kør en fil
Fra : tw

Dato : 04-01-03 11:31

Er der nogle der ved hvordan man f.eks. kører en exe, mp3 eller DivX fil, i
Java. Hvis det er en af de 2 sidste skal den starte den player op der skal
bruges til filen eller den der er installeret på computeren.

Jeg har rodet lidt med FileReader men kunne ikke rigtig få det til at virke,
da jeg kun kan få den til at læse en Txt fil ind i java.

Mvh
Torben

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-01-03 11:43

tw wrote:

> [...]
>
> Jeg har rodet lidt med FileReader men kunne ikke rigtig få det til at virke,
> da jeg kun kan få den til at læse en Txt fil ind i java.

Kig på Runtime.getRuntime().exec() metoderne som starter en ny proces.

// NB! cmd.exe findes kun på Windows NT/2000 (Millenium og XP ved
// jeg ikke noget om):
class Execute
{
public static void main( String[] args ) throws java.io.IOException
{
// "start" gør at Execute.java åbnes i den associerede editor/whatever
Runtime.getRuntime().exec( "cmd.exe /C start Execute.java" );
}
}

Ulrik Magnusson

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 04-01-03 13:57

On Sat, 4 Jan 2003 11:30:34 +0100, "tw" <tmw@get.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har rodet lidt med FileReader men kunne ikke rigtig få det til at virke,
>da jeg kun kan få den til at læse en Txt fil ind i java.

Hej Torben

Prøv at tage et kig på metoden exec på objectet Runtime. Den giver
mulighed for at kører ting, som du ville gøre via kommandolinien.

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/lang/Runtime.html

Eksempelvis kunne det gøres som:

Runtime rt = Runtime.getRuntime();
try
{
rt.exec(launchStr); // launchStr is the command
}
catch (IOException e)
{
    // do something ...
}

mvh
Karl Peder

Fra : tw

Dato : 05-01-03 21:12

ok... takker det vil jeg lige prøve at rode lidt med, se om jeg kan få noget
til at virke
Mvh
Torben W