ATI Radeon 8500LE ydelse/pris ?
Fra : FCKB

Dato : 05-01-03 23:29

Hej Fok`s

Vil lige høre om der er nogen der har erfaring med ovenstående ?

Jeg har bestilt varen til 545,- (sendt) og er spændt på ydelsen,
fordi jeg har læst diverse test om at kortet skulle være godt til prisen !?

Og hvad med driver supporten ?
den ser lidt "tom" ud på ATI`s HP, nogen erfaring der ?

mvh
FCKB

Fra : JRS

Dato : 05-01-03 23:35

"FCKB" <fckb@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
!?

> Og hvad med driver supporten ?
> den ser lidt "tom" ud på ATI`s HP, nogen erfaring der ?

Til 545kr er det et total røverkøb
Købte selv 128MB versionen for et par måneder siden.. Plejer at blive
sammenlignet med et GF3TI200/500 i 3D ydelse ..
Har endnu ikke fundet noget den ikke kunne køre i 1280x1024 med det meste
lir slået til (alt for det meste)..

Min 3Dmarks score er 6800 points på følgende system
XP1600+
256 pc133
PowerColor Radeon 8500le 128MB ..

MVH
JRS

ps. Se også her :
http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-05.html

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 06-01-03 00:33

Jeg nyder min. Gav meget meget mere for min septemper 2002... den er vel
brugt. Jeg spiller rune i 1600 x 1200 og det er skide lækkert! Driver
supporten er god, du skal bare vælge driver til 8500. Kører du XP er denne
driver en nødvendighed for god ydelse.

Peter U

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-01-03 16:29

> Til 545kr er det et total røverkøb

Det lyder som en god pris.

> Har endnu ikke fundet noget den ikke kunne køre i 1280x1024 med det
> meste lir slået til (alt for det meste)..

Jeg har et 'rent' ATI Radeon 8500, og jeg kan finde flere ting den ikke kan
køre spilbart i den opløsning.
GTA3 kører helt forfærdeligt, selv i 640x480, UT2003 kan max. spilles i
800x600, Hitman2 går lidt bedre, men skal absolut ikke over 1280x1024.
NFSHP2 kan så vidt jeg husker vist lige klare 1024x768.

Mit system er XP1700+, 512Mb 133MHz DDR-ram og får ca. 8900 i 3DMark.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : JRS

Dato : 06-01-03 18:08

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> GTA3 kører helt forfærdeligt, selv i 640x480,

Så er der noget galt med din opsætning så det gør en ting .. Havde GF4MX440
før . Den kørte GTA fint i 800x600, og med mit Radeon 8500 (ikke le) kan
også fint klare det ..
Tror ikke det er grafikkortet du skal skyde skylden på ..

MVH
JRS

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-01-03 21:05

Martin Sørensen wrote:
"klip"
> [...]
> 1280x1024. NFSHP2 kan så vidt jeg husker vist lige klare 1024x768.
>
> Mit system er XP1700+, 512Mb 133MHz DDR-ram og får ca. 8900 i 3DMark.

Det tror jeg nærmere skyldes config tweaken du mangler lidt af.
Jeg har også et "rent" Ati 8500
XP1900@1720 Mhz+512 mb DDR ram på et Soltek DRV4 mobo.
Jeg kan spille q3,sof2,ut2k3 i 1024x768 uden problemer.Jeg kommer sjældent
under 80 fps.

//sam

Fra : Per Larsen

Dato : 06-01-03 23:17

Hvad med OC af Radeon 8500 LE?. har selv bestilt samme kort til 499pp .

Mvh.
Per

Fra : Jens M

Dato : 07-01-03 18:04

Hejsa

Hvordan er tv-out kvaliteten? Er den på højde med Matrox G450?

Supporterer den "full tv overlay". Altså ingen kanter rundt om.
Kan man arbejde imens tv-out kører, så der køres 2 skærme på én gang?

På forhpnd tak

Mvh. Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-01-03 14:26

> Det tror jeg nærmere skyldes config tweaken du mangler lidt af.

Det tvivler jeg på. Den eneste måde jeg kan tweake det på, er ved at
nedsætte billedkvaliteten, og det burde ikke være nødvendigt. Jeg kører dog
ikke med antialising.

Minder meget om min XP1700@1520 m. 512Mb DDR og også på et DRV4 bundkort.

> Jeg kan spille q3,sof2,ut2k3 i 1024x768 uden problemer.Jeg kommer
> sjældent under 80 fps.

Jeg ligger også over 80 fps generelt i UT2k3 i 1024x768, men sker der mange
ting på skærmen på en gang (mange eksplosioner, røg og mange personer), så
hakker den. Kan den ikke klare de krævende passager i et spil uden at hakke,
så skal den ned i opløsning. 80fps er også på grænsen til at det virker
flydende.

Den værste er dog GTA3, og jeg har slået motion blur fra. Går jeg rundt i
byen, hakker det ikke så meget at det mærkes, men det er ret slemt når jeg
kører i en bil, og ser ud gennem forruden mens jeg kører. Kører der andre
biler foran, der måske laver lidt hjulspin (røg), så kan den falde ned til
noget der ligner 5 fps, og det er jo helt uacceptabelt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-01-03 07:17

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> NFSHP2 kan så vidt jeg husker vist lige klare 1024x768.
>
> Mit system er XP1700+, 512Mb 133MHz DDR-ram og får ca. 8900 i 3DMark.

Bundkort? Nyeste bios? Nyeste drivere?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-01-03 14:14

> Bundkort? Nyeste bios? Nyeste drivere?

Soltek 75-DRV4, og ja, nyeste bios + driver.

--
signing off.. Martin Sørensen