forsikringer
Fra : Per H

Dato : 05-01-03 11:03

Hvad er egentlig forskellen på erhvervs ansvarsforsikring, og den
forsikring der er i "BYG"

Vh Per

Fra : MAndersen

Dato : 05-01-03 11:57

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er egentlig forskellen på erhvervs ansvarsforsikring, og den
> forsikring der er i "BYG"
> Vh Per

Det er ikke sikkert at der er forskel. Ansvarsforsikringen i BYG er dog
skræddersyet til dit konkrete erhverv, hvilket vil sige at alle de
nødvendige håndværkerklausuler du bør have BØR være med som standard, f.eks.
produktansvar, ingrediensskade og tab samt behandling og bearbejdning på
både erhvervsansvar og produktansvar.

En ganske almindelig billig erhvervsansvarsforsikring har du stort set ikke
noget at bruge til. Du bør have en ansvarsforsikring der er udvidet med
produktansvar, ingrediensskade- og tab, samt behandling og bearbejdning på
produktansvar. (jeg går ud fra at du har et byggefirma, phbyg?)

Dækninger og dækningssummer må bedømmes ud fra hvad dit arbejde består af.
Husk evt. entrepriseforsikring hvis du opfører bygninger, eller laver om- og
tilbygning, subsidiært gør bygherre opmærksom herpå.

mvh
MAndersen

Fra : Per H

Dato : 05-01-03 13:33

On Sun, 5 Jan 2003 11:56:39 +0100, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
skrev:

> [...]
>produktansvar, ingrediensskade- og tab, samt behandling og bearbejdning på
>produktansvar. (jeg går ud fra at du har et byggefirma, phbyg?)

Jeg har et etmandsfirma, hvor der for det meste udføres småarbejder.
Men et medlemsskab i byg koster ca 6500 pr år, og det er jo langt
mindre jeg giver nu.

Men jeg har lige opdateret mine forsikringer, men selvfølgelig skal de
justeres så det passer til virkligheden, og derfor skal der være
dækning, hvis uheldet er ude.

Men 6500kr. i byg, er måske i overkanten, når jeg ikke har ansatte.

ps. Jeg er pt. forsikret i alm brand
"IF" var ca 4 gange så dyr.

Jeg vil lige kigge min forsikring godt igennem når den kommer.

Vh Per

Fra : MAndersen

Dato : 05-01-03 13:43

> On Sun, 5 Jan 2003 11:56:39 +0100, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
> skrev:

KLIP

> [...]
>
> ps. Jeg er pt. forsikret i alm brand
> "IF" var ca 4 gange så dyr.
>
> Jeg vil lige kigge min forsikring godt igennem når den kommer.

Præmierne nu er total amok. Hvad der var det dyreste i går, kan i dag være
det billigste efter prisstigninger.

Pas på klausulerne i dine ansvarsforsikringer. Meget fraskrives og er der
ikke klausuleret har du ingen dækning. Pas også på med "varmt arbejde"
klausulen, om du har behov for den eller ej og hvad selvrisikoen er.

mvh
MAndersen

Fra : Per H

Dato : 05-01-03 19:10

skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er ikke sikkert at der er forskel. Ansvarsforsikringen i BYG er dog
>skræddersyet til dit konkrete erhverv,

Jeg kiggede lige nærmere, og jeg forstår at de 6500 kr kun er for
medlemsskab, derudover kommer 3000 kr som optagelse i byg.

Men der er vist slet ikke nogle forsikringer indbygget, men betales
særskilt, i horhold, til det nødvendige.

Jeg har lidt svært ved at se hvad et medlemsskab i byg
kan give mig, som mester, uden ansatte.

http://www.danskbyggeri.dk/web/start.nsf

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

Fra : MAndersen

Dato : 05-01-03 19:17

> [...]
> særskilt, i horhold, til det nødvendige.
>
> Jeg har lidt svært ved at se hvad et medlemsskab i byg

Du har sikkert ret. Det kan givetvis kun være den "gratis" juridiske
rådgivning du kan få, samt garantiordningen som vel også er med i pakken?

Garantiordningen er vel noget værd overfor kunder? hvorimod den juridiske
rådgivning sikkert kan købes til samme eller billigere penge ude i byen hvis
det bliver nødvendigt.

Det bedste og billigste du sikkert kan gøre er at få besøg af et par
assurandører blot for at se hvad de hver især kan tilbyde, samt hvilke
dækninger de hver i sær mener du skal have.

mvh
MAndersen

Fra : Jensen

Dato : 05-01-03 20:20

> [...]
> særskilt, i horhold, til det nødvendige.
>
> Jeg har lidt svært ved at se hvad et medlemsskab i byg

Jeg er Elmand for mig selv (sig til hvis du sla bruge en)
Den forsikring jeg påtænker at tage koster 2600, det er dog uden Ingrediens
og komponentdækning tab.
Og det er fint for mig, når det så er sagt så dækker medlemsskab af BYG jo
sikkert også andet end "bare" medlemsskab
Der er vel noget juridisk rådgivning ved entrepriser osv, adgang til
standard kontrakter osv.
Samtidigt ligger der vel også en eller anden garantiordning for dine kunder,
i og med at du overholder deres retningslinier.

ELFO eller Tekniq hedder det vist nu, er nogenlunde det samme, og de ville
også have spidsen af en jetjager for at man kunne købe lidt blanketter.

Jensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-03 21:05

Per H <phbyg@privat.dk> skrev :

>Jeg har lidt svært ved at se hvad et medlemsskab i byg
>kan give mig, som mester, uden ansatte.

>http://www.danskbyggeri.dk/web/start.nsf

har du pløjet disse sider gennem ?

http://www.byg.dk/default_311202.htm

Der er da en del .....

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 06-01-03 09:21

> har du pløjet disse sider gennem ?
>
> http://www.byg.dk/default_311202.htm
>
> Der er da en del .....

Lige netop. Per (og alle andre der er / overvejer at blive medlemmer af
Dansk Byggeri - der indtil 31.12.2002 hed Byggeriets Arbejdsgivere) skal
huske at der for eksempel er en lang række muligheder for at spare penge.
Eksempelvis giver vi 15% rabat til alle medlemmer af BYG, og der er en lang
række firmaer der har tilsvarende aftaler med BYG - se
http://www.byg.dk/info/info_indkoeb.htm

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52