DDV-spørgsmål
Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 05-01-03 17:50

Er det så godt, som rygterne peger på (vægtkonsulenterne), kan i komme noget
negativt, eller er det superduper?????

Knus og godt nytår

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-03 18:31

"Mr. big bad boogieman......." wrote:

> Er det så godt, som rygterne peger på (vægtkonsulenterne), kan i komme noget
> negativt, eller er det superduper?????

Tja jeg er selv DDVer og er kanonglad for konceptet.
For mig har det virket 18 kilo siden august. Andre jeg kender har det
virket 14-20 kilo på for samme periode. En tredje person i min
omgangskreds har tabt 30 kilo vha af DDV-principperne.

Det skal lige siges, at resulaterne ikke kommer af sig selv. Særlig i
starten har man på fornemmelsen, at der er frygtelig mange ting man skal
tage højde for eller man har spørgsmål fx hvor pokker man nu kan købe fx
græsk yoghurt (svar: grønthandlere har 1kg yoghurt til ca. 20 kroner)
eller essenser i alverdens afskygninger (svar: fx
http://www.prebenjensen.dk).
I stedet for at rende rundt og være forvirret om det, så har man de
ugentlige møder som skaber afklaring på alle de ting man går og tumler
med.

Jeg glæder mig til imorgen, hvor "dommen" over julens udskejelser bliver
officiel.

Den konsulent jeg går hos (Tina Thorsted) syntes jeg er rigtig god til
motivere og inspirere. Og skulle man en enkelt gang ikke tabe sig så
meget eller måske endda tage på, så giver hun lige en kommentar med på
vejen, der gør at man er godt på vej igen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Bente B. Riis

Dato : 06-01-03 14:33

"Mr. big bad boogieman......." wrote:

> Er det så godt, som rygterne peger på (vægtkonsulenterne), kan i komme noget
> negativt, eller er det superduper?????

Som med mange andre programmer er det et spørgsmål om hvad der passer
til din personlighed.
Dette gør også at mange indlæg fx vedr. vægtkonsulenterne vs
weightwatchers ender i et slagsmål med religiøse overtoner.
DDV virker for mig - jeg har det godt med faste rammer. For andre er ww
et langt bedre program fordi det giver en større frihedsgrad (som jeg af
erfaring bare ikke kan administrere). For andre igen er det andre
programmer der virker.
Fælles for de der virker er dog (efter min erfaring), at de er baseret
på kostomlægning, og ikke på at sulte sig selv (på mere eller mindre
opfindsomme/absurde måder)

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 07-01-03 21:12

Tja, det lyder jo som noget der vil være "lige lille moi"*SS*..............

Fra : Mai Espersen

Dato : 04-02-03 21:08

> Er det så godt, som rygterne peger på (vægtkonsulenterne), kan i komme
noget
> negativt, eller er det superduper?????

Jeg synes det er rigtigt godt... Det eneste der er svært for mig er at
alting skal vejes og måles... men det kan man lære at leve med så lænde det
varer...