Findes en CBR 1000 Haynes manual på nettet~
Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 05-01-03 17:11

Hej NG readers

Kender nogen af jer et site, hvorpå der ligger en haynes (eller
tilsvarende) manual ?

pft
Mike

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-01-03 19:12

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en meddelelse news:av9le7$jje$1@sunsite.dk...
Hej NG readers

Kender nogen af jer et site, hvorpå der ligger en haynes (eller
tilsvarende) manual ?

Jeg tror du skal lede længe for at finde en, og så er den sandsynligvis på
japansk Ta' konsekvensen og giv de kr. 300,- den koster. Og så er du
også sikker på en ordentlig billedkvalitet. Er det noget specifikt du står
og mangler info om? I så fald kan jeg da godt scanne et par sider og sende
dig.

Allan Bojesen

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 07-01-03 08:12

Hej Allan

Takker for svaret..

Der findes jo så meget på nettet at denne slags, så jeg tænkte at når
jeg nu alligevel lige har købt sådan en fætter, så var jeg lidt
interesseret - generelt set.
Specifikt dog omkr. knastkæde setup'et, da model 1000 formodes at have
samme
behov for "løbende udskiftning" som model 600 har/havde....

Er du ellers vidende om punkter på en cbr1000 der skal gennemgåes nøje
inden forårets komme ?

mvh
Mike

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-01-03 08:32

Specifikt dog omkr. knastkæde setup'et, da model 1000 formodes at have
samme behov for "løbende udskiftning" som model 600 har/havde....

Hej Mike

Efter jeg monterede min kastkædestrammer korrekt forsvandt al støj den havde
før. Knastkædestrammeren skal pumpes _helt_ fri for luft og monteres i et
jævnt træk hvor den ikke får lov til at strække sig ud igen og derved fylde
sig med luft. Gør man det, er cyklen helt fri for knastkædestøj.

Derudover er der ingen problemer ved slidt knastkæde og knastkædestrammer,
da en knastkæde koster 500kr og en knastkædestrammer koster 350kr hos
www.davidsilverspares.co.uk/ ifølge min hukommelse. Både knastkæde og
strammer kan afmonteres uden at fjerne andet end ventildæksel og højre
motordæksel på en CBR 600 F2. Det burde ikke koste mere end en pakning og
max 1 time i forbindelse med ventilservice. Alt i alt småting. Har en CBR
1000 ikke knastkæden siddende i højre side lige som en 600?

--
Mojn
Jens Bager Jensen