Åbne PDF fil fra VB
Fra : Dennis Bay

Dato : 04-01-03 09:26

Hej NG

Er der en derude som har en stump kode til at åbne en PDF fil med Adobe
acrobat reader, fra Visual basic 6.0 ?

Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Neo.dk

Dato : 06-01-03 09:18

> Er der en derude som har en stump kode til at åbne en PDF fil med Adobe
> acrobat reader, fra Visual basic 6.0 ?
>
> Med venlig hilsen
> Dennis Bay

Hmm .. når nu der ikke er andre der tilbyder hjælp, vil jeg da godt forsørge

Smid følgende i en form med en command button (Command1)

Option Explicit
Public What as String

Private Sub Command1_Click()

What = App.Path & "\" & "filnavn" & ".pdf"

If Dir(What) = "" Then
Call FilFejl 'kalder "filfejl" hvis filen ikke findes
Exit Sub
End If

Dim x As Long
x = ShellExecute(0, "open", What, "", "", SW_SHOWNORMAL)

End Sub

Private Sub FilFejl()
Dim svar
svar = MsgBox(prompt:="An error has occoured - the requested document "
& What & " is missing !", Title:="Error", Buttons:=vbOKOnly + vbExclamation)
End Sub

Smid følgende i et modul

' ShellExecute
Public Const SW_SHOWNORMAL = 1
Public Const SW_SHOWNOACTIVATE = 4
Public Const SW_SHOWNA = 8
Public Const SW_SHOWMINNOACTIVE = 7
Public Const SW_SHOWMINIMIZED = 2
Public Const SW_SHOWMAXIMIZED = 3
Public Const SW_SHOWDEFAULT = 10
Public Const SW_SHOW = 5

Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" _
Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, _
ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Dette fungerer her hos mig, men om det er den bedste måde at gøre det på,
tjaa ....

Mvh Neo

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-01-03 12:11

Neo.dk skrev:
> Hmm .. når nu der ikke er andre der tilbyder hjælp, vil jeg da godt
forsørge

DET kan godt blive dyrt. Man siger at det koster 1000000 kroner at
forsørge et barn indtil det bliver 18 år (selvom jeg nu tror at
beløbet skal fordobles)!

-------
Tomas

PS. Nu HAR du vel humor?

Fra : Neo.dk

Dato : 06-01-03 14:57

> DET kan godt blive dyrt. Man siger at det koster 1000000 kroner at
> forsørge et barn indtil det bliver 18 år (selvom jeg nu tror at
> [...]

Jeg skrev IKKE "Forsørge" vel ??? .... *GGG*

Nå men jeg mente jo "F o r s ø g e" ... (staver det lige en ekstra gang) ..
jo den er go' nok ... FORSØGE!

..... Tak for det Tomas !

Fra : Jan V.

Dato : 07-01-03 14:19

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ByVal nShowCmd As Long) As Long
>

> Dette fungerer her hos mig, men om det er den bedste måde at gøre det på,

Når Acrobat Reader er installeret, er der adgang til en ocx, kaldet --
PDF.OCX.

Med den kan du lave din egen form med en Acrobat control på eller printe
eller .....

Jan

Fra : Neo.dk

Dato : 07-01-03 19:29

> [...]
> PDF.OCX.
>
> Med den kan du lave din egen form med en Acrobat control på eller printe

.... av det var smart .... det må jeg prøve !

Du har vel ikke tilfældigvis et stump kode der viser lidt om brugen af
ocx'en ?

Neo

Fra : Dennis Bay

Dato : 07-01-03 22:00

Den vil jeg da også gerne se et eksempel på.

Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Neo.dk

Dato : 07-01-03 22:39

"Dennis Bay" <Dbay@markediaarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Den vil jeg da også gerne se et eksempel på.

Jeg har lige hurtigt prøvet det ud, og det er faktisk ikke noget problem.

Tilføj pdf.ocx under components

Smid den på din form

skriv pdf1.src = "drev:\sti\filnavn.pdf"

start programmet

Mvh Neo

Fra : Ove Hansen

Dato : 08-01-03 08:32

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.removethis.com> wrote in message

> [...]
>
> Tilføj pdf.ocx under components
>
> Smid den på din form
>
> skriv pdf1.src = "drev:\sti\filnavn.pdf"

Må man godt distribuere ocx'en sammen med sin applikation?
/Ove

Fra : Jan V.

Dato : 08-01-03 12:24

"Ove Hansen" <prominent@prominentdata.dk> skrev i en meddelelse

> "Neo.dk" <neo___dk@hotmail.removethis.com> wrote in message

> problem.

> Må man godt distribuere ocx'en sammen med sin applikation?
> /Ove

Undskyld forsinkelsen - kundebesøg.

Jeg kan se I selv fandt ud af det.

Mht distribution:

Jeg tror ikke du må distribuere den - men der er jo ikke noget der
forhindrer kunden i at installere Acrobat Reader og så er OCX'en der jo

Jan

Fra : Dennis Bay

Dato : 09-01-03 21:20

Det er da bare nemt og det virker! mange tak for hjælpen.

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Jan V.

Dato : 03-02-03 13:57

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PDF.OCX.
>
> Med den kan du lave din egen form med en Acrobat control på eller printe

Ydrk

Fandt lige ud af - at PDF.OCX ikke er understøttet fra version 5.0 og frem.

Og nu jeg sidder med Acrobat 5.0 og en applikation der ikke fungerer.

Jan

Fra : Jan V.

Dato : 04-02-03 10:06

> [...]
frem.

> Og nu jeg sidder med Acrobat 5.0 og en applikation der ikke fungerer.

Den eneste løsning, efter at have Googlet rundt en hel dag: Installer 4.0
igen - og det virkede.

Jan

Fra : Neo.dk

Dato : 05-02-03 10:43

-snip -

> frem.

> Den eneste løsning, efter at have Googlet rundt en hel dag: Installer 4.0
> igen - og det virkede.
>
> Jan

Tak for info !

Neo

Fra : Jan V.

Dato : 05-02-03 10:50

> -snip -

> Tak for info !
>
> Neo

Du kan sagtens VISE en PDF med 5.0 - men prøv ikke at bruge en PrintAll -
det virker kun i ca 50 % af tilfældende

Jan

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-02-03 22:40

Jan V. skrev:
> Du kan sagtens VISE en PDF med 5.0 - men prøv ikke at bruge en
PrintAll -
> det virker kun i ca 50 % af tilfældende

Kan du sige noget om hvilke 50% det er som virker henholdsvis ikke
virker, eller er det blot helt tilfældigt?

-------
Tomas

Fra : Jan V.

Dato : 06-02-03 07:52

"Tomas Christiansen" <toc-nospam-01@blikroer.dk> skrev i en meddelelse
> PrintAll -
>
> Kan du sige noget om hvilke 50% det er som virker henholdsvis ikke
> virker, eller er det blot helt tilfældigt?
>
> -------
> Tomas

Nja, jeg her efterhånden fundet ud af det (tror jeg)

Man kan ikke fortælle hvor Adobe OCX'en skal printe - så man bliver nødt til
at skifte standardprinter inde fra programmet - det er heller ikke noget
problem med 4.0'eren.

Men det kan Acrobat 5.0 ikke klare, ligemeget hvilke krumspring man
foretager.

Hvis man IKKE skifter standardprinter inde fra programmet, men "bare"
skriver direkte til den printer der nu engang er standardprinter, ser det ud
til at virke.

Jan