Hej Lars
Jeres metode er vist lige på kant med forbrugerlovgivningen, om god
markedsførings skik, da det er forbrugeren der skal tage initiativ til at
sige nej-tak til et abonnement.
Det mest rigtige havde været, at I have angivet en tidsfrist for de
forbrugere det ville have et abonnement, således at I skulle modtage en
bekræftelse på abonnementet inden for en rimelig tidsperiode.
Det havde så også betydet, at I havde holdt jer inden for lovens rammer,
selv om I nok ikke havde fået slet så mange kunder.
Peter Brown
"Undervandsmagasinet DYK" <dyk@dyk.net> skrev i en meddelelse
news:FbWR9.25284$Hl6.2841575@news010.worldonline.dk...
> > og ville nu kun notere oplysningerne. Hvis jeg får en yderligere
> opkrævning
> > så overgiver jeg sagen til forbrugerklagenævnet.
> >
> > Allan Hansen
>
> ---------------
> Så så... Skal vi nu ikke komme det nye år i hu - og tage tingene som de
> kommer
>
> Kære "Hellemor".
> Jeg forstår du er forvirret, så her får du hele baggrundshistorien:
>
> Vi beklager at du uberettiget har modtaget en opkrævning fra Oxygen.
> Send mig en email med dine informationer, så vi kan finde dig i systemet.
> Det passer også at vi netop har haft en "opblusning" af henvendelser fra
> abonnenterne.
> Det bunder i at det for et par måneder siden - er 1 år siden at vi sendte
> det første nummer ud af "det nye DYK".
> ...efter at vi i september 2002 overtog magasinet.
>
> Forestil dig at man tager mange tusinde adresser og smider dem op i
luften,
> og derefter nødtørftigt sorterer dem i katagorier.
> Det var omtrent det "skrækscenarie" vi stod overfor da vi overtog
> adressedatabasen efter de tidligere ejere af DYK.
>
> Nuvel...
> Vi fik kontakt til Oxygen, som er et abonnementshåndteringsbureau, og så
> startede de mange timers detektivarbejde.
> Og dette arbejde er faktisk gået utroligt meget bedre, end vi i vores
> vildeste fantasi turde håbe på.
> Vi besluttede os for at sende DYK ud til de adresser som vi ikke anede
hvor
> hørte til, efter devisen - hvis de ringer ind og brokker sig over at få
> bladet, så annulerer vi regningen. Det vurderede vi var mest fair over for
> de mange abonnenter der var glade for at modtage DYK, samt det eneste
> rigtige for de mange abonnenter som lå i gråzonen.
> I november sidste år sendte vi så det første nye DYK på gaden, og sammen
med
> december nummeret kom den første faktura.
>
> ...jeg behøver vel ikke at nævne at det TOTALT lagde telefonerne på Oxygen
> ned, vel ??
> Som eksembel: Hvis blot 100 personer ringer ind og bruger 10 minutter, så
er
> der til et par dages intenst og uafbrudt arbejde for en person.
> (i praksis en lille uge)
> Og der var MANGE der ringede og skrev ind.
>
> Det blev heller ikke bedre af at de tidligere ejere lige havde haft en
stor
> markedsføringskampagne, hvor de tilbød et 2 årsabonnement incl. en
> laserpointer. Tusinde benyttede sig af dette (i DK & Sverige) og mange af
> disse tilmeldinger kom netop ind i de måneder fra maj-sept. hvor
> skødesløsheden og den manglende håndtering var total.
>
> Det engelske magasin DIVER som DYK nu samarbejder med, havde lovet at
> overtage alle økonomiske abonnementsforpligtelser, men at det endte med at
> blive så omfattende og så dyrt havde ingen kunne forudse.
>
> Men alt dette er heldigvis ved at være bag os... og alligevel ikke.
> Nogle få af de adresser vi fik ind har vist sig at være tidligere
abonnenter
> der lå i Vip-Medias database og disse spøger stadigt.
> Og da nogle er blevet registreret som 2 års abonnenter, vil vi opleve et
> lille år endnu med underlige forvekslinger.
>
> ------------------
>
> Til Allan:
> Du er tydeligvis offer for "den grå periode" og hører sikkert til den
> katagori der har været svær at placere.
> Du skal også vide at DYKs nye abonnementssystem fungerer på samme måde som
> alle andre magasiner du finder i kiosken.
> Det er et løbende abonnement, som fortsætter indtil det bliver opsagt.
> Og selv om det ikke er disse betingelser du har tilmeldt dig på (du havde
jo
> fået et gavekort fra Vip-Media tiden), så fungerer systemet nu engang
sådan.
> Jeg har sendt dit til indlæg til Oxygen og bedt dem om at få afklaret
sagen,
> men da der ikke er andet end dit navn at gå efter må du lige kontakte dem
> igen.
>
> Som et plaster på såret vil jeg gerne have lov til at sende både dig og
> "Hellemor" 2 billetter hver til den kommende messe i Bella Center.
> Send mig blot jeres adresse via email: lars@dyk.net så modtager i dem med
> posten inden messen. (benyt venligst den email i har brugt til
> nyhedsgruppen)
>
> Som en lille afrunding vil jeg gerne komme med en lille kommentar:
> Selvfølgelig skal man ikke finde sig i at blive uretfærdigt behandlet - og
> nyhedsgruppen er da også et rigtig godt forum at spørge lidt rundt, hvis
man
> har spørgsmål.
> Men næste gang kan jeg da kun opfordre til at gribe telefonen og ringe til
> os, eller sende en email direkte til os, hvis i har kritik, spørgsmål
eller
> gode ideer.
> Så skal vi gøre vores bedste for at gøre noget ved sagen. Vores
> informationer finder i på
www.dyk.dk
> (som sagt sidder vi ikke selv med abonnementsdatabasen, men vi skal nok få
> løst problemerne alligevel
>
> Godt nytår til jer alle.
> Håber at se så mange af jer som muligt på årets dykkermesse i Bella Center
> d. 25/26 januar.
>
> Men venlig hilsen
>
> / Lars Stenholt Kirkegaard
>
> Diver Group Scandinavia ApS.
>
>
> ---------------------------------------------------------------
> Undervandsmagasinet DYK udkommer på dansk og svensk.
> Det er ejet af forlaget Diver Group Scandinavia ApS,
> som igen er ejet af The Diver Group i England.
>
>