemrumstasten.

Men der dukker slet ingen menu op. Der sket intet, når jeg
trykker æble-T. Nu er problemet jo løst, som du måske har læst. Nogen
(jeg nævner ingen navne) glemte tastaturgenvejen, da han oversatte iCab
til dansk. Når man kommer i kiosk mode i den danske udgave er der derfor
ingen vej tilbage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-03-01 00:10

> Når man kommer i kiosk mode i den danske udgave er der derfor
> ingen vej tilbage.

Så virker det jo efter hensigten

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-03-01 10:25

> Så virker det jo efter hensigten

Så det ikke hjælper at råbe: "Ut av min kiosk!"? Det var der
faktisk en læge, der råbte til mig i telefonen, da jeg ikke kunne
forstå, hvad han sagde. Det var ment for sjov, men hans dialekt passede
nu temmeligt perfekt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-03-01 18:10

henrik@muenster.dk,Ny-Internet writes:
>Det her er godt nok lidt pinligt, men hvordan er det nu lige,
>man får iCab 2.4DK ud af kiosk mode?
Hva' hulen er kiosk mode?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk
E-mail -gaard@post.tele.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemmingway: The Sun Also Rises

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 18:53

In article <fc.0073fb6b02f562c63b9aca00874f3bec.2f562ca@net.dialog.dk>,
"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Hva' hulen er kiosk mode?

Det er når man får lyst til 2 kolde fra kassen, så går man i kiosk-mode.

Læs evt mere på www.icab.de

--
MVH
Martin Edlich

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-03-01 19:49

On Thu, 8 Mar 2001 18:10:23 +0100, Frank_Løkkegaard wrote
(in message <fc.0073fb6b02f562c63b9aca00874f3bec.2f562ca@net.dialog.dk>):

Du ved - 'ut af min kiosk, nå?!

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-03-01 19:51

On Thu, 8 Mar 2001 10:52:52 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1epy635.1nbap7f1i6il5yN%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> den i kiosk mode, hvor der stod, at man skal trykke æble-T, men det
> virker ikke. Jeg har prøvet alle mulige andre tastkombinationer uden

Jeg tror du skal kigge i den anden menu fra højre (har ikke lige iCab lige
her), nederst. Ellers gå ind i preferences, kiosk.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-03-01 19:58

> [...]

> den i kiosk mode, hvor der stod, at man skal trykke æble-T, men det
> virker ikke. Jeg har prøvet alle mulige andre tastkombinationer uden

Se, nu fik du mig til at downloade den igen Jeg synes ellers, den var
begyndt at knirke lidt. Tredje menu fra venstre, kiosk mode, men det ved du
vel, og der står også æble+T. Så skal du indtaste et kodeord, det har du
måske glemt? Kodeordet, altså? Eller du går ind i preferences, kiosk mode. Og
så siger du. Ut af min kiosk!

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 23:25

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> [...]
> du vel, og der står også æble+T. Så skal du indtaste et kodeord, det har
> du måske glemt? Kodeordet, altså? Eller du går ind i preferences, kiosk

Ikke for at være sarkastisk, men det er jo netop det, der er det
morsomme. iCab starter i kiosk mode, og så er der ikke rigtigt nogen
menuer at gå ind i, og man kan heller ikke komme ind i preferences. Jeg
indtastede ikke et kodeord. Jeg regnede med, at så kunne man bare komme
ud af kiosk mode uden kodeord, men det kan man ikke. Der sker ingenting,
når jeg trykker på æble-t. Men tak fordi du oplyste mig om, at det er
æble-t. Jeg var ikke helt sikker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 08-03-01 23:10

> [...]
> den i kiosk mode, hvor der stod, at man skal trykke æble-T, men det
> virker ikke. Jeg har prøvet alle mulige andre tastkombinationer uden

Det ikke dem Hr. Münster, der skal være pinligt berørt, men derimod mig.
Jeg er åbenbart lige så dygtig som Apple's folk ;¬)

Nej, det er mig som er ansvarlig for at tastaturgenvejen er _faldet ud_
af iCab Preview 2.4 DK, og derfor virker funktionen altså ikke!

Så det øjeblikkelige middel er at fjerne _arkivet_ iCab Preferences
(ikke _mappen_ iCab Preferences, så mister du din Hotlist og cache) og
derefter foretage dine indstillinger igen, når iCab starter med sine
standardindstillinger og undlade at bruge kiosktilstanden i den
nuværende version.

Dette vil naturligvis være rettet i den kommende (preview) version.
Undskyld!

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 23:37

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Nej, det er mig som er ansvarlig for at tastaturgenvejen er _faldet ud_
> af iCab Preview 2.4 DK, og derfor virker funktionen altså ikke!

Så kan jeg s...... bedre forstå det. Jeg syntes også, det var
lidt underligt, at der intet skete.

> [...]
> derefter foretage dine indstillinger igen, når iCab starter med sine
> standardindstillinger og undlade at bruge kiosktilstanden i den

Det vil jeg gøre. Jeg har prøvet at fjerne arkivet iCab kiosk,
men det var ikke nok. Tak for hjælpen. Selv om det hele egentligt er din
skyld, buu-huu
--
Venlig hilsen
Henrik Münster