Sikkerhedspolitik...
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 04-01-03 19:59

Nogen der har et eksempel på en beskrivelse af et it-firma's
sikkerhedspolitik?

Måske et stykke software hvor man kan samle trådene...?

/ Steffen

Fra : Anders Lund

Dato : 04-01-03 21:22

Steffen Fog Sørensen wrote:
> Nogen der har et eksempel på en beskrivelse af et it-firma's
> sikkerhedspolitik?

En google søgning kan få dig et stykke:

http://shor.ter.dk/714273762

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-01-03 00:17

Anders Lund wrote:

> http://shor.ter.dk/714273762

De burde tage ved lære af de gåde råd fra W3C:
http://www.w3.org/2001/06tips/reback

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-01-03 17:27

On Sun, 05 Jan 2003 00:16:52 +0100, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>De burde tage ved lære af de gåde råd fra W3C:
>http://www.w3.org/2001/06tips/reback

"Vi" har brugt meta redirect, idet det normalt giver en blank referer,
samt det giver brugeren en mulighed for at undlade at følge et link.
Ulempen er, at man ellers ikke på forhånd har en fornemmelse af
hvilket site, man havner på - eller om man fx har været der før. Sat
på spidsen forudsætter det selvfølgelig at man i første omgang stoler
på viderestillings-servicen.

Konsekvensen er dertil beskeden, idet de fleste links aktiveres fra
newsreadere, hvor man ikke UI'et ikke går "tilbage" til beskeden.
Ydermere er der her rent faktisk en mulighed for at gå tilbage og se
indholdet af den pågældende side, idet tidsrammen for viderestillingen
ikke er på et absolut minimum (detaljen med at nogle browsere
ignorerer en meta redirect ved brug af "back" vil jeg undlade at komme
ind på her).

(fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside)

--
- Peter Brodersen

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 05-01-03 15:26

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> En google søgning kan få dig et stykke:
>
> http://shor.ter.dk/714273762

Det har jeg skam prøvet

Men tak aligevel...

Kigger lige på Neupart!

Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-03 22:48

Steffen Fog Sørensen wrote:

> Det har jeg skam prøvet
>
> Kigger lige på Neupart!

Faktisk ligger Neupart også i toppen af den søgning - som en reklame!

Fra : Anders S.

Dato : 04-01-03 22:28

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@---nospam---skydive.dk> skrev i en
meddelelse news:3e172ed6$0$71617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har et eksempel på en beskrivelse af et it-firma's
> sikkerhedspolitik?
>
> Måske et stykke software hvor man kan samle trådene...?
>

> / Steffen

http://www.neupart.dk/

har et program der kan hjælpe dig

MVH
Anders

Fra : johnny

Dato : 05-01-03 15:35

Hej

Jeg har udarbejdet en hel del, og har flere forskellige på Dansk og UK på
flere niveauer..

Drop en mail med firma navn og telefon så kan vi tale om det samt
virksomhedens behov.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-01-03 15:57

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@---nospam---skydive.dk> writes:

> Nogen der har et eksempel på en beskrivelse af et it-firma's
> sikkerhedspolitik?

DS 484 indeholder en standard for IT-sikkerhedspolitik, hvis det er
det du efterspørger. http://www.ds.dk

--
Thomas Bjorn Andersen - tbaNOSPAM200211@gen-v.net
+++ATH

Fra : Kim Nielsen

Dato : 07-01-03 15:41

On Sat, 04 Jan 2003 19:58:52 +0100, Steffen Fog Sørensen wrote:

> Nogen der har et eksempel på en beskrivelse af et it-firma's
> sikkerhedspolitik?
>
> Måske et stykke software hvor man kan samle trådene...?

Du kunne også kigge på http://www.sans.org/resources/policies/

der er masser af eksembler

/Kim