En gang for alle
Fra : JerryTM

Dato : 05-01-03 23:23

Hejsa,

Jeg har besluttet mig at dette skla være året hvor jeg skla tabe 40-50 kg.
er der nogen der har nogle ideer tiol rigtig effetik forbrændning. bruger
alle metoden med at køre 15-20 km på en motionscykel for at give et ekstra
skub i forbrændning natten over. samt motioner sammenlagt 2-3 timer om
dagen. følger også et skrapt program med vand og salat groft sagt. men for
mit mål er det skla væk inden for 6 mdr. så nogen ideer. Er bare ikke
interesseret i at tage medicin eller andre produkter.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-03 01:28

JerryTM wrote:

> [...]
> alle metoden med at køre 15-20 km på en motionscykel for at give et ekstra

Næh.

> samt motioner sammenlagt 2-3 timer om
> dagen.

næh.

> følger også et skrapt program med vand og salat groft sagt.

Pas på med det.

Selv om din krop har oplagret en masse energi (i form af de 40-50 kilo)
så skal den altså stadig have nogle "ikkelager bare"-ingredienser fx
vitaminer og mineraler til at fungere over tid.
Derudover skal du også rent praktisk have en dagligdag (arbejde,
familie, ikkeslankemæssige interesser mv.) til at fungere.

> men for
> mit mål er det skla væk inden for 6 mdr. så nogen ideer.

Et vægttab på 40-50 kg over 26 uger. Hmmmm, det lyder lidt for
urealistisk derfra hvor jeg sidder.
Tænk lige på, at din overvægt altså sandsynligvis heller ikke er kommet
over et halvt år.

Det er dejligt, at du er så beslutsom om, at NU skal det være. Det er
ligesom første skridt. De næste skridt vil så være at finde en metode
som passer til din mentalitet og formåen (fysiske, psykiske og
praktiske).

Nu føler du, at nu skal du give slankeriet en skalle....Efter et stykke
tid vil du sandsynligvis vil møde en barriere i form af, at når denne
"skalle" er overstået, så møder du fortvivlelsens-mur og opgiver
projektet. Og så er du lige vidt.

Jeg kan naturligvis ikke med sikkerhed sige, at det går således for dig,
men den der "nu skal det være og helst igår"-beslutsomhed giver sjældent
langvarige resultater.
Jeg tænker gerne på historien* om de to tyre som står på en bakketop og
tygger drøv. Så får den ene af tyrene øje på en flok køer. Så siger han
ivrigt til den anden tyr: Lad os løbe ned af bakken og bolle en ko hver.
Den anden tyr tygger lidt på den (og på noget græs) så siger han til den
første tyr: Nej, lad os hellere gå ned til dem og bolle dem allesammen.

*: Frit efter filmen Colors http://us.imdb.com/Title?0094894
Historien er sikkert endnu ældre, men det er altså derfra jeg har den.

> Er bare ikke
> interesseret i at tage medicin eller andre produkter.

Ork der findes masser af måder at opnår vægttab uden brug af "kunstige
hjælpemidler".

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-01-03 08:35

> Et vægttab på 40-50 kg over 26 uger. Hmmmm, det lyder lidt for
> urealistisk derfra hvor jeg sidder.

Dels er det ikke voldsomt realistisk, og desuden vil din hud ikke kunne nå
at trække sig sammen - du vil altså ende med en masse oerskydende skind.
Op til 1 kg om ugen, og find en god kostplan med masser af proteiner - brug
evt. en diætist, det er pengene værd.

Mvh Maria

Fra : tanjakj

Dato : 06-01-03 12:59

"JerryTM" skrev d. 05-01-03 23:23 dette indlæg :
> [...]
> mit mål er det skla væk inden for 6 mdr. så nogen ideer. Er bare ikke
> interesseret i at tage medicin eller andre produkter.

Hej JerryTM,

Jeg er normalt rigtig dårlig til at deltage i disse diskussioner, men i
dit tilfælde vil jeg gøre en undtagelse, mest af alt fordi jeg synes at
nogle af de svar du allerede har fået er temmelig demotiverende...

Hvor er det godt at du har taget dig sammen, jeg tog mig selv sammen for
10 uger siden og er nu 12 kg lettere...(mangler stadig 10 kg.).
Jeg har gjort det ved at melde mig ind i Weightwatchers og følge deres
program, det er helt vildt godt, det er ikke et af de programmer hvor du
kun må spise kulhydrater, salat eller lign. Det er ganske simpelt et
program hvor du må spise alt men i kontrollerede mængder. Det er også et
program hvor du har mulighed for at optjene points ved at
motionere...meget motiverende, der er også mulighed for at man kan
opspare points til week-enden så man også kan tillade sig at gå lidt i
byen etc. Gør dig selv en stor tjeneste og kig på deres hjemmeside hvor
du også kan finde et program over hvornår der afholdes møde tæt på dig
og hvis du ikke vil til møderne, så kan du se hvordan man bestiller et
brev kursus: http://weightwatchers.com/international/denmark/. Tro mig,
det er et virkelig godt og "sundt" program.
Glæd dig til du begynder at tabe dig, det er bare den bedste følelse!!

Hvis du har flere sp. er du velkommen til at kontakte mig på
tanjakj@yahoo.dk
Held og lykke!

Tanja

http://www.kandu.dk/

Fra : Biddy og Claus

Dato : 14-01-03 22:48

Hej JerryTM

Det var en god beslutning !
Jeg har en både sund og nem løsning. Klik ind på hjemmesiden: tab-dig.nu, og
læs mere. Jeg er ikke selv koblet på siden i øjeblikket, men du kan kontakte
mig på tlf. 66 18 17 51 eller Lifestylegroup@nal-net.dk

Venlig hilsen

Biddy Winther-Jacobsen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 15-01-03 08:46

"Biddy og Claus" <winther-jacobsen@nal-net.dk> wrote in message

> Det var en god beslutning !
> Jeg har en både sund og nem løsning.

Reklame er ikke tilladt i disse grupper, du har nu 24 timer til at slette
dine indlæg, ellers bliver der klaget til din udbyder. Hvis du havde læst
lidt baglæsn i gruppen inden du skrev, ville du vide, at det forholder sig
sådan - og så alligevel, de indlæg du svarer på er så gamle, at du
nødvendigvis må ahve været baglæns i gruppen, derfor kan det kun ses som en
bevidst overtrædelse af reglerne.

Se evt. http://www.usenet.dk for yderligere info om disse retningslinier.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 16-01-03 00:32

"Biddy og Claus" skrev:

> Det var en god beslutning !
> Jeg har en både sund og nem løsning. Klik ind på hjemmesiden: tab-dig.nu

Er du også en del af Herbacrap?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end