/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
køb af kawasaki gpz 1100UT
Fra : Bruno Lind


Dato : 04-01-03 11:15

Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den med
indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle være i
topstand...
Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?

Mvh BL



 
 
Michael Kristensen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 04-01-03 11:56


"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den med
> indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle være i
> topstand...
> Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?

Tror mere man skulle være lidt mistænkelig over kilometerstanden medmindre
sælger har en god forklaring:

35 kkm / 18 år = under 2000 km per år.



Hans Paulin (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-01-03 12:22



Michael Kristensen wrote:
> "Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985?

....hvad med revner i topstykket?

....eller er den for ny til det?
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



armand (04-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 04-01-03 15:33


Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den med
> indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle være i
> topstand...
> Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?

Gode og velmenende(!) råd:
Ingen tvivl om at der er masser af bøf i motoren; men på de gamle 1100'er
indsprøjtningsmodeller, rendte olien nærmest lige igennem allerede fra de
havde fået deres første service!
Den er helt klart enden af en udviklingsrække, og 1100'eren er med sine 120
hk jo også tydeligt pumpet i forhold til ur-1000'erens ca. 80 Hk, hvorfor
det ikke er underligt hvis fabriks-tolerancen imellem stempel og cylinder er
tæt på det der på moderne vandkølede motorer regnes for slidgrænsen!
Derudover er det en tung og kolossal lang motorcykel, som tillige er fra
tiden før 16" (og sidenhen 17") forhjul, hvorved den ikke er udstyret med
disses gevinst i styrevillighed!

Endvidere kan den, trods det at den var blandt markedet hurtigste i starten
af 80'erne, end ikke køre fra en 600'er Honda fra efter '90 på lige vej -
For slet ikke at tale om når vejen ikke længere er så lige - Og endeligt:
Når der skal bremses igen!!!!

Modellen kan være et tilbud for den der ved hvad han går efter; men den er
et DON'T for den der blot vægter ydelse i forhold til pris!

Jeg synes ikke at jeg så prisen nævnt; men den koster velsagtens op imod
40.000,-.
En GPZ 900R; en VFR750 , og for den sags skyld en FJ1100, har alle alt det
GPZ1100'eren ikke har, og kører tilnærmelsesvis lige så hurtigt - Og de kan
fås for kun 10.000,- mere. Og den merpris kan vise sig at være givet godt ud
ved senere videresalg, hvor GPZ'en kan vise sig næsten usælgelig hvorimod
900R/VFR/FJ formodentlig holder prisen i lang tid:-/

Når der spørges så specifikt, er det sikkert fordi spørgeren ikke er særligt
inde i markedet, hvilket igen indikerer en grad af rookie-ness :-/
Er man begynder, er det væsentligt at man erhverver sig en pålidelig model
der ikke opfører sig mekanisk umuligt i tide og utide, og dét gør man
principielt ved at sigte endda meget lavt i størrelse/ydelse ud fra sine
økonomiske muligheder, hvorved man (ikke overraskende) får sig en væsentlig
nyere model !!!

Har du endvidere forhørt dig på hvad 1100'eren (og, for den sags skyld, de
af mig nævnte ) koster dig at forsikre årligt?
Gør lige det, og bliv forskrækket =

--
Armand.





Dennis Hellan Peders~ (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 04-01-03 17:08


"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> Gode og velmenende(!) råd:
> > Armand.
>>>>>>>>>>>>>

Hvad så med en GPZ 1100 fra '97 ? er det noget man skal holde snitterne fra
?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S Diversion '01




Asger Steffensen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 04-01-03 18:30


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e170661$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> > Gode og velmenende(!) råd:
> > > Armand.
> >>>>>>>>>>>>>
>
> Hvad så med en GPZ 1100 fra '97 ? er det noget man skal holde snitterne
fra
> ?
Det er en helt, helt anden cykel. Motormæssigt er den baseret på en
ZZ-R1100, der er droslet ned til gengæld for et bedre momentforløb.

- og den får du næppe heller til samme pris.

Asger
ZX-10



Dennis Hellan Peders~ (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 04-01-03 19:48


"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3e171a50$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3e170661$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> > > Gode og velmenende(!) råd:
> > > > Armand.
> > >>>>>>>>>>>>>
> >
> > Hvad så med en GPZ 1100 fra '97 ? er det noget man skal holde snitterne
> fra
> > ?
> Det er en helt, helt anden cykel. Motormæssigt er den baseret på en
> ZZ-R1100, der er droslet ned til gengæld for et bedre momentforløb.
>
> - og den får du næppe heller til samme pris.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Næh !, det gør man ikke , jeg søgte i dba under gpz 1100, der kom tre
stykker frem ,et par fra 85 til lige omkring de 40.000,- ( så Armand har
også smugkikket i dba og så en 97 til 114K

Den så sq meget godt ud.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S Diversion '01






armand (05-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 05-01-03 01:40


Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e172bef$0$175$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> ..........jeg søgte i dba under gpz 1100, der kom tre
> stykker frem ,et par fra 85 til lige omkring de 40.000,- ( så Armand har
> også smugkikket i dba

Må jeg lige bede mig fri for sådant mistro :-|

It's simply my dear:
VFR fås ned til 50.000,- og den mindre populære GPZ900R til lidt mindre hhv.
FJ1100 lidt over!
Prismæssigt derunder ligger væsentlig ældre/mindre modeller á: 900Bol d'Or
og GSX750ES á: mellem 30.000,- og 35.000,-

Så for at få solgt en GPZ1100, skal den ligge i det begrænsede lag der er
imellem disse to yderpunkter :-/

Til gengæld er netop olieforbruget så stort et minus for GPZ'en at den i
praksis kan være mindre attraktiv end f.es GSX750 ES og derved nærmer sig
dennes prisleje, og det er det jeg prøver at forudse ved at dømme den for
"nærmest usælgelig" ved kommende udskiftnings-ønske!

På samme måde har den uopslidelige VFR nærmest nået "rock buttom", hvorfra
den næppe vil bevæge sig bemærkelsesværdigt de nærmeste 3-5 år :-/

Kigger man opad, så er det VFR'erens pris der ligger som en prop for at de
egentligt alt for dyre CBR600 holder deres prisleje á: 60.000,-og derover:
CBR'eren er populær og når en VFR koster 50,000,- kan man også sælge en CBR
mindst 10.000 dyrere!!

Alt i alt er det jo blot et puslespil

--
Armand.



armand (05-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 05-01-03 00:59


Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e170661$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> > Gode og velmenende(!) råd:
> > > Armand.
> >>>>>>>>>>>>>
>
> Hvad så med en GPZ 1100 fra '97 ? er det noget man skal holde snitterne
fra

Mads Lund har en af de seneste dage omtalt den som en gyngehest (led selv),
og derudover er de store videreudviklinger af GPZ900R-motoren (á:
Knastkædetunnel i venstre side af cylinderblokken), så som ZZR1100 flere
gange nævnt for at kunne have svært ved at forsyne plejl-lejerne med olie i
stress-situationer, så mon ikke at GPZ1100'eren har samme problem :-/

Er der ikke også noget med at den endda er endnu tungere end den gamle fra
tidligt i 80'erne??

--
Armand.



Bruno Lind (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 04-01-03 20:17

Det lyder ikke som i er videre begejstret for denne mc men nu forholder det
sig sådan at jeg er brændt rimelig varm på dens design og min største
bekymring er af motormæssig karakter. Jeg har p.t. en honda vf1000 fra 85 og
den får også drøje hug rundt omkring (b.la. dårlig smøring af knastaksler)
men efter 18 mdrs ejerskab har jeg kun godt at sige om denne model men som i
nok alle kender til så bliver det hverdag igen, og nu vil jeg prøve noget
andet. Men jeg har åbentbart det med at forelske mig i problem MCèr... Mine
ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT eller Suzuki`s Gsx1100R, begge fra
midt 80`ern. Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
motormæssige børnesygdomme.

Mvh BL



"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
>
> Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den
med
> > indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle være
i
> > topstand...
> > Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?
>
> Gode og velmenende(!) råd:
> Ingen tvivl om at der er masser af bøf i motoren; men på de gamle 1100'er
> indsprøjtningsmodeller, rendte olien nærmest lige igennem allerede fra de
> havde fået deres første service!
> Den er helt klart enden af en udviklingsrække, og 1100'eren er med sine
120
> hk jo også tydeligt pumpet i forhold til ur-1000'erens ca. 80 Hk, hvorfor
> det ikke er underligt hvis fabriks-tolerancen imellem stempel og cylinder
er
> tæt på det der på moderne vandkølede motorer regnes for slidgrænsen!
> Derudover er det en tung og kolossal lang motorcykel, som tillige er fra
> tiden før 16" (og sidenhen 17") forhjul, hvorved den ikke er udstyret med
> disses gevinst i styrevillighed!
>
> Endvidere kan den, trods det at den var blandt markedet hurtigste i
starten
> af 80'erne, end ikke køre fra en 600'er Honda fra efter '90 på lige vej -
> For slet ikke at tale om når vejen ikke længere er så lige - Og endeligt:
> Når der skal bremses igen!!!!
>
> Modellen kan være et tilbud for den der ved hvad han går efter; men den er
> et DON'T for den der blot vægter ydelse i forhold til pris!
>
> Jeg synes ikke at jeg så prisen nævnt; men den koster velsagtens op imod
> 40.000,-.
> En GPZ 900R; en VFR750 , og for den sags skyld en FJ1100, har alle alt det
> GPZ1100'eren ikke har, og kører tilnærmelsesvis lige så hurtigt - Og de
kan
> fås for kun 10.000,- mere. Og den merpris kan vise sig at være givet godt
ud
> ved senere videresalg, hvor GPZ'en kan vise sig næsten usælgelig hvorimod
> 900R/VFR/FJ formodentlig holder prisen i lang tid:-/
>
> Når der spørges så specifikt, er det sikkert fordi spørgeren ikke er
særligt
> inde i markedet, hvilket igen indikerer en grad af rookie-ness :-/
> Er man begynder, er det væsentligt at man erhverver sig en pålidelig model
> der ikke opfører sig mekanisk umuligt i tide og utide, og dét gør man
> principielt ved at sigte endda meget lavt i størrelse/ydelse ud fra sine
> økonomiske muligheder, hvorved man (ikke overraskende) får sig en
væsentlig
> nyere model !!!
>
> Har du endvidere forhørt dig på hvad 1100'eren (og, for den sags skyld, de
> af mig nævnte ) koster dig at forsikre årligt?
> Gør lige det, og bliv forskrækket =
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



HKL (04-01-2003)
Kommentar
Fra : HKL


Dato : 04-01-03 21:23

Mine
> ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT eller Suzuki`s Gsx1100R, begge
fra
> midt 80`ern. Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
> motormæssige børnesygdomme.
>
> Mvh BL
>

Var specielt opmærksom på selve indsprøjtningen, hvis ikke det virker HELT
optimalt så glem det, det koster kassen. Altså hvis der bare lige skal laves
nogle "småjusteringer" er det ikke værd at bruge penge på.

/Henrik



D@n Dethlefsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 04-01-03 23:38

> Mine
> ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT eller Suzuki`s Gsx1100R, begge
fra
> midt 80`ern. Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
> motormæssige børnesygdomme.
>
> Mvh BL
>


Jeg har haft en GSX-R1100 88 model. Og vil nok betegne den som en noget
bedre mc end en GPz1100 som jeg også har kørt lidt på.
Men da Suzuki`erne blev solgt som "hybersport" motorcykler er mange af dem
også brugt som så, så se dig godt for.
Min GSX-R1100 havde kørt 40.000 km da jeg købt den og den blev solgt med
65.000 km på klokken 2 år senere, i den tid havde motoren kørt uden nogen
problemer overhovedet, den brugte konstant 1,5 liter olie mellem hvert
olieskift (5000 km), med det havde den ifølge den forrige ejer gjort siden
den var ny. Suzuki`en er meget ømfintlig overfor slidte dæk og forkerte
dækstørrelser, min havde slidte lejer i de forskellige led til bagdæmperen
samt en styrdæmpere med "slidt" olie i hvilket betød at den var forfærdelig
at køre over 180 km/t på. Men efter en udskiftning af lejer og olie var det
en helt anden maskine at køre, nu kunne man kun spore lidt "slinger"
tendenser ved tophastighed, speedometer visning 285 km/t ægte km nok lidt
mere end 250 km/t. GSX-R er en mc med en meget sportslig siddestilling med
til gengæld har den en af de bedste dækkende sportskåber jeg har prøvet.

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar



armand (05-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 05-01-03 01:48


Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e1731f7$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
> motormæssige børnesygdomme.

Principielt:
Eftersom at definitionen på "børnesygdomme" er svagheder de første modeller
havde, og som siden er blevet rettet, kan man ikke slagte nogen model på
dens børnesygdomme!

900'er Ninja'en ligger da tæt op af 1100'eren, eller hva'?
Det kan blive en god handling at bruge det beherskede merbeløb på at købe en
sådan istedet
900'eren er dog heller ikke fejlfri, idet den slider knasterne ned et pænt
stykke før 100.000km, men den er væsentlig mere solid qua vandkølingen og
absolut bedre kørende!

--
Armand.
(dog inhabil idet han er tidligere 900R-ejer)



Bruno Lind (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 05-01-03 09:13

Nu hvor jeg ligesom fornemmer at en kawasaki gpz 1100 UT ikke er det helt
hotte b.la på grund af indsprøjtningssystemmet, var der en af mine bekendte
der mente at den kawasaki også laver en alm udgave d.v.s. med karburator
istedet for indsprøjtning. Passer det?

Mvh BL





"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1731f7$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det lyder ikke som i er videre begejstret for denne mc men nu forholder
det
> sig sådan at jeg er brændt rimelig varm på dens design og min største
> bekymring er af motormæssig karakter. Jeg har p.t. en honda vf1000 fra 85
og
> den får også drøje hug rundt omkring (b.la. dårlig smøring af
knastaksler)
> men efter 18 mdrs ejerskab har jeg kun godt at sige om denne model men som
i
> nok alle kender til så bliver det hverdag igen, og nu vil jeg prøve noget
> andet. Men jeg har åbentbart det med at forelske mig i problem MCèr...
Mine
> ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT eller Suzuki`s Gsx1100R, begge
fra
> midt 80`ern. Hvad vil i anbefale når i kun skal forholde jer til de
> motormæssige børnesygdomme.
>
> Mvh BL
>
>
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:av6sr9$oks$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> > news:3e16b311$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Er der nogen der kender lidt til kawasaki`s GPZ 1100UT fra 1985? (Den
> med
> > > indsprøjtningsmotor). Den har ifølge sælger gået 35000 km og skulle
være
> i
> > > topstand...
> > > Har den nogle børnesygdomme man skal være opmærksom på?
> >
> > Gode og velmenende(!) råd:
> > Ingen tvivl om at der er masser af bøf i motoren; men på de gamle
1100'er
> > indsprøjtningsmodeller, rendte olien nærmest lige igennem allerede fra
de
> > havde fået deres første service!
> > Den er helt klart enden af en udviklingsrække, og 1100'eren er med sine
> 120
> > hk jo også tydeligt pumpet i forhold til ur-1000'erens ca. 80 Hk,
hvorfor
> > det ikke er underligt hvis fabriks-tolerancen imellem stempel og
cylinder
> er
> > tæt på det der på moderne vandkølede motorer regnes for slidgrænsen!
> > Derudover er det en tung og kolossal lang motorcykel, som tillige er fra
> > tiden før 16" (og sidenhen 17") forhjul, hvorved den ikke er udstyret
med
> > disses gevinst i styrevillighed!
> >
> > Endvidere kan den, trods det at den var blandt markedet hurtigste i
> starten
> > af 80'erne, end ikke køre fra en 600'er Honda fra efter '90 på lige
vej -
> > For slet ikke at tale om når vejen ikke længere er så lige - Og
endeligt:
> > Når der skal bremses igen!!!!
> >
> > Modellen kan være et tilbud for den der ved hvad han går efter; men den
er
> > et DON'T for den der blot vægter ydelse i forhold til pris!
> >
> > Jeg synes ikke at jeg så prisen nævnt; men den koster velsagtens op imod
> > 40.000,-.
> > En GPZ 900R; en VFR750 , og for den sags skyld en FJ1100, har alle alt
det
> > GPZ1100'eren ikke har, og kører tilnærmelsesvis lige så hurtigt - Og de
> kan
> > fås for kun 10.000,- mere. Og den merpris kan vise sig at være givet
godt
> ud
> > ved senere videresalg, hvor GPZ'en kan vise sig næsten usælgelig
hvorimod
> > 900R/VFR/FJ formodentlig holder prisen i lang tid:-/
> >
> > Når der spørges så specifikt, er det sikkert fordi spørgeren ikke er
> særligt
> > inde i markedet, hvilket igen indikerer en grad af rookie-ness :-/
> > Er man begynder, er det væsentligt at man erhverver sig en pålidelig
model
> > der ikke opfører sig mekanisk umuligt i tide og utide, og dét gør man
> > principielt ved at sigte endda meget lavt i størrelse/ydelse ud fra
sine
> > økonomiske muligheder, hvorved man (ikke overraskende) får sig en
> væsentlig
> > nyere model !!!
> >
> > Har du endvidere forhørt dig på hvad 1100'eren (og, for den sags skyld,
de
> > af mig nævnte ) koster dig at forsikre årligt?
> > Gør lige det, og bliv forskrækket =
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
> >
> >
>
>



armand (05-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 05-01-03 19:29


Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e17e7d7$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> ................en af mine bekendte
> der mente at den kawasaki også laver en alm udgave d.v.s. med karburator
> istedet for indsprøjtning. Passer det?

Den luftkølede 1000/1100 ccm motor endte sin udviklingsrække med
indsprøjtningen. Efter den arriverede den matchende vandkølede GPZ900R på
banen, så der har ikke været en karbunade-udgave af den luftkølede 1100'er.
Derimod findes der den vandkølede model som Dennis H.J. omtaler med: "en
97'er til 114K"; men det er jo en helt anden !!

--
Armand.






Jens Jacob Bager Jen~ (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-01-03 12:35

> Mine ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT
> eller Suzuki`s Gsx1100R.
> Hvad vil i anbefale?

Hej Bruno

Lidt brok. Herinde svarer man under det de andre har skrevet, og man sletter
så meget så muligt fra de tidligere indlæg uden at sammenhængen mistes.

Må. men jeg ville KLART købe en Suzuki GSXR 1100. Jo du kan finde skamkørte
modeller, men grundteknikken er sund, så det bliver aldrig helt dårligt.
Motoren har ry for ar slide knaster og vippearme, men det er vand i forhold
til en GPZ indsprøjtningsmotor. Kawasaki gik helt være fra indsprøjtning
efter denne model. Drag selv dine egne konklusioner. Min er at det ikke
virkede! Hvis du finder en GPZ der ikke kører perfekt må du ikke købe den.
Det bliver aldrig godt og det ender med at koste dig det yderste af en
jetjager!

En Gixxer 1100 kan gå rigtigt godt! Jo, der er problemer med knasterne, men
det er vand i forhold til et olieslugende, blåtrygende moster der aldrig går
rent. Øh nej jeg kan ikke lide Kawas 1100. Jeg har dog hørt en, og den lød
da rå nok.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



carlsen (05-01-2003)
Kommentar
Fra : carlsen


Dato : 05-01-03 14:20

Tro du ikke du skulle se dig lidt mere omkring inden du rakker for meget ned
på Kawaérne
selv om du er press. for PMC . Jeg kender til rigtigt mange Kawa´s der går
kanon også med indsprøjtning.

Mvh.
Carlsen



"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:kuVR9.27$Ew1.1656@news.get2net.dk...
> > Mine ønsker lige nu går på Kawasaki Gpz 1100UT
> > eller Suzuki`s Gsx1100R.
> > Hvad vil i anbefale?
>
> Hej Bruno
>
> Lidt brok. Herinde svarer man under det de andre har skrevet, og man
sletter
> så meget så muligt fra de tidligere indlæg uden at sammenhængen mistes.
>
> Må. men jeg ville KLART købe en Suzuki GSXR 1100. Jo du kan finde
skamkørte
> modeller, men grundteknikken er sund, så det bliver aldrig helt dårligt.
> Motoren har ry for ar slide knaster og vippearme, men det er vand i
forhold
> til en GPZ indsprøjtningsmotor. Kawasaki gik helt være fra indsprøjtning
> efter denne model. Drag selv dine egne konklusioner. Min er at det ikke
> virkede! Hvis du finder en GPZ der ikke kører perfekt må du ikke købe den.
> Det bliver aldrig godt og det ender med at koste dig det yderste af en
> jetjager!
>
> En Gixxer 1100 kan gå rigtigt godt! Jo, der er problemer med knasterne,
men
> det er vand i forhold til et olieslugende, blåtrygende moster der aldrig
går
> rent. Øh nej jeg kan ikke lide Kawas 1100. Jeg har dog hørt en, og den lød
> da rå nok.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (05-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-01-03 14:47

> Tro du ikke du skulle se dig lidt mere omkring inden du rakker for
> meget ned på Kawaérne. Jeg kender til rigtigt mange Kawa´s der
> går kanon, også med indsprøjtning.
> Mvh.
> Carlsen

> Herinde svarer man under det de andre har skrevet, og man sletter
> så meget så muligt fra de tidligere indlæg uden at sammenhængen mistes.

> > Kawasaki gik helt være fra indsprøjtning efter denne model.
> > Hvis du finder en GPZ der ikke kører perfekt må du ikke købe den.
> > Det bliver aldrig godt og det ender med at koste dig dyrt

Hej Carlsen

Prøv at læse de første to linier jeg skrev til Bruno. Kan du selv se at mit
svar nu er næsten ulæseligt?

Jeg har en del mere respekt for konstruktiv kritik end tilfældig brok. Den
indsprøjtning jeg taler om er naturligvis den Kawa brugte i 80'erne. Det de
laver nu er fint! Hvis du har et problem med at jeg fraråder Bruno at købe
en Kawa 1100 med dårligt indsprøjtningsanlæg, så forsvar det i stedet for at
gå efter manden.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



armand (05-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 05-01-03 19:21


Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en
news:kuVR9.27$Ew1.1656@news.get2net.dk...
> > >
> men jeg ville KLART købe en Suzuki GSXR 1100. Jo du kan finde skamkørte
> modeller, men grundteknikken er sund, så det bliver aldrig helt dårligt.
> Motoren har ry for ar slide knaster og vippearme

Endsamt et notorisk ringe ladesystem, lisom alle andre Zuki'er :-|

>.................men det er vand i forhold
> til en GPZ indsprøjtningsmotor. Kawasaki gik helt være fra indsprøjtning
> efter denne model. Drag selv dine egne konklusioner. Min er at det ikke
> virkede!

En af mine nærmeste klubkammerater dengang, kørte på så'en en sag, og
indsprøjtningen var der ingen problemer med. Den kørte forøvrigt aldrig
under 17 km/l. Ved 50.000 km blev han så træt af olieforbruget at han
beslutede sig for at bore den voldsomt op samt tunede yderligere incl. et
sæt smoothbore-karbunader. Det sidste var dog af nød da indsprøjtningen ikke
kunne chippes til motorens nye opsætning!
En anden købte sig én billigt omkring '90 og var fyldt med lovord om at den
ikke brugte olie (han blev dog hurtigt luret da han købte 8liter olie af
gangen ved olieskifte (= 4½ liter til at efterfylde med på 5.000 km)).
Indsprøjtningen havde han derimod ikke noget bøvl med!

Men på den anden side:
Der er løbet meget vand i åen siden og elektroniske fejl er afgjort iblandt
hvad man kan kalde for "ældningsfejl". Samtidig medfører tiden at det kniber
med såvel stumper, som ekspertise, så hvis ikke man er markedskendt med
teknisk flair og dermed stort set mekanisk selvhjulpen, kan det hurtigt ende
i uoverskuelige reparations udgifter :-|

> Hvis du finder en GPZ der ikke kører perfekt må du ikke købe den.
> Det bliver aldrig godt og det ender med at koste dig det yderste af en
> jetjager!

Hørt!

> En Gixxer 1100 kan gå rigtigt godt! Jo, der er problemer med knasterne,
men
> det er vand i forhold til et olieslugende, blåtrygende moster der aldrig
går
> rent.

- - - - men det er til at skaffe de regulære stumper, som kan vise sig
nødvendige!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste