Tørdragt ??? hvilken??
Fra : ..:::KENNETH:::..

Dato : 05-01-03 09:05

Hej Ng

Jeg er lige ved at købe min første tørdragt, og har kig på en neopren dragt
med latex manchetter. Jeg ved der også findes dragte med dobbelte neopren
manchetter. Hvad er fordelen og ulemperne ved hver af disse ??? Og er der
andre ting jeg skal have med i mine overvejelser?? Jeg håber i kan guide
mig lidt på vej i mit køb af dragt...

På forhånd tak

Kenneth

Fra : Søren Lund

Dato : 05-01-03 12:31

Hej
Hvordan kan det være at valget er faldet på en neopren dragt??? ikke fordi
jeg er modstander af dem men man skal lige kigge sig godt for, det er jo
trods alt en stor investering. Kan du ikke låne en og prøve både skal og
neoprendragt??? Med hensyn til manchetter er det vist også hvad man bedst
kan lide, men latex manchetter er vist lidt nemmere at skifte.
Jeg dykker selv i en otter skaldragt med latexmanhetter til både arme og
hals. Jeg har haft en neoprendragt men synes at bevægeligheden er større i
en skal. Og så kan man nemmere klæde sig på efter temperaturen. I øvrigt så
kryber neopren med tiden,- eller også er det bare dykkeren der vokser

Hilsen
Søren

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 06-01-03 13:37

Hej

Hvad er en skaldragt? Er det trilaminat?

Jeg får associationer til Samsonite skal kufferter, men det det kan jeg ikke
få til at stemme med tørdragter

mvh
Nikolaj

Fra : Andersen

Dato : 06-01-03 16:18

Davs.....

> Hvad er en skaldragt? Er det trilaminat?

Ja det er det...

> Jeg får associationer til Samsonite skal kufferter, men det det kan jeg
ikke
> få til at stemme med tørdragter

Kommer vel an på hvordan man er bygget......:)))

Leif Andersen

Fra : Søren Lund

Dato : 07-01-03 10:38

"Nikolaj Bech" <news@FJERNESnikb.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvad er en skaldragt? Er det trilaminat?

Ja det kan det være. Det kan også være en gummidragt eller et andet
materiale der ikke isolerer men "kun" giver en vandtæt "skal".

> Jeg får associationer til Samsonite skal kufferter, men det det kan jeg
ikke
> få til at stemme med tørdragter

Hvad med dem de bruger til større dybder

Søren

Fra : Thomaz

Dato : 05-01-03 13:01

Waterproof !! suveræn dragt med alle features. Fås hos AquaSport.

MVH
Thomas
www.nolimitsdiving.dk

Fra : Andersen

Dato : 06-01-03 16:25

Davs.......

> [...]
> andre ting jeg skal have med i mine overvejelser?? Jeg håber i kan guide

Jeg ville nok vælge af få neopren manchetter, latex går nemt i stykker, og
koster vel det samme at få skiftet.
Disse dobbelt neopren dimser, er til hanskerne, så ligger du hanskerne på
det første lag, og vipper så den sidste flap ned over hansken.
Ideen...det skulle give mindre vand i hansken.....men det er godt nok dyrt
at få skiftet.

Og måske skulle du vælge en 4mm. comprest neopren, så har du varmen fra
neoprenen, og bevægeligheden fra trilaminaten.

Der har været en del indlæg omkring køb/valg af dragter på det sidste, søg
dem og jeg tror du kan blive klogere på dit eget valg.

Leif Andersen