E-Mail
webnoob 5265
Maks. størrelse på indkomne mails??
Fra : Mone

Dato : 05-01-03 23:55

Hej alle

Mon der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har idag modtager en mail fra "postmaster" med denne meddelelse.:
"ATTENTION: Bounced Message Notification, Max Message Size!!"

Der var en henvisning til en dansk side hvor der stod dette.:"Maks.
størrelse på indkomne mails"
Så det jeg har fundet ud af er, at der er for lidt plads i min mailbox,
er det korrek???

Så nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg lavet mere plads???

Dette står også i meddelelsen.:
Quota Type: Max Message Size
Quota Available: 102400
Total Quota: 102400

De mapper jeg har oprettet, har jeg tømt næsten alle sammen idag, så der
ligger faktisk overhovedet ingen mail. Da jeg havde gjort det, bad jeg
om at få den sendt igen fra afsender, men jeg kan stadig ikke modtage
den.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og helst "på dansk" ik', for jeg
er ikke så god til alle de tekniske udtryk.

På forhånd
Venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-03 00:16

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev :

> [...]
>ligger faktisk overhovedet ingen mail. Da jeg havde gjort det, bad jeg
>om at få den sendt igen fra afsender, men jeg kan stadig ikke modtage

En vedhæftet fil bliver ca. 1/3 større i mails, p.gr.a. overhead
og konvertrering til text, så du kan ikke modtage filer, der er
større end ca. 7MB.

Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:25

"Knud Gert Ellentoft" skrev d. 06-01-03 00:16 dette indlæg :

> En vedhæftet fil bliver ca. 1/3 større i mails, p.gr.a. overhead
> og konvertrering til text, så du kan ikke modtage filer, der er
> større end ca. 7MB.

Vil det sige at jeg skal bede vedkommende om at sende det af flere
gange, eller pakke det sammen på en eller anden måde???

Mvh
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-03 01:28

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev :

>Vil det sige at jeg skal bede vedkommende om at sende det af flere
>gange, eller pakke det sammen på en eller anden måde?

Pak det og split det med f.eks. winrar.

Når du har hentet del et, så kan næste del postes.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-01-03 09:28

Mone wrote:

> Jeg har idag modtager en mail fra "postmaster" med denne meddelelse.:
> "ATTENTION: Bounced Message Notification, Max Message Size!!"

Siden du nu modtager mailen om at postkassen er fuld må jeg lige
høre om det er dig der prøver at sende en stor fil til en eller
anden? Hvis det er, er det sandsynligvis modtagerens postmaster
der brokker sig over at du prøver at fylde modtagerens mailbox op,
så hjælper det ikke meget at du rydder op i din egen mailbox.

Uanset hvilken vej der sendes, så lyder det som om filen skal
klippes over i nogle mindre bidder. Winrar
<http://www.rarlab.com/> er en mulighed, den kan både pakke,
klippe og samle igen. Hjsplit <http://www.freebyte.com/hjsplit/>
er en anden, den pakker ikke tingene, til gengæld er den måske
nemmere at gå til??

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Mone

Dato : 06-01-03 11:56

"Thomas Strandtoft" skrev d. 06-01-03 09:28 dette indlæg :

> Siden du nu modtager mailen om at postkassen er fuld må jeg lige
> høre om det er dig der prøver at sende en stor fil til en eller
> anden?

Hej Thomas.

Nej det er ikke mig der prøver at sende.

Det er en der sender en mail til mig, og det kan meget vel være nogle
billeder, da personen maler meget, men da jeg jo kun modtager
meddelelsen fra "Postmaster", kan jeg jo desværre ikke se om der er en
fil med eller ej.

Men jeg har sendt en mail til vedkommende og bedt om, hvis det er
billeder, at sende lidt af gangen. Så jeg håber det løser sig.

Med venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/