Andet multimedie
bentjuul 3670
converter en tegning
Fra : Karsten Kristensen

Dato : 08-03-01 02:50

hej
jeg har en tegning jeg har scanne ind for en kammeret og vil gerne lave den
om så jeg kan farve lægge den i corel eller foto Paint shop
er der en der lig gider at brug 3 minutter på at forklar mig hvordan jeg gør

på forhånd tak
KSK

Fra : emj

Dato : 08-03-01 08:48

Karsten Kristensen skrev i <986ok7$1iel$1@news.cybercity.dk>:

>jeg har en tegning jeg har scanne ind for en kammeret og vil gerne lave den
>om så jeg kan farve lægge den i corel eller foto Paint shop

Du skanner den direkte ind i dit billedbehandlingsprogram. Hvor er
problemet?
Hilsen emj

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-03-01 09:37

Karsten Kristensen skrev...
> [...]
> om så jeg kan farve lægge den i corel eller foto Paint shop
> er der en der lig gider at brug 3 minutter på at forklar mig hvordan

Hvis du gemmer indscanningen som en .BMP fil kan du åbne den
i Paint, Coreldraw eller PaintShopPro eller hvad du nu foretrækker.
Hvis du bruger PaintShopPro (nyere versioner) kan du arbejde i "layers"
hvor du laver et layer til hver ændring, så du ikke behøver begynde helt
forfra hvis du laver en fejl.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 08-03-01 15:25

jeg har scanne dem ind .. men nu vil jeg gerne kunne brug min male bøtte så
jeg kan farvelægge i felter så rest forbliver rene

KSK

Fra : ha

Dato : 08-03-01 18:05

> jeg har scanne dem ind .. men nu vil jeg gerne kunne brug min male bøtte

> jeg kan farvelægge i felter så rest forbliver rene

Du skal mardere de dele du vil have i samme farve (selection i PSP). Prøv
iøvrigt at slå op i programmets "hjælp".

m.v.h.
Henrik Andersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-03-01 08:39

ha skrev...
> så
>
> Du skal mardere de dele du vil have i samme farve (selection i PSP).
Prøv
> iøvrigt at slå op i programmets "hjælp".

Du kan kun bruge malerbøtten i "afgrænsede" felter. Hvis du bruger den i
et felt hvor der er det mindste lille hul i den omkransende streg, vil
farven brede sig til de tilstødende felter / hele tegningen.
Hvis du har brug for at farvelægge den slags felter må du i gang
med et markeringsredskab, som Henrik nævner. Enten "Lasso" eller
hvis muligt en fintunet "Tryllestav".
Eller:
Den "snedige" måde at bruge malebøtten på er: Hvis du har f.eks.
en U-form, hvor U'et skal fyldes med farve, uden at farven breder sig ud
af
toppen, lægger du "låg" på U'et med en fin streg, der har samme farve
som den, der skal fylde U'et bagefter. Du skal bare hele tiden tænke
i afgrænsede felter...
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.