Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop > Filter > Wind
Fra : Matthiessen

Dato : 05-01-03 18:32

Hvis jeg har tegnet noget (en simpel firkant) i photoshop, og jeg vil bruge
filteret "wind" på det, kører vinden ude fra og ind - og ikke som det jeg
vil have det, indefra og ud.

-
eks : før

ooooo
ooooo
ooooo

-
eks : ud til ind

ooooo
ooo
ooooo

-
eks : ind til ud

ooooo
ooooooo
ooooo

er der en løsning til problemet ?

--
/Anders

Fra : Matthiessen

Dato : 05-01-03 21:20

"Matthiessen" <web@dioder_slet_.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg har tegnet noget (en simpel firkant) i photoshop, og jeg vil
bruge
> filteret "wind" på det, kører vinden ude fra og ind - og ikke som det jeg
> vil have det, indefra og ud.

Efter en times tid prøvede jeg at lave firkanten hvid, og så lave wind på
det - så virkede det - "Wind" er åbenbart ikke glad for mørke farver ?

/Anders

Fra : Digit

Dato : 06-01-03 21:48

"Matthiessen" ræsonnerede, og skrev d. 05 jan 2003:

> Hvis jeg har tegnet noget (en simpel firkant) i photoshop, og jeg vil
> bruge filteret "wind" på det, kører vinden ude fra og ind - og ikke
> som det jeg vil have det, indefra og ud.

Well wind filteret er ikke helt logisk opbygget. Som du selv har bemærket
betyder 'vind fra højre' ikke "udblødninger" til venstre men derimod.. ja
højre.
Og det virker kun fra lysere => sort.

Warjournal kommer hurtigt omkring problemmatikken i hans BOL artikel
<http://www.gurusnetwork.com/tutorials/approval/bol/burstoflight1a.html>

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.