HASTER! ovnfast fad fra fryser til ovn ??
Fra : Jail

Dato : 04-01-03 16:42

Hej med Jer,

Jeg har været med på en kigger i gruppen et stykke tid, og kunne nu
godt bruge lidt hurtig hjælp

Vi står og skal lave ice-surprise (baked Alaska) til en fødselsdag i
aften .. Efter anvisning har vi frosset både kagebund, is og fad
ned, men er nu kommet i tvivl om fadene kan klare at komme direkte i
ovnen fra fryseren ?

Håber I kan hjælpe,

Jakob

Fra : Nette

Dato : 04-01-03 16:45

"Jail" wrote in message news:v20e1vc40lc12lt7a1qf7th7esbdmaqt0d@4ax.com...
> [...]
> aften .. Efter anvisning har vi frosset både kagebund, is og fad
> ned, men er nu kommet i tvivl om fadene kan klare at komme direkte i

Det kommer helt an på fadets brænding.
Jeg har gjort det med to af mine, og de gik ikke i stykker.

Nette

Fra : Jail

Dato : 04-01-03 16:50

Det er jo så ikke godt at vide, da der absolut ingenting står på dem..
Men jeg tror vi tager chancen - de ser robuste ud

Tak for svaret,

Jakob

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-01-03 16:58

"Jail" <not@mine.com> skrev i en meddelelse
> Det er jo så ikke godt at vide, da der absolut ingenting står på dem..
> Men jeg tror vi tager chancen - de ser robuste ud

Måske hjælper det, hvis du sætter dem på en kold plade ind i den varme ovn.
Hilsen Inger

Fra : Jail

Dato : 04-01-03 17:32

God idé, jeg har sat bagepladen i fryseren også .. så er det
ihvertfald ikke den der er med til give fadene et shock.

Mange tak for hjælpen,

Jakob