Er der en god tegneprogram i office XP ???
Fra : kim014

Dato : 04-01-03 14:52

Jeg spørger fordi jeg mangler et tegneprogram hvor jeg kan tegne hus
grundplan i målestoksforhold og som skal helst skal være på Dansk og let at
bruge. Mvh. Kim

Fra : Søren Blom

Dato : 04-01-03 17:26

kim014" <kim014@mail.dk> skrev
> Jeg spørger fordi jeg mangler et tegneprogram hvor jeg kan tegne hus
> grundplan i målestoksforhold og som skal helst skal være på Dansk og let
at
> bruge.

for at svare enkelt, så Nej.

Skal du have et program du skal bruge til at tagne efter mål, så skal du
have et CAD program efter min mening. Ved ikke lige om der findes noget på
dansk udover et par ældre udgaver at AutoCad vist nok. Dog er Cad programmer
ikke noget man bare lige sætter sig ind i på fem minutter, jeg bruge i hvert
fald en hel del længere tid på det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-03 23:44

> kim014" <kim014@mail.dk> skrev
> at

Hvis ikke det er noget med at tegne i 2D eller 3D, men blot nogle målfaste
streger, vil jeg pege på Corel Draw. Det er et ganske udemærket
tegneprogram.
De udgav på et tidspunkt en såkaldt Select version 7. Det var en lidt
skrabet udgave i forhold til den fulde version, men til egne tegninger er
den udemærket og billig, hvis den da stadig kan fåes.
Den er på dansk, og der er såkaldte tutors med, som viser hvordan man kan
lave diverse effekter, lære at arbejde i lag m.m.

Kurt