Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto indendørs med Olympus E-10...?
Fra : Magnus

Dato : 05-01-03 21:58

Med et Olympus E-10 har jeg taget nogle billeder af en butiks udtilling hvor
der umiddelbart som jeg kunne se var nok med lys men hver gang så bliver
farverne ikke helt i orden. Det samme oplever jeg inde i idræt haller.

Farverne er ikke helt rigtige kan det være noget med den lys der kommer fra
lysstof amaturene og i såfald hvad kan man indstille på kameraet for at få
et bedre resultat.... Skal man optage på P, M, eller S fx..?

/Magnus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-01-03 22:36

Magnus wrote:

> Farverne er ikke helt rigtige kan det være noget med den lys der kommer fra
> lysstof amaturene og i såfald hvad kan man indstille på kameraet for at få
> et bedre resultat.... Skal man optage på P, M, eller S fx..?

Du skal kalibrere hvidballancen, hvordan du lige netop
skal gøre det, med det pågældne kamera, ved jeg ikke, men
prøv at se om du ikke kan finde det i bogen om den lille
spanske dreng, der hedder "manuel"...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tonny

Dato : 07-01-03 22:18

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lysstof amaturene og i såfald hvad kan man indstille på kameraet for at få
> et bedre resultat.... Skal man optage på P, M, eller S fx..?

Hej Magnus
Dit kamera står til auto hvidblance ( viser et A i displayet) du skal skifte
til manual hvidblance ( ændre symbolet A til et 0 i display på toppen af
kameraet). Du kan se step for step hvordan du gør i pdf-manualen på
cd-rommen som fulgte med kameraet.Når du har indstillet kameraet til 0
sætter du blot et hvidt stykke papir op i det lokale hvor du ønsker at tage
billeder, zoomer ind så papiret fylder hele billedefeltet og trykker på
hvidblance knappen foran v linsen på kameraet, nu vil dit display bagpå
tænde og vise hvidblancen her trykker du blot på ok-knappen som sidder bagpå
til højre for skærmen.Nu er din hvidblance gemt på indstilling 0 indtil du
overskriver den med en ny måling. Vigtigt!! når du er færdig med at tage
billeder så husk at sætte indstillingen tilbage på A, det gør kameraet nemli
ikke selv heller ikke om det har været slukket eller batterierne har været
taget ud.
Mvh tonny
Nb! mail ikke privat men her