bus rejse prag
Fra : Jacob Strue[9000]

Dato : 05-01-03 11:22

hej hej!

Vi er to personer der gerne vil billigt til prag med bus i påsken. Hvis du
kender et godt selvskab der har gode priser, eller måske kender en der gerne
vil sælge en rejse, så må du meget gerne skrive.

venlig hilsen Bettina

Fra : Pcman

Dato : 05-01-03 10:36

"Jacob Strue[9000]" <strueNOSPAM@mail1.stofanet.dk> wrote in message
(KLIP)
> [...]

gerne
> vil sælge en rejse, så må du meget gerne skrive.

Hejsa.

Min kone og jeg er lige kommet hjem fra Prag igår den 4 januar.
Det er nu 5 gang vi har været der. Vi kører derned i bil og så tager vi en
privat pension i en af forstæderne til Prag. Denne gang havde vi lejet et
lille hus med 2 værelser, toilet, køkken og bad. På den måde er vi en HEL
uge i Prag til den pris som selskaberne tager for turen og 3 overnatninger.

Til vores og nok også din store skuffelse kan jeg oplyse at priserne i Prag
nu er på højde med vesten og at det absolut ikke er billigt dernede mere.
Det eneste billige nu er øl og mad i folkekøkkenerne, alt andet kan du
faktisk finde hjemme til den samme pris. Dog er der stadig enkelte steder
der kan handles billigt. Bl.a. på markedet Przska Trinize (det gule marked
pga alle vietnameserne), ved Vlatavska metro. Men det er ikke steder man
normalt kommer som turister. Her advarer jeg dig og anbefaler dig at sætte
dig meget grundigt ind i toldreglerne fra ikke eu land til eu land. Tolderne
i Tyskland er hidsige og meget emsige. De bruger hund og lukker bilerne ind
i haller hvor de bliver spilttet ad. Har du mere end du må, klapper fælden
og der er ingen kære mor. Har selv lige været igennem turen. Kender dog
reglerne så det tog kun ca 2 timer for selve fortoldningen.

Jeg er sikker på at man har hævet priserne pga af oversvømmelserne august
2002. Men både Prag og omegn har også taget meget skade af vandet. Inden du
kører anbefaler jeg dig at kende vejrsituationen ned gennem tyskland til
Prag. Brug www.wetter.net og www.praquepost.com. Her kan du læse om floderne
er løbet over igen. Igår havde de evakueret folk i Dresden samt folk 30 km
vest for Prag, da floderne er ved at løbe over igen. Vi skulle have været
dernede til idag søndag, men valgte at køre fredag pga risikoen for
oversvømmelse igen.

Men ellers god tur. Det er en rigtig smuk tur at køre om dagen. Sikken en
udsigt.

Med venlig hilsen

Jarl Olsen

--
Der næste gang kun sover en enkelt nat i Prag og kører videre til Ungarn

Fra : nastravia

Dato : 05-01-03 21:38

http://www.kandu.dk/

Fra : John K

Dato : 05-01-03 22:52

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille hus med 2 værelser, toilet, køkken og bad. På den måde er vi en HEL
> uge i Prag til den pris som selskaberne tager for turen og 3

Hmmm.... triller i selv bilen derned

> [...]
> der kan handles billigt. Bl.a. på markedet Przska Trinize (det gule marked
> pga alle vietnameserne), ved Vlatavska metro.

Det ved jeg nu ikke rigtig hvad jeg skal sige til. Elektronik og
(original)CD'er for eksempel har aldrig været specielt billig i Prag.
Der findes masser af gode og virkelig billige restauranter i Prag, det
gælder bare om at undgå turistfælderne.
Det gule marked var ikke et sted jeg kunne finde på at købe nogen former for
elektronik, men man kan da købe noget OK kopitøj, hvis man er til den slags.

> Men det er ikke steder man
> normalt kommer som turister.

Hmmm... alle de gange jeg har været der har hver anden person jeg er stødt
på talt dansk

> [...]
> og der er ingen kære mor. Har selv lige været igennem turen. Kender dog
> reglerne så det tog kun ca 2 timer for selve fortoldningen.

Nu har jeg aldrig selv kørt til Tjekkiet - det har altid været med bus, tog
eller med fly.
De tyske toldere har aldrig tjekket andet end pas, samt stoppet sigøjnere.
De tjekkiske toldere og politifolk har heller aldrig tjekket indholdet i
bagagen, men blev dog en gang ret sure fordi der stod en sportstaske, som
ingen ville kendes ved.
Jeg tror dog ikke de tjekkiske toldere er så nemme at bestikke i dag, som
lige efter jerntæppets fald, hvor vores buschauffør klarede problemerne ved
den tysk-tjekkoslovakiske grænse med 6 Carlsberg

> [...]
> vest for Prag, da floderne er ved at løbe over igen. Vi skulle have været
> dernede til idag søndag, men valgte at køre fredag pga risikoen for

Jeg var i Prag under oversvømmelserne. Jeg var heldigvis ikke i Prag som
turist, men det var træls for dem som kom for at opleve "den gyldne stad" -
den var for en stor dels vedkommende spærret af.

> Med venlig hilsen
>
> Jarl Olsen
>
> --
> Der næste gang kun sover en enkelt nat i Prag og kører videre til Ungarn

God tur. Ungarn og Budapest er klart et besøg værd.

Mvh

John K

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-01-03 17:00

"Jacob Strue[9000]" <strueNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3e180732$0$2586$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> kender et godt selvskab der har gode priser, eller måske kender en der gerne
> vil sælge en rejse, så må du meget gerne skrive.

der er meget at se på her.
Hilsen Hans/Hvidovre

---

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-01-03 23:29

> [...]
gerne
> vil sælge en rejse, så må du meget gerne skrive.

Der er flere muligheder jeg kender til. http://www.daniaturist.dk/ har gode
busser. Ikke discount som mange andre selskaber. En anden mulighed, det er
at tage med http://www.eurolines.com/ og så selv finde et sted at overnatte.
Det tager ca. 13 timer fra Kbh. (står der).
--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : Jørgen

Dato : 08-01-03 17:55

vi skal til mallorca bare en ren flyrejse skal besøge venner af huset så vi
har stedet at bo, men i dk ser det ud til en chater med hotel næsten er det
billigste vi skal afsted ca 14/6 til 29/6 dvs små 14 dage

vi bor i den sydlige del af jylland så nogen der ved hvordan der ser ud fra
hamborg og hvor man kan finde rejser derfra

jørgen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-01-03 23:06

Hej

"Jørgen" <joej@ofir.dk> wrote:

>vi skal til mallorca bare en ren flyrejse skal besøge venner af huset så vi
>har stedet at bo, men i dk ser det ud til en chater med hotel næsten er det
>billigste vi skal afsted ca 14/6 til 29/6 dvs små 14 dage

Hvad med Ryanair og Easyjet ? - Jeg har ikke checket priserne i Juni,
men pt. kan man flyve Esbjerg - London for Dkr. 100,- og videre fra
London til Palma for 16,50 GBP. Priserne en enkeltbillet, men så kan
det vist ikke være meget billigere. - Go´tur !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jørgen

Dato : 09-01-03 17:00

hej

jo den "fidus" kender jeg DET er billigt MEN vi har to børn med denne gang
på 6-8 år så vi ville helst flyve fra et sted hvor vi kunne køre til

knusser jørgen

Fra : nastravia

Dato : 08-01-03 19:21

http://www.kandu.dk/

Fra : T.T.

Dato : 11-01-03 16:11

Har været i Prag ca. 20 gange. Kørt selv alle gangene. Boet til leje gennem
Tjek-Turist eller boet i små pensioner via Kør Selv Ferie. Turen fra Khb.
til Prag ca. 10 timer i bil. Min kone har været med tog engang, ej billigt
fra DK, men måske fra tysk station.
Var i byen i august 02, da oversvømmelserne var højest. Skal til byen igen
til april og senere atter til efteråret. Kan ikke kende beskrivelserne af
prislejet. Sidst familien og jeg var ude at spise på en rigtig god lokal
restaurant, kostede det for 4 omkring kr. 250,00 for to retter og incl. vin
og øl. Vi går altid ud og spiser lokalt. Bruger ikke vore penge på
turistfælderne, såsom U Fleko og andre.
God tur til en fabelagtig flot by.
Hilsen TT