Netscape mappe med registry + user der fyl~
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 09:33

Hej

Jeg har netop installeret OS 9.1 og dermed også lavet en back-up af min
Netscape hutelihut. Jeg har kun een bruger profil, og der lå ca. 100
almindelige e-mail uden billeder og deslige. Derudover var der en 100
bookmarks samt et almindeligt adresse kartotek.

Alligevel fyldte det hele 1.01 GB hvilket jeg ikke forstår.

Jeg modtager til dagligt ofte billeder i en 4 - 6 MB, men dem sletter
jeg igen fra Netscape. Jeg har også tømt min Trasn i Netscape og Sent
delen.

Hvor hulen gemmer alle disse MB sig ?

Nogen forslag til oprydning ?

Birgitte Behrendt

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 08-03-01 14:29

Har du et overdrevet brug af nyhesgrupper? Netscape gemmer nyhedsgrupper
osv. i nogle cache filer som godt kan fylde en del hvis man ser på mange
og store grupper.

Mark

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 14:43

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Har du et overdrevet brug af nyhesgrupper? Netscape gemmer nyhedsgrupper
> osv. i nogle cache filer som godt kan fylde en del hvis man ser på mange
> og store grupper.
>
> Mark

Nej, jeg abonnerer kun på ca. 8 nyhedsgrupper uden binære filer. Men jeg
bruger kun Macsoup og aldrig Netscape.

Birgitte Behrendt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-01 14:32

Birgitte Behrendt wrote:

> [...]
>
> Jeg modtager til dagligt ofte billeder i en 4 - 6 MB, men dem sletter
> jeg igen fra Netscape. Jeg har også tømt min Trasn i Netscape og Sent

Først og fremmest bør du se præcis, hvilken mappe det er der løber med
alle de mb. Dette kan du gøre via Finder og så bare Æble+I på de mapper
der befinder sig under din netscape-profil.

Derudover skal du huske, at de e-mails du sletter (også dem med
vedhæftede filer) bliver de ved med at fylde, indtil du har "Clean Up"
de forskellige mapper e-mailen har været i. Jeg kan ikke huske om
Netscape står til automatisk at gøre dette, men det kan i hvert fald
vælges i indstillingerne.

Hvis du vil gøre det manuelt, skal du markere hver enkel mappe inde i
Netscape Messenger, og vælge "Get Info" (Æble+I) fra menuen "Edit". I
vinduet der popper op, skal du klikke på "Clean Up Wasted Space". (husk
at en fil det bliver slettet fra f.eks. "Inbox" både laver "wasted
space" i "Inbox" og "Trash").

Det kan evt. også være nyhedsgrupper, der fylder op. For at ryde op i
disse, skal du ind i mappen for din netscape-profil og fjerne alle
arkiver der ender med ".snm" fra "news: <din-udbyder>" mappen.

Det er i øvrigt en god idé at slette disse ".snm" arkiver regelmæssigt,
da det gør news-læsning en hel del hurtigere. Vær dog opmærksom på, at
Netscape glemmer hvilken sorterings metode du havde valgt, så du skal
derfor ind og vælge det for hver enkelt nyhedsgruppe bagefter. Der er
ingen problemer med at huske hvad der var læst/ikke læst.

Held og lykke med det.

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 15:28

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk> wrote:

> [...]
> derfor ind og vælge det for hver enkelt nyhedsgruppe bagefter. Der er
> ingen problemer med at huske hvad der var læst/ikke læst.

Nu har jeg været nede i Systemfolder->Preferences->Netscape Users->mail,
hvor to synderen befinder sig, nemlig "inbox, som indeholder 429 mb og
"trash", som indeholder 503 mb, hvilket tilsammen giver ca. 1 gb. Det
forstår jeg ikke, for når jeg kikker i inboxen består den p.t. af ca. 90
ganske almindelig e-mails og trashen er tom.

Birgitte Behrendt

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 15:34

Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> forstår jeg ikke, for når jeg kikker i inboxen består den p.t. af ca. 90
> ganske almindelig e-mails og trashen er tom.

Fantastisk! Jeg gik lige op i file->empty-trash-folder og vupti, så fik
jeg næsten 1 hel gb mere på min harddisk Tak for jeres hjælp.

Birgitte Behrendt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-03-01 18:07

Hej Birgitte

Der vil altid blive en masse 'spildplads', når man fjerner et eller andet.

Gå til Netscape Preferences -> Mail & Newsgroups -> Disk Space og afkryds
feltet 'Automatically compact folders when it will save over:' - og så er
der et felt, hvor du kan indtaste et tal. Standard står til 100kb.

Du kan også gøre det manuelt for hvert enkelt mappe i Messenger ved at
markere den ønskede mappe og holde museknappen trykket ned med pilen på
mappen. Du vil så få en popup menu, hvor du kan vælge 'Compact this
folder'¨.

Du vil blive forbavset over, hvor lidt din Netscape Users mappe vil komme
til at fylde....

mvh. Erik Richard

Birgitte Behrendt wrote:

> [...]
>
> Jeg modtager til dagligt ofte billeder i en 4 - 6 MB, men dem sletter
> jeg igen fra Netscape. Jeg har også tømt min Trasn i Netscape og Sent

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962