El radiatorer
Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 05-01-03 18:03

Hvis man skal ud og ha nye er jeg ikke helt klar over hvad der er mest
økonomisk alm. radiatore eller olie radiatore, det skal lige siges at de
kun bliver brugt hvis vi er længe væk, da vi ellers har brændeovn.

Evt. hvor er de billigst henne.

Mvh.
mikael

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-01-03 20:53

knu@worldonline.dk wrote:

> Hvis man skal ud og ha nye er jeg ikke helt klar over hvad der er mest
> økonomisk alm. radiatore eller olie radiatore, det skal lige siges at de
> kun bliver brugt hvis vi er længe væk, da vi ellers har brændeovn.

Forskellen med/uden olie er kun at de med olie mister temperaturen
langsommere end de uden. (Og modsat ved opvarmning)
Dvs. man skulle få en temp. variation der minder om "normale" radiatorer med
vand.
Og dermed måske lidt bedre økonomi med olie. (Men om du nogensinde kan
tjene det ind.? Det tror jeg ikke.)
Men det er vel mere behageligt jo langsommere variation der er i
temperaturen.

Dem med olie er noget dyrere er end dem uden.

Og lige til slut, hvis du skulle finde på at spørge. (!)
Nej, de nye radiatorer er ikke mere effektive end de gamle. De er bare 100%
effektive. Ja.!

Men prøv evt. at kigge i dk.teknik.el. Her diskuteres emnet en gang
imellem.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 05-01-03 22:34

Tak for indlægget, jeg regnede heller ikke med
at få mere effektive radiatore, men derimod nogle
hvor termostaterne var lidt mere pålidlige, og dermed måske
også billiger i drift

mvh
mikael